Mini romboló lesz a következő Jimny generáció

Kívül-belül lebukott az új Suzuki Jimny

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Legendásan elnyűhetetlen elődeihez nyúlik vissza formailag a Suzuki Jimny következő generációja, ami most kívül-belül lebukott. Egyértelműen nagyon kéne.

Mini G-osztálynak tűnik az új Suzuki Jimny, elődeit ismerve viszont nem szokatlan a szögletes forma. Már most imádjuk

1998 óta van piacon a Suzuki Jimny ma is aktív generációja, mégsem vártunk tőle bármilyen ráncfelvarrást. Egy Jimnyt nem azért vesznek, mert ledesek a fényszórói vagy mert nagyobb képátlójú az infotainment rendszere, hanem azért, mert bármin átmegy gondolkodás és panaszkodás nélkül. Kevés strapabíróbb és kompaktabb céleszközt ismerünk ma a terepjáró piacon, ezért a külső tényleg tök mindegy lenne. Azonban úgy látszik, hogy a Suzuki szeretne még fenyítőbb arcot adni az apró igáslónak, a következő generációs Jimny pedig egy hivatalos prezentációban le is bukott. Csakúgy, mint korábban a Swift vagy éppen az SX4 S-Cross.

A divatos vonalról is mutattak képeket. Variálhatóak lesznek többek között a kerékívek, a gallytörők és a motorháztető színe is

Egyszerű szögletes formák, de pont ilyen robusztus belsővel kéne igazán a Jimny. Néhány Swiftből ismert részlete ellenére egyedi a beltér

Nem csak alap lemezfelnikkel, szürke műanyag lökhárítókkal és kerékívekkel bukott le az új Jimny, ahogy egyébként valószínű a legtöbb fogy majd, hanem divatos kerekekkel, kéttónusú fényezéssel, színes külsővel és kerékívekkel is. Nehéz szavakba önteni mennyire menő és mennyire terepeznék vele most azonnal. Minden szögletes kívül-belül, kezdve a hűtőráccsal, folytatva a légbeömlőkkel. Az első kockaablakokat úgy kunkorították lefelé a visszapillantó tükrök előtt, mint a kamionoknál. Robusztusnak tűnik az utastér is, bitang csavarokkal fogatták fel az egész műszerfalat és a műszercsoportot is, legalább is innen ez látszik. Azért a diszkós változatok megkapják az egyen-Suzuki infotainment rendszert és érintőképernyőt, valamint a Swift klímavezérlőjét és kormányát, bár utóbbi nincs alul lecsapva. Az egyetlen beltérfotón automata váltó is felbukkan.

Hirdetés

Már álcázva tesztelik az Európának szánt változatot. A japán kei-car valószínű ennél is kisebb

Már kémfotók is készültek a német rendszámos tesztautóról, és látva a mini G-osztály jellegű külsőt, jó érzés belegondolni, milyen lehet kei-autóként a kockaforma, ami egyértelműen az elődökből merít ihletet. Technikai adatokra még várni kell, azonban biztosak lehetünk a Suzuki állandó összkerékhajtásában (AllGrip Pro), a felezőben és a létraalvázban is. Munkagépként ez így van rendjén. Pletykák szerint a legkisebb motorja egy 0,66 literes turbós lesz (Japánban), de megkaphatja a 1,0 literes BoosterJet és 1,2 literes szívó benzinmotort is. Talán az októberi Tokiói Autószalon után okosabbak leszünk, ahol jó eséllyel leleplezik. 2018 első felében már remélhetőleg hazai utakon láthatjuk az első példányokat.

Kívül hordja majd pótkerekét, ahogy azt kell. Munkagépként, műanyagelemekkel az igazi a Jimny

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:21
    Permalink

    szerintem meg olyan mint egy 80as évekbeli kocsi. És azzal mi a gond? szebb mint a toyota nissan ls isuzu terepgépei futurisztikus oldalelemeive és gigászináraikkal. Nekem tetszik az egyszerűsége úgy is az ára fogja eldönteni hogy kell- vagy sem. ja és nekem az xcross is tetszik sőt jól is fogyaszt…

  • 2017.10.27. at 15:21
    Permalink

    Hmmm. Hát…(amivel nem kezdünk mondatot…) olvasom, nézem….Elfogulatlanul kijelenthetem, hogy elfogult vagyok a Suzukival, mivel hosszú évekig használtam egy Suzuki SJ 410-et és később egy 413-ast, majd Vitarát is! Elnyűhetetlen egy valamik ezek a kis terepjárók. Most meg nézem a képeket.Sajnálom, de ezek a gondolatok jönnek elő elsőként: Az egész autót, mintha egy óriási darab szappanból, láncfűrésszel vágta volna ki egy részeg favágó….Oldalról egy elbénázott Kei car, az eleje egy ovis Hummer,a szélvédő egy mini Defenderé, a hátulja a ’72-es G Merci pontos mása, a tetőperemmel együtt! Ötlettelen, stílustalan és ronda! Ez lenne a divat?? Az új SX4 cross láttán most megint le kell írjam. A suzukinál úgy tűnik hátrafelé forog a kerék…. Gondolom, amúgy technikailag hibátlan…

Vélemény, hozzászólás?