Mindjárt itt a valaha volt legerősebb Golf

A Volkswagen Golf R legújabb változata ízig-vérig német lesz, megújult logója nagy erőt képvisel

November 4-én mutatják be a Volkswagen Golf aktuális csúcsverzióját, addig is kaptunk egy ízelítőt a hátuljáról - persze nem mintha nagy meglepetésekre számítanánk a külsőt illetően.

A hat henger nem tér vissza a Volkswagen Golf R legújabb generációjában, bár erre valószínűleg senki sem fogadott volna komoly összeggel. Marad a kétliteres négyhengeres erőforrás, de hibrid meghajtás nem lesz, ha valakit ez boldoggá tesz. Kiegészítő villanymotor helyett viszont megkapjuk a kompakt népautó valaha volt legerősebb kivitelét mindenféle technológiai finomsággal, és mint az az ízelítő képből is látszik, egy új logóval. Nem csak az R stílusa változott meg, a manapság divatos középre helyezett típusnév mintájára a VW logója alá is kerül az autórajongók szívét megdobogtató betű (nem mellesleg az előbbi is megújult a nyolcadik generációs Golffal, bár alig észrevehetően). Többet egyelőre nem tudunk a sportkocsi külsejéről, bár nem nehéz megjósolni az alapverzióktól való megkülönböztető jegyeket: feltehetően agresszív diffúzor (több kipufogóval - remélhetőleg igaziakkal), nagyobb légbeömlőkkel rendelkező első lökhárító, nagy felnik, és esetleg sárvédő-szélesítések és szpojlerek teszik izgalmassá majd az új Golf R-t. A stabil kanyarvételről több technológiai kiegészítés gondoskodik majd, az intelligens összkerékhajtás például változtatni tudja majd a hátsó kerekek közti nyomaték-elosztást, elöl elektromos differenciálzárat találunk, a futómű pedig adaptív lesz. A gyártó szerint a kompaktban eddig soha nem látott vezetési élmény elérése volt a cél semleges és precíz irányíthatósággal, amihez a továbbfejlesztett motor is hozzájárul. A turbós négyhengeres teljesítményét egyelőre nem árulták el, de már az előző generációban is valamivel 300 lóerő fölött volt - az újban akár a 350-et is közelítheti. A közvetlen befecskendezéses blokk változtatható hengerfej-vezérlésű lesz, kipufogógázait pedig vízzel hűtik, mielőtt a turbófeltöltőbe érkeznek.
Hirdetés
2002-es megjelenése óta sok rajongót szerzett magának a Golf R - akkor még R32 néven ismerhettük meg, mert 3,2 literes motor dolgozott benne, V6-os hengerelrendezéssel. 240 lóerőt tudott az első generáció, a 100 km/h-s sprintet 6,6 másodperc alatt teljesítette. Sőt, ez volt az első Volkswagen, amibe duplakuplungos váltó került. A második generációváltással aztán el is tűnt a V6-os motor, 2009-ben jött a négyhengeres erőforrás, ami bár kevesebb hengert sorakoztatott föl, teljesítményben felülmúlta elődjét (270 lóerő), és több mint 20%-kal hatékonyabb is volt. 2013-ban jött a negyedik Golf R 300 lóerővel, november 4-én pedig végre leleplezik az ötödik generációt is - amit természetesen továbbra is Wolfsburgban gyártanak majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?