Mindenkit megvert a Dacia

Európában zsugorodott az autópiac, Magyarország viszont jobban teljesített

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyilvánosságra kerültek a 2013-as összeurópai autópiaci eredmények. Csökkenés van, sokan kesereghetnek, a Renault ünnepelheti a Daciát, kell az olcsó autó a népeknek, minden másnál nagyobbat nőtt a román márka.

Míg itthon szerény mértékben, 5,8 százalékkal nőtt a személyautók piaca, Európa egészében folytatódott a hanyatlás, az év legerősebb hónapjának számító december ellenére is 1,7 százalékos mínusszal zárt az európai autópiac.
Legjelentősebben (35 százalékkal) Ciprus számai csökkentek, a legtöbb autót viszont a legnagyobb, azaz a német autópiac veszítette el. Látványos a visszaesés Hollandiában is, a 16,7 millió lakosú országban azonban még így is csaknem 420 ezer autót adtak el. Az országonkénti és az összesített európai eredmények az alábbi táblázatból olvashatók.
Európai személyautó-eladások
20132012Változás
Németország2 952 4313 082 504-4,2%
Egyesült Királyság2 264 7372 044 60910,8%
Franciaország1 790 4561 898 760-5,7%
Olaszország1 303 5341 403 010-7,1%
Spanyolország722 703699 5893,3%
Belgium486 065486 737-0,1%
Hollandia417 036502 479-17,0%
Ausztria319 035336 010-5,1%
Lengyelország289 913272 7196,3%
Svédország269 599279 899-3,7%
Dánia182 198170 8136,7%
Cseh Köztársaság164 736174 009-5,3%
Portugália105 92195 30911,1%
Finnország103 450111 258-7,0%
Írország74 30379 574-6,6%
Szlovákia66 00069 268-4,7%
Görögország58 69458 4820,4%
Románia57 71066 436-13,1%
Magyarország56 13953 0595,8%
Szlovénia50 87848 6484,6%
Luxemburg46 62450 398-7,5%
Észtország19 50017 26712,9%
Bulgária19 35219 419-0,3%
Litvánia12 15212 170-0,1%
Lettország10 63710 664-0,3%
Ciprus7 10210 967-35,2%
Európai Unió (EU27)11 850 90512 054 057-1,7%
EU1511 096 78611 299 431-1,8%
Izland7 2747 930-8,3%
Norvégia142 151137 9673,0%
Svájc307 885328 139-6,2%

A márkák sorában a Dacia növekedése a leginkább látványos. Csaknem negyedével nőtt a nevével román, amúgy (technikájával, tulajdonosi körével) inkább francia márka eladása. Nincs másik gyártó, amelyik ilyen mértékű hajrára lett volna képes. A Dacia erősödő számai a kis mértékű csökkenést mutató, de még mindig sokkal többet eladó Renault csoportszintű eredményeit is pozitívba fordította.
Az Európában legjelentősebb gyártónak számító Volkswagen-csoportnál hiába tudott nőni a SEAT és a Skoda is, a csoporteladások apadtak. Még jelentősebb a GM, illetve a PSA visszaesése. A legjelentősebb prémiumgyártók közül az Audinál és a BMW-nél éves szinten enyhe visszaesés, a Mercedesnél 5,1 százalékkal növelt eladás látható - köszönhetően a kecskeméti gyártású CLA- és B-osztálynak, valamint az egyre inkább a fiatalok felé nyitó modellpalettának.
Hirdetés
A kisebb márkák közül a Hyundai eladásai zsugorodtak, a testvér Kia eredményei javultak. Látványosan nőtt a Mazda, sőt a Mitsubishi is, ami viszont így is utolsó az ismertebb márkák - alább látható - ranglistáján.
Márkánkénti eladások, eredmények
Piacrész 2013Piacrész 2012Darabszám - 2013Darabszám - 2012Változás
VW-csoport25,0%24,7%2 957 6532 975 171-0,6%
Volkswagen12,5%12,8%1 487 0291 541 668-3,5%
Audi5,6%5,6%664 173673 497-1,4%
SEAT2,4%2,1%279 460251 06411,3%
Skoda4,1%3,8%483 086463 7464,2%
Egyebek0,4%0,4%43 90545 196-2,9%
PSA-csoport11,1%11,9%1 311 4061 431 982-8,4%
Peugeot6,1%6,4%723 318774 905-6,7%
Citroën5,0%5,5%588 088657 077-10,5%
Renault-csoport9,1%8,6%1 076 3671 030 6434,4%
Renault6,6%6,6%787 351796 213-1,1%
Dacia2,4%1,9%289 016234 43023,3%
GM8,0%8,2%946 099988 571-4,3%
Opel/Vauxhall6,8%6,8%807 282818 488-1,4%
Chevrolet1,2%1,4%138 545169 728-18,4%
GM (amerikai modellek)0,0%0,0%272355-23,4%
Ford7,4%7,5%878 786907 784-3,2%
BMW-csoport6,4%6,4%761 477767 662-0,8%
BMW5,2%5,1%613 152614 825-0,3%
Mini1,3%1,3%148 325152 837-3,0%
Fiat-csoport6,1%6,5%724 283780 008-7,1%
Fiat4,7%4,7%562 364571 356-1,6%
Lancia/Chrysler0,6%0,8%73 90592 461-20,1%
Alfa Romeo0,5%0,7%62 27186 875-28,3%
Jeep0,2%0,2%22 12225 692-13,9%
Egyebek0,0%0,0%3 6213 624-0,1%
Daimler-csoport5,6%5,3%658 546633 1424,0%
Mercedes-Benz5,0%4,7%594 876565 1615,3%
smart0,5%0,6%63 67067 981-6,3%
Toyota-csoport4,3%4,2%509 328510 377-0,2%
Toyota4,1%4,0%487 014485 2970,4%
Lexus0,2%0,2%22 31425 080-11,0%
Hyundai3,4%3,5%408 154417 256-2,2%
Nissan3,4%3,5%407 059418 053-2,6%
Kia2,8%2,7%329 285327 9980,4%
Volvo1,8%1,8%210 649211 589-0,4%
Suzuki1,2%1,2%141 682145 188-2,4%
Mazda1,1%1,0%133 464114 91016,1%
Honda1,1%1,1%131 411133 665-1,7%
Jaguar Land Rover1,1%1,0%131 701120 0339,7%
Land Rover0,9%0,8%105 18196 8478,6%
Jaguar0,2%0,2%26 52023 18614,4%
Mitsubishi0,6%0,6%71 13568 2124,3%
Egyéb márkák0,5%0,6%62 42071 813-13,1%

