Mire lehet képes Michelisz az új autóval?

WTCC 2013: változott a helyzet, start Monzában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hétvégén Olaszországban kezdetét veszi a 2013-as túraautó-világbajnoki sorozat, Michelisz Norbert új gépet, gyári Honda Civicet kapott álmai megvalósításához.


Hétvégén Olaszországban, Monzában elstartol a 2013-as WTCC-szezon. Átmeneti évadnak aposztrofálhatjuk, mert ahogy a turbókorszakot visszahozó Forma-1, a túraautó-világbajnoki sorozat is jövőre újul meg (erősebb motorokkal és komolyabb aerocsomaggal). Az elmúlt évekhez képest jelentős változás, hogy a Chevrolet már nem lesz jelen gyári csapatként, illetve ami a magyar szurkolókat leginkább érdekli: Michelisz Norbert BMW-ről Hondára váltott, s egy vadonatúj Civic volánja mögött próbál a tavalyinál is jobb eredményt elérni.

Michelisz ugye 2012-ben abszolút hatodik lett, valamint elhódította a privátoknak kiírt Yokohama-kupát. Futamot nyert a Hungaroringen, s volt, hogy Wéber Gábor révén kétfős, kétautós is volt a Zengő Motorsport. Mi lesz idén? Norbi a hátsókerekes 320 TC helyett Honda Civic S2000 TC-vel, hátsókerekes helyett megint fronthajtású kocsival folytatja (WTCC-karrierje anno SEAT Leónnal kezdődött). Autója elvileg ugyanolyan, mint a két gyári pilótáé, Tarquinié és Monteiróé, "csak" ő nem gyári versenyzőként vesz részt a bajnokságban. Ennek ellenére a Yokohama kisvilágbajnoki címét már nem védheti meg, mert az illetékesek kvázi följebb, az elitbe sorolták. Michelisz eleinte egészen biztosan egyedül lesz, Wéber talán a későbbiekben csatlakozhat, amennyiben összeáll a szponzori háttér.
"A szezonnyitó versenyhétvégével kapcsolatban nincsenek konkrét elvárásaim" - olvasható Norbi nyilatkozata a Zengő Motorsport oldalán. "Sajnos egy picit kevesebb lehetőségem volt menni az autóval, mint szerettem volna, emiatt nehezebb feladat vár ránk Monzában. A váltás kapcsán tudtuk, hogy ha minden tesztlehetőség összejön, a szezon első fele akkor is a tanulásról, az információszerzésről, a tapasztalatszerzésről fog szólni. Most ez még inkább igaz, és emiatt nem szeretnék felesleges terhet rakni a vállaimra. A legfőbb célom, hogy a lehető leggyorsabban és a legtöbbet tanuljak."

Hát igen, a magyar pilóta szokás szerint hátrányból kepeszt a riválisokhoz viszonyítva, de nem is most azonnal, hanem jó eséllyel jövőre lehet akár reális cél is a vb-elsőség. Kik az aktuális esélyesek? A tavalyi első Huff SEAT-nak rakja, Muller maradt az RML-nél, ellenben Chevyje már nem gyári támogatású. A harmadik "nagyot", Menu professzort elvesztette a WTCC. Huff és Muller fő kihívói a hondások lehetnek - hogy csak Tarquini és Monterio, vagy Michelisz is, meglátjuk.
Hirdetés

WTCC 2013 - mezőny
AutóPilótaCsapat
Honda Civic S2000 TCGabriele TarquiniHonda Racing Team JAS
Tiago MonteiroHonda Racing Team JAS
Michelisz NorbertZengő Motorsport
Lada Granta SportJames ThompsonLada Sport Lukoil
Alekszej DudukaloLada Sport Lukoil
Chevrolet Cruze 1.6TYvan MullerRML
Tom ChiltonRML
Alex MacDowallBamboo Engineering
James NashBamboo Engineering
Michel NykjaerNika Racing
SEAT León WTCCRob HuffAll-Inkl.com
René MünnichAll-Inkl.com
Marc BassengAll-Inkl.com
Pepe OriolaTuenti Racing
Fernando MonjeCampos Racing
Hugo ValenteCampos Racing
Tom BoardmanTom Boardman
BMW 320 TCTom CoronelROAL Motorsport
Darryl O'YoungROAL Motorsport
Franz EngstlerLiqui Moly Team Engstler
Charles NG KakiLiqui Moly Team Engstler
Stefano D'AstePB Racing
Mehdi BennaniProteam Racing
Fredy BarthWiechers Sport
Jean-Philippe DayrautAnome Racing


A Honda mellett gyári alakulatként a Lada indul, nagy kérdés, mennyire lesz gyors a Granta. Barth (BMW), Coronel (BMW), D'Aste (BMW), MacDowall (Chevrolet), Nykjaer (Chevrolet) és Oriola (SEAT) lehet még az, akinek egy-egy futamon győzelmi sansza van. Esetleg a távozó Fordból Chevrolet-be átülő Chilton/Nash duóra érdemes még figyelni.
Ami a hétvégi programot illeti, a szombati időmérőt 15 órától rendezik, a vasárnapi két futam 15:05-kor és 17:20-kor kezdődik. Az 5793 méter hosszú, rettenet gyors monzai pályán 2x10 kört kell teljesíteniük a versenyzőknek. Az olaszországin túl 2013-ban további 11 helyszínen meccselnek a srácok. Oroszországba először látogat a WTCC.
WTCC 2013 - versenynaptár
1.Olaszország, MonzaMárcius 23-24.
2.Marokkó, MarrakeshÁprilis 6-7.
3.Szlovákia, Slovakia RingÁprilis 27-28.
4.Magyarország, HungaroringMájus 4-5.
5.Ausztria, SalzburgringMájus 18-19.
6.Oroszország, MoszkvaJúnius 8-9.
7.Portugália, PortoJúnius 29-30.
8.Brazília, CuritibaJúlius 27-28.
9.USA, SonomaSzeptember 7-8.
10.Japán, SzuzukaSzeptember 21-22.
11.Kína, SanghajNovember 2-3.
12.MakaóNovember 15-17.


Egyébként a Zengő Motorsport idén az ETCC-ben is szerencsét próbál - a túraautós Európa-bajnokságot öt helyszínen bonyolítják, a rajt számukra szintén Monzában lesz. A sorozatra nem kevesebb mint 36-an adták le nevezésüket, köztük van a magyar csapat két magyar fiatalja, Nagy Norbert és ifj. Ficza Ferenc. Utóbbi csupán 16, előbbi 18 éves. A Zengő Junior Team pilótapárosa egy-egy SEAT León Supercopa volánja mögött bizonyíthat - Michelisz és Wéber is ilyen típusú versenyautóval kezdte nemzetközi pályafutását, és mindkettő bajnoki címig jutott a SEAT León EuroCup szériában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?