Mit eszik a kínai az autópiacon?

Kína legnépszerűbb autója

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Majdnem negyedmillió példány talált gazdára a háromféle kivitelben kínált Buick Excelle típusból, az első tízből hét autó a GM vagy a VW érdekeltségébe tartozik.

A Kínai Autógyártók Szövetségének jelentése szerint az országban tíz, legnagyobb számban értékesített személyautó közül 2011-ben hetet a General Motors és a Volkswagen állított elő.

Mintha egy Skoda Superb és egy 5-ös BMW összegyúrása lenne a Buick Excelle GT, pedig a GM terméke


Kína legnépszerűbb modellje a háromféle változatban forgalmazott, General Motors-eredetű Buick Excelle. A típus XT kivitele voltaképp az ötajtós Opel Astra átplasztikázott arccal, az Excelle GT szedán a szintén Astra-Cruze padlólemezre épülő, Amerikában Buick Verano néven kínált autó változata, és még mindig piacon tartják a Chevrolet Lacetti-alapú előző, szintén négyajtós Excelle generációt is.

Ismerős húrok: Mazda3 és Opel Astra keveréke a Buick Excelle XT, míg elődje, az utótag nélküli Excelle a Chevrolet Lacetti négyajtósa


A riportból kiderül, hogy összesen 254 ezer példányt értékesítettek belőle, második helyen pedig a Volkswagen Jetta rokonának számító Shanghai-Volkswagen Lavida végzett. Harmadik helyen ismét GM-terméket, a Chevrolet Cruze-t találjuk, míg negyediken a Lavida kiváló számai ellenére is népszerű Jettát, mögötte a Borát, hatodik helyen pedig az idén már nyugdíjazásra kerülő Santana végzett.

Passatból kapható az amerikai NMS verzió párja, valamint a Lingyu utótaggal megkülönböztetett VW-arcú Superb-verzió, de idén szerencsére már leállnak az 1982 óta kisebb ráncfelvarrásokkal folyamatosan piacon levő, B2-es Passaton alapuló Santana gyártásával

Hirdetés
A VW-kontingenst hetedik helyen a négyajtós Chevy Aveo-alapú Chevrolet New Sail követi, nyolcadik a FAW Xiali, kilencedik a Hyundai Elantra Yuedong, és a Ford Focus zárja a sort. A tíz modellből 2011 során összesen 2,1 millió példányt értékesítettek, de az eredményekhez nem árt tudni, hogy az országban továbbra is a kisméretű teherszállító mikrobuszok a legnépszerűbbek. A SAIC-GM-Wuling által gyártott Wuling Sunshine-ból 731 700 darab fogyott tavaly, és az őt követő három további típusból is többet adtak el, mint az Excelle-ekből összesítve.

A Chevy New Sail Európában Aveóként ismerős, a FAW Xiali pedig a Toyota közreműködésével jött létre


Az sem elhanyagolható, hogy külföldi szereplő Kínában csak hazai autógyártóval közösen, vegyesvállalatban állíthat elő autókat, így joggal merülhet fel a kérdés, hogy vajon a GM és a Volkswagen hogyan számolnak el Kínában gyártott és értékesített autóikkal, amikor év végén összesítik globális eredményeiket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?