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    A Daciával jó úton jár a Renault. Végre valaki, figyel a por népre. De, amennyire űrhajós felszereltségű és árú egy átlagos mai kompakt, ez pont annyira ordítóan olcsó és gagyi. A középútra is fejleszthetne valaki!

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    A környező országokban majd mind átlag – 5% a forgalom változása, tehát hozzájuk képest + 10% a különbség. lehet tehát csűrni csavarni honnan nézem és mit. A jelenlegi általános helyzethez (…a nemzetközi helyzet fokozódik…az idősebbek értik 🙂 képest ez szárnyalás itthon. Persze sajna ennek a 70-80 %-a céges költés, vásárlás szerintem, ezt lenne érdemes boncolgatni…mármint a céges / magán vásárlás arányát…az hogy alakult az évek alatt itt és a környező hasonszőrű volt SZU gyarmatokban…
    Hogy mi volt 8 éve, szerintem nincs miért össze vetni a mai helyzettel mert nem összehasonlíthatóak a körülmények (nálunk)!

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    Szerintem érdekesebb, ha nem a tavalyi évvel, hanem a válság előtti évekkel, pl 2006-tal hasonlítjuk össze a tavalyi eladásokat.

    Az eladások átlag 25 %-kal csökkentek.
    A legnagyobb mértékben 40-50 %-kal a japán márkáknál,kivéve a Nissan, ami 23%-ot erősödött!
    Abszolút negatív bajnok az Alfa Romeo -57 % -kal, de a Fiat márka és a csoport is -40% körül teljesít.
    Az átlagtól gyengébb -30…-40% közt van a Ford,Opel, Peugeot, Citroen, Renault, Smart,Jaguar.
    Az átlagtól kevésbé csökkent a BMW,Mercedes,VW,Seat,Chevrolet,(-10…-25%)

    Vannak akik jól jöttek ki a válságból is: nőtt Európában is a Mini,Hyundai,Kia,a Land Rover és kicsit a Skoda és az Audi (+5…+30%).
    Így igazán meggyőző a Dacia duplázása, a 105%-os növekedése.

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    Nem értem mihez képest “szerény mértékű” a növekedésünk??? Főleg ha az eu-ban csökkenés van akkor Önök mihez képest összehasonlítva írják a szerény mértéket??? Nem kellene már a címben is tendenciózusan lehúzni az országot. Ez trendváltás, fordulat, szárnyalás – az előző időszakhoz képest!!! Próbáljanak már tárgyilagosak lenni és nem beállni a szapulás, sajnálkozás iNDEX-es fősodrába….

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    Tisztelt kopasz!

    A táblázat forrása az ACEA (European Automobile Manufacturer’s Association). A Nissan igazából a Renault szövetség (Alliance) része, a Dacia viszont teljesen a Renault-é.

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    Szép nagy autó a dacia, néha ennyi is elég. Azért van itt pár márka, ami elég nagyot ugrott és ennél sokkat többet is fog.
    És Katona úr, nem lehetne ezt MAGYARORSZÁG JOBBAN TELJESÍT szlogent inkább másképp megfogalmazni……/?/

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    Tisztelt Katona Mátyás!
    Azt hiszem történt egy kis elírás, mivel a Renault csoportnál lemaradt a Nissan amely szerves része a Renault-Nissan konszernnek!

  • 2017.10.29. at 14:40
    Permalink

    “minden másnál nagyobbat nőtt a román márka”.volt honnét fejlődni nek iés van hová.
    “Európában zsugorodott az autópiac, Magyarország viszont jobban teljesít”.akkor ott most Q-va szar,itt meg eljött a kánaán.mindig azt kell nézni mihez képest.

Vélemény, hozzászólás?