Mit tud az új Opel Corsa, ha elektromos? Leteszteltük

Az álcázott villanyautó: Opel Corsa-e e-Elegance teszt

Az új Opel Corsa esetén az elektromos verzió ugyanúgy a kínálat része, mint a benzines vagy a dízel. Nem csak árban, teljesítményben is ez a paletta csúcsa. De vajon milyen használni?

Tavaly debütált a hatodik generációs, azaz F betűvel jelölt Corsa, immár a PSA CMP platformján, azaz a Peugeot 208-cal és jelen esetben, az e-208-assal azonos alapokon. Ahogyan azt eddig is megtapasztalhattuk, a Corsa a minden eddiginél szorosabb PSA-rokonság ellenére valódi Opelnek tűnik, persze itt nem is az a lényeg, hanem az, hogy valódi villanyautó. A CMP platform ugyebár már úgy készült, hogy ugyanolyan természetesen fogadja az elektromos hajtásláncot, mint a benzinest vagy a dízelt, hiszen ilyenek is elérhetőek a Corsából is.
Hirdetés

A Corsa-e legfőbb ütőkártyája - a hozzá is igénybe vehető 2,5 millió forintos állami támogatáson túl -, hogy szinte pontosan úgy néz ki, mint a többi, pont annyira vagány, hátsó lökhárítóján viszont a kipufogó helyén egy kis betétet találunk, befoltozták, továbbá egy E-betű került a csomagtérajtóra és a B-oszlopokra, de aki nem nézi meg tüzetesen, nem ismeri fel, hogy ez egy elektromos verzió. Van persze dedikált alufelni is, de azt is csak a fanatikusok fogják kiszúrni. Ahogyan kívülről nincs sok ismertetőjegy, belülről sincs: pontosan olyan helykínálatot kapunk, mint a többi friss Corsában. Kisautós mércével korrektet, de azért messze nem tágasat. A belső szélesség elöl nagyvonalú, sőt ott igazából minden irányban jó a helykínálat, a fejtér óriási, hiszen az üléseket elég alacsonyra szerelték, ez és a megjelenés, na meg a menetdinamika is ad némi sportos hangulatot.
Hirdetés
A 136 lóerős (100 kW) teljesítmény és a 260 newtonméteres csúcsnyomaték egyaránt a kínálat csúcsát jelenti. A menetirányt a szabvány PSA elektronikus váltókarral választhatjuk s a villanymotoros azonnali teljesítményleadás miatt a gyorsulási élmény elég jó. Papíron a csakis 8 fokozatú automata váltóval kínált 130 lóerős benzines dinamikusabb az ő 8,7 másodperces 100-as sprintjével, hiszen több száz kilogrammal könnyebb, viszont érzésre a Corsa-e bármikor ugrik, még Normál menetmódban is, ahol elvileg a teljesítmény 80 százalékához paraméterezték a menetpedált, Sportban pedig pláne nagyot lép. Ha nagyon spórolni kívánunk, választhatjuk az Ecót is, ahol jellemzően a teljesítmény 60 százalékából gazdálkodunk (padlózásra azért megkapjuk a teljeset). Alapáron kapjuk a digitális, bár színes, de eléggé bázis grafikájú műszerblokkot és az automata légkondicionálót is, aminek kezelőfelületére érdekes módon mindkét oldalra került tekerős hőmérsékletszabályzó, pedig a rendszer csak egyzónás. Az egység egyébként pontosan az, ami a Grandland X-ben is megtalálható, s az autót megismerve látható néhány erős spórolás. Ilyen például az is, hogy a feláras kulcs nélkül nyitórendszerhez csak a sofőr ajtajára került szenzor, oda is csak egy, magyarán a kilincs külső oldalát meg kell érinteni a nyitáshoz is. Nem is rövid ideig, ahogyan a rövid gombnyomásra a motorindító/-leállító gomb sem reagál. Ezen kívül viszont talán csak a mély üléspozíció és a vaskos, a hátra beszállást, illetve az onnan kiszállást is nehezítő tetőoszlop adta korlátozott kilátást tudom hátrányként, vagy inkább elfogadandó jellemzőként említeni.
Hirdetés
A benzinesként már tesztelt Corsa F kapcsán most az a legfőbb kérdés, hogy milyen villanyautónak, milyen a Corsa-e. Erre pedig pozitív választ tudok adni: jó, persze nem olcsó. Alapáron ugyebár 10 499 000 forintról startol, ami azt jelenti, hogy az új rendszer szerinti 2,5 milliós állami támogatást elnyertek 8 millió forinttól megkaphatják, még két extracsomag közül is válogathatnak hozzá, a panorámatetős, bőrkárpitos, LED-mátrix fényszórós és távolságtartós tempomatos vagy például vezeték nélküli telefontöltős, azaz a nagyobb kategóriákból ismert extrákat kivétel nélkül felsorakoztató tesztautó listaára azonban már 13 millió forint feletti, s ebből a támogatási rendszer miatt már csak 0,5 millió forintos támogatásra lehet számítani. Bár az alapverzió acélfelnis és hátul tekerős ablakos, a 100 kW-os DC villámtöltési lehetőség nála is megvan, ahogyan a táblafelismerő és a koccanásgátló is. Az 50 kWh-s, a padlólemezbe észrevétlenül elrejtett lítium-ion akkumulátor megfelelő villámtöltővel fél óra alatt 80 százalékosra tölthető, viszont AC töltési lehetőséget alapáron csak 7,2 kW-tal kapunk, felárért 11 kW-ra bővíthetjük. Ez azt jelenti, hogy a közterületi Type2-es oszlopