Mire jó egy kombi Opel Astra?

Árharc: Opel Astra Sports Tourer, Volkswagen Golf Variant, Ford Focus kombi

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az új Opel Astrát képességei az Év Autójává emelték, a nálunk járt tesztautó bennünket is meggyőzött. De vajon hogyan áll árban a konkurenciával? Megvizsgáltuk.

A kisautók kombi kiviteleinek kihalásával a kompakt típusok kínálnak „először” lehetőséget kombi karosszéria választására. Ez azért is előnyös, mert egy igazán jó kompakt modell valódi családi mindenesként éppúgy megállhatja a helyét, mint korrekt cégautóként. Kombi kivitelben pedig nem csupán korszerű és kényelmes, hanem kellőképpen tágas lehet, akár hosszabb utakhoz is. Csak az a kérdés, hogy mindez mennyibe kerül, és vetélytársaihoz képest, mit tud, mit ad a kombi Astra, amit a többiek nem? Hiszen már a tesztből is kiderült, hogy az új Astra számos olyan extrával kérhető, ami inkább a nagyobb kategóriákban jellemző. Ezért olyan kombi vetélytársakat kerestünk mellé, amelyek hasonlóképpen népszerű tömeggyártók termékei, és gazdag extrakínálatból válogathat, aki mellettük dönt. Tipikusan ilyenek a két nagy rivális, a Volkswagen és a Ford termékei, bár az Astra kétségtelenül helyzeti előnyt élvez frissességével. A kor meg is látszik a Ford alacsonyabb alapárán, nem úgy a Volkswagenén, amely az Opelnél is drágább. Persze ezek mind listaárak, vagyis a kereskedésekbe betérve több százezer forintos is lehet a kedvezmény mindegyik modell esetében, csakúgy, mint az eltérés a kedvezmények között – ahogy azt láthattuk a kisebb és olcsóbb, szintén friss és nemrég tesztelt Suzuki Baleno esetében is. A Volkswagennél a kereskedésig sem kell menni a kedvezményért, hiszen már az interneten is beikszelhető a félmillió forintos mínuszt jelentő „Használtautó akció”. Így pedig máris a Forddal közel azonos összegre ugrik a Golf alapára, de tudjuk, mindkét szalonba érdemes azért elugrani az árak további masszírozásáért.
Hirdetés
Ezúttal arra törekedtünk, hogy az elérhető extrák minél szélesebb körét megismerjük és minél inkább összevethető legyen az Astra, a Golf és a Focus kombija. Így az 1,4 – illetve a Fordban 1,5 – literes, 150 lóerős, turbófeltöltős benzinmotort választottuk automataváltóval és az ezzel elérhető legmagasabb felszereltséggel. Kivéve a Fordot, amely ezzel a motorral csak Titanium kivitelben érhető el, a legmagasabb Titanium X szint csak az izmosabb erőforráshoz jár. Mégsem tartogat semmi olyat a Titanium X, ami a Titaniumhoz ne lenne elérhető. Néhány extra viszont csak csomagban rendelhető, így ezeket úgy is jelenítettük meg a táblázatban. Ilyen például az automatikusan elsötétedő belső tükör a Fordban. A nagyjából azonos alapok ellenére már csak az ilyen esetek miatt is nehéz egyértelműen megmondani, hogy melyik típus olcsóbb és melyik drágább.
A kombi Opel Astra és konkurensei - adatok
Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 Turbo automataVW Golf Variant Highline 1.4 TSI DSGFord Focus kombi Ttitanium 1.5 EcoBoost automata
Hosszúság [mm]470245624560
Szélesség [mm]187117991823
Magasság [mm]151014811492
Tengelytáv [mm]266226352648
Saját tömeg [kg]1273-143513531388
Csomagtér [l]540-1630605-1620476-1516
Hengerűrtartalom [cm3]139913951499
Teljesítmény [LE (1/min)]150 (5000-5600)150 (5000-6000)150 (6000)
Nyomaték [Nm (1/min)]235 (2000-4000)250 (1500-3500)240 (1600-4000)
Sebességváltó/fokozataiAutomata/6DSG/7Automata/6
Végsebesség [km/h]210218208
Gyorsulás 100 km/h-ra 9,48,69,4
Átlagfogyasztás [l/100 km]5,4-5,65,0-5,16,1
Átlagos CO2-kibocsátás [g/km]125-128116-118140

Azért a nagy öregek is tartogatnak olyan kiegészítőket, amelyek az Astrából hiányoznak. Apróságnak tűnhet, mégis hasznos és mindkét másik vetélytársban megtalálható például a vezető éberségét ellenőrző rendszer. Ugyanakkor legmagasabb felszereltségi szintjén is csupán egyzónás, mechanikus légkondicionálót ad alapáron a Golf, igaz, hűtött kesztyűtartóval. Mégis félreérthetetlenül arra ösztökéli ezzel vásárlóit a Volkswagen, hogy mindenképpen költsenek még plusz összeget autójuk személyre szabására, és a legmagasabb szint választása esetén se elégedjenek meg a gyári összeállítással. Más tekintetben pedig gáláns a márka, hiszen például gerinctámaszból mindjárt kettőt ad, vagyis nem csak a vezetőnek, hanem az utasnak is jár ez alapáron a Highline szinten. Kevésbé gáláns, ám annál érdekesebb és legalább ingyen kérhető, hogy egyáltalán ne legyen légkondicionáló az autóban. Van, aki kér ilyet 2016-ban?
A kombi Opel Astra és konkurensei - extrák és árak
Opel Astra Sports Tourer Innovation 1.4 Turbo aut.VW Golf Variant Highline 1.4 TSI DSGFord Focus kombi Titanium 1.5 EcoBoost aut.
Metálfényezés51 000- 135 000 Ft36 830- 280 670 Ft45 000- 210 000 Ft
Könnyűfém keréktárcsák17 colos16 colos16 colos
Motoros ablakemelő 4 dbsss
Motoros csomagtérajtós--
Kulcs nélküli nyitás és indításs106 680 Fts
Bőrbevonatú multifunkciós kormánysss
Elektromos rögzítőfékss-
Kétzónás automata légkondicionálós62 230 Fts
Vezetőülés deréktámasszalsss
Ködfényszóróksss
Fedélzeti számítógépsss
Fény- és esőérzékelős63 500 Ft85 000 Ft
Automatikusan sötétedő belső tükörs285 000 Ft
Motorosan behajtható tükröks48 260 Ft
Városi automata vészfékrendszers101 600 Ft
Távolságtartó rendszers
Fáradtságérzékelő-s
Sávelhagyásjelző/holttérfigyelős176 530 Ft
Jelzőtábla felismerős
Sebességrögzítő – tempomatsss
Parkolóradar elöl és hátul70 000 Ft165 100 Ft110 000 Ft
Adaptív LED fényszórók távfényszóró-asszisztenssel400 000 Ft--
Motoros napfénytető200 000 Ft356 870 Ft170 000 Ft
Vonóhorog levehető/behajtható fejjel200 000 Ft153 670 Ft170 000 Ft
Bőrkárpitozás350 000 Ft610 870 Ft547 000 Ft
Motoros állítású ülések elöl500 000 Ft143 510 Ft
Ülésmemória vezetőoldalon--
Szellőztethető ülések elöl--
Légfrissítő rendszer15 000 Ft--
Bluetooth telefonkihangosítós49 530 Fts
CD/MP3-lejátszó30 000 Ftss
Prémium audiorendszer (hangszórók száma)s (6)191 770 Ft (8)170 000 Ft (9)
Navigációs rendszer200 000 Ft297 180 Ft225 000 Ft
Tolatókamera50 000 Ft67 310 Ft68 000 Ft
Parkolóautomata190 000 Ft217 170 Ft170 000 Ft
Fűthető ülések elöl110 000 Ft132 080 Ft125 000 Ft
Fűthető kormánykerék-
Fűthető ülések hátul40 000 Ft--
Állófűtés400 000 Ft430 530 Ft185 000 Ft
Elektromos fűtés-jégmentesítés65 000 Ft--
„Használtautó akció”--500 000 Ft-
Garancia év/km2 / korlátozás nélkül4 / 200 0005 / 150 000
Alapár6 980 000 Ft7 227 800 Ft6 705 000 Ft
Összehasonlító ár9 280 000 Ft9 755 300 Ft8 905 000 Ft

Az Astrában az első ülésekhez nem csupán motoros ülésállítás rendelhető, hanem szellőztetőrendszer is, valamint memória és masszázsfunkció a vezetőüléshez. Ilyet az eggyel nagyobb – igaz korosabb – Insignia sem kínál jelenleg. A Golfban a vezető számára fenntartott, 102 870 forintba kerülő ergoActive sportülés viszont a masszázsfunkción túl számos egyéb – 14 irányú – állítási lehetőséget nyújt. Ettől függetlenül is olcsón ad motoros ülésállítást a Volkswagen, de csak a vezetőnek, memória funkcióról pedig szó sincs. Automatizált DSG váltójával viszont közel egy másodperccel jobb százra gyorsulást ígér a Golf, miközben jóval – a Fordnál átlagosan egy literrel – gazdaságosabb és tisztább üzemű is. Most sem éltünk azzal a lehetőséggel, hogy az extrák csomagban kedvezményesen elérhetők, hiszen ez körülbelül hasonló kedvezményt jelentene mindhárom típus esetében. Szintén nem teljesen számoltunk azzal, hogy egyes extrák csak bizonyos másikakkal együtt rendelhetők. Az összehasonlító ár tehát az extrák tételes árainak figyelembevételével született. De nem számoltuk fel külön például a Volkswagennél a fűthető ülések árát, mert azt az állóhelyzeti fűtés ára is tartalmazza, akárcsak az első és hátsó radarokét a parkolóautomata. Természetesen ugyanezzel a módszerrel számoltuk ki a másik két modell összehasonlító árát is. A Golf így is félmillió forinttal drágábbnak bizonyult az összességében gazdagabban felszerelt Astránál. Igaz, jobban is megy és kevesebbet fogyaszt, így utóbbiból kiindulva alig 300 ezer kilométeren ki is termeli felárát a Volkswagen. Ugyanez igaz a Golfra a gyári adatok szerint hozzá képest átlagosan egy literrel többet fogyasztó Forddal szemben, amely hasonló felszereltséget és az Opeléhez közelítő menetteljesítményeket ad. Ennyi a matek, legalábbis ezen motoroknál, az egyedi kedvezmények nélkül. Dönteni viszont utóbbiakkal, de leginkább a személyes tesztvezetések tapasztalata alapján kell.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:55
    Permalink

    Igaza van “claudnak” a garanciával kapcsolatosan. Két hónapja vásároltam Opel astra j sport tourert, és 2+2 év garanciával adták az autót. Nem kellett semmi többletköltséget fizetni érte, és nem kellett külön kérvényezni a hosszabb garanciát.

  • 2017.10.28. at 03:55
    Permalink

    Kedves Tibor!
    Claud írását meg tudom erősíteni. Az Opel minden modelljére 4év/120.000km gyári (!!!) garanciát vállal, akik sokat autóznak azoknak pedig él a 2év kmkorlátozás nélküli gari is. Vagyis ha valaki évi 100e Km-t autózik, akkor is 2 évig garis az Opelje.
    Amit kicsit hiányoltam a cikkből, hogy nem csak a csomagtér méretét, hanem a pakoló- és tárolóhelyeket is össze kellett volna hasonlítani. Valamint ha már megemlítésre/az árban figyelembevételre került az Opel LED-mátrix fényszórója, akkor leírni, hogy mit tud (tudom, ez a korábbi cikkben megtörtént). A karbantartási ciklusok összehasonlítása is jó ötlet lett volna, valamint azok tényleges ára (vagyis egy periodikus szerviz során a valóságban mennyit kell otthagyni a szervizben).

  • 2017.10.28. at 03:55
    Permalink

    Kedves Tibor! Nem kommunikálja. De ha esetleg megkérdezel egy kereskedőt, vagy kérsz egy ajánlatot akkor azonnal megmondja/odaírja az értékesítő. Én sokkal jobban szeretem a közvetlen kommunikációt, mint hogy csak honlapokon megjelenő információkra hivatkozzak. Persze sok mindent onnan is meg lehet tudni, de átfogó információt akkor is az ezzel foglalkozó emberektől lehet megtudni. Ez nem kizárólag autókra vonatkozik és sajnos van ellenpélda is (nem is ritkán). Én az elmúlt hetekben ezzel foglalkoztam, 3 kereskedésből is ugyanezt a garanciára vonatkozó információt kaptam. Egyikük említette, hogy nem is lehet ezt kommunikálniuk, de jár hozzá kivéve ha valaki speciális (ezt nem is értettem igazából mit jelent) flottakedvezményt vesz igénybe. Egyszóval innen van az információm.

  • 2017.10.28. at 03:55
    Permalink

    Az a gáz, hogy az összes oldal azzal oltja az Opelt, hogy csak 2 évet ad alapból, pedig semmibe nem kerülne odaírni hogy pár 10e Ft-ért lehet hosszabítani. Van kereskedő aki alapból 5 évvel adja minden további nélkül pl Wallis, de fizetve nekem a plusz 2 év 60e volt az Astrára.

  • 2017.10.28. at 03:55
    Permalink

    Ha már árak… a motorosan állítható ülés állítási lehetőségeinek számánál talán érdekesebb információ lenne, hogy pl. az Astránál vásárolható-e extra garancia a 2 éven felül, és ha igen, mennyiért, milyen feltételekkel.

Vélemény, hozzászólás?