Mit tud az új Chevrolet Volt?
Európai testvérét lekörözte a megújult Chevrolet Volt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A nemrég bemutatott 2016-os modellévű Chevrolet Volt teljesen új külsőben, már biztosan tud 80 kilométeres elektromos hatótávot.
Az új Chevrolet Volt akár tetszik, akár nem, mindenképpen karakteresebb jelenség, mint elÅ‘dje. Hivatalos bemutatója a Detroiti Autószalonon volt. A kiszivárogtatott képeken már a szériakész kocsit láthattuk, Ãgy nem annyira meglepÅ‘ ez az éles vonalakkal határolt orr. Hátrahúzott lámpáival, fényes hűtÅ‘maszkjával olyan az ábrázata, mintha a Verdák mese egyik szereplÅ‘je lenne az új Chevy Volt. Az övvonal emelkedése és a sötétÃtett B-oszlop jól áll neki, a tetÅ‘ meg hátrafelé lejtÅ‘s, ahogy a mai autódivat megköveteli.
A hátsó nézet talán kevésbé szerencsés; az osztott fényszórók, a légterelÅ‘ként is funkcionáló hátsó kiszögellés, meg a fekete lökhárÃtóbetét talán kevésbé jól sikerült részletek. A Volt kerekei 17 colosak, a gumik Michelin Energy Saverek és amerikai divat szerint négyévszakosak. A beltér szokványosabb, mint az elÅ‘dben, de legalább ötüléses. Ide is megérkezett a "lebegÅ‘" középkonzol és a MyLink fedélzeti infotainment rendszer legfrissebb változata, kékes fényű az utastér hangulatvilágÃtása.
Az új, Voltec nevű hajtáslánc fÅ‘ elemei egy 18,4 kWh kapacitású akkumulátor és a hozzá csatolt 1,5 literes lökettérfogatú hatótávnövelÅ‘ benzinmotor. A Chevrolet szerint ez a kombináció 45 kilogrammal könnyebb az elÅ‘dénél és 12 százalékkal energiatakarékosabb. A benzinmotor 102 lóerÅ‘s, az elektromotor meg erÅ‘sebb nála: 111 kW a teljesÃtménye, azaz lóerÅ‘ben 151. A villanyhajtómű nyomatéka 398 Nm. A végsebesség 157 km/h, de ha ezt nem próbálgatja a sofÅ‘r, akkor akár 670 kilométeres is lehet a hatótáv és 80 kilométert tisztán elektromosan is meg tud tenni a Volt (a korábbi 40-80 kilométeres e-hatótávot Ãgért). A két motor együtt is tud hajtani, Ãgy javult a gyorsulás, a 0-96 km/h (60 mph) szintideje 8,4 másodperc.
Teljesen lemerült akkumulátorral négy és fél óráig tart a töltés 240 voltos hálózatról, 120 voltról meg 13 óráig. A Volt utasait tÃz darab légzsák védi és lehet vezetéssegédeket is rendelni hozzá, mint a sávelhagyás-figyelmeztetés, a holttérfigyelÅ‘, a ráfutásgátló és a hátsó mozgásérzékelÅ‘. Az új Volt már tud automatán parkolni és az USA-ban az év második felétÅ‘l lehet megvenni, bár ára még nincs.
Én az árát várom kiváncsian…:-S
KÃváncsian várom,hogy mit tud a gyakorlatban.
[i]“már biztosan tud 80 kilométeres elektromos hatótávot”[/i]
Azért érdemesebb lenne ennél óvatosabban fogalmazni, ugyanis konkrétan most még egyáltalán nem biztos ez, mivel még nincs meg az USA-ban érvényes hivatalos EPA tesztciklus szerinti mérési eredmény. Ráadásul a GM messzeföldön hÃres a túltáplált marketingosztályáról és a nagyotmondásáról (az elsÅ‘ generációs Volt-nál is fölé lÅ‘tték az AER-t a propagandában). MásrészrÅ‘l persze biztos tud majd 80 km-t menni egy feltöltéssel, pl. leejtÅ‘n, vontatva …, stb.
Amúgy kétségtelenül jelentÅ‘s elÅ‘relépés műszaki szempontból a második generációs Volt az elsÅ‘höz képest. Az elsÅ‘ hatalmas arccal, Prius verÅ‘nek indult az eredmény aztán csúfos pofára esés és masszÃv veszteség lett. A második generáció több területen is javÃtja az elsÅ‘ hibáit – pl. nem igényel már prémium benzint a motor, javult a hatásfok is és ha gyakorlatilag láb nélküli embereknek, de van 5. ülÅ‘hely is -, viszont mindezek ellenére a benzinmotoros üzemmód hatásfoka még a 10 évvel ezelÅ‘tti második generációs Prius szintjét sem éri el.
Mindezek ellenére a Volt tulajok általában imádják a járgányukat és akit nem idegesÃt a gyakori töltögetés, az olyan elektromos autóként tudja használni aminek nem gond néha egy-egy hosszabb út sem.