Minek nevezzelek? – Bemutatták az új Citroën C5 X-et!

Minden egyben a Citroën C5 X. Ha akarod SUV, ha akarod kombi

Méltán hangsúlyozták a Citroën C5 X bemutatóján a vakmerőséget, hiszen a francia márka ismét egy olyan öszvérrel rukkolt elő, amelynek formája mellett nem lehet szó nélkül elmenni.

Egyértelműen a 2016-ban bemutatott CXperience tanulmányautóból merítettek a C5 X formatervezői, ám annál kevésbé emlékeztet egy valódi shooting brakre-re. Pedig valami ilyesmi lebeghetett a szemük előtt a végeredmény viszont egy olyan jármű lett, amire rá lehet fogni, hogy kicsit szabadidő-autós, kicsit kombis, a jó képzelőerővel megáldottak pedig egy limuzint is beleláthatnak a formájába. A lényeg viszont, hogy egy Passat kombi méretű jármű a C5 X, tehát mindenképp tágas. Tengelytávolsága 2785 milliméter, míg az autó hossza 4 805 mm, szélessége 1865 mm, a magassága pedig 1485 mm. Ezek a méretadatok lehetővé teszik, hogy a csomagtér mérete alaphelyzetben 545 literes legyen, az üléseket lehajtva pedig 1640 literes. Műszerfala letisztult, a 12 colos érintőképernyős kijelző uralja a középkonzol tetejét. A klíma külön kezelőkonzolt kapott, valódi gombokkal, míg a kormánykerék a márkára jellemzően különleges alakú, kétküllős szerkezet. A vezető előtt természetesen digitális műszeregység mutatja az adatokat, de a szélvédőre vetítő HUD is rendelkezésre áll. Biztonsági felszereltsége is gazdag, az asszisztensek segítségével 2-es szintű önvezetést tud autópályán. Fontos megemlíteni az úgynevezett „Advanced Comfort” üléseket, amelyek speciális párnázattal hivatottak a hosszú utakat még kényelmesebbé tenni.
Hirdetés
Ugyanezt az Advanced Comfort nevet kapta az adaptív futómű. A Citroën mindig is híres volt fejedelmi kényelmet nyújtó futóműveiről, erre pedig most is kényesen ügyeltek. Az új fejlesztésű aktív felfüggesztés 3 menetmódot kínál a hajósan ringatózó és a sportosan feszes között, ez a plug-in hybrid modellekhez alapáron jár. Így el is jutottunk a motorizáltsághoz. A C5 X-hez benzines és PHEV hajtásláncok társíthatók. A csúcsmodell a négyhengeres, 1,6 literes, konnektoros hibrid, amelynek rendszerteljesítménye 225 lóerő. Elektromos hatótávolsága 50 kilométer, és bírja a 135 km/h tempót is tisztán villanyhajtással. Az árakat még nem árulták el, de hamarosan már ezzel az információval sem lesz adós a Citroën, hiszen a C5 X az év második felében már a márkakereskedésekben várja majd a vevőket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.04.13. at 10:24
    Permalink

    Zöldike, érted most már, miért nem készített a Toyota új Avensist? 😀 Európában ezzel a kategóriával manapság már vagy “bűvészkedik” egy gyártó, vagy nemes egyszerűséggel kilép belőle. Persze ezt hiába magyarázom egy olyannak, akinek halványlila gőze nincs, mi fán terem az autó…

Vélemény, hozzászólás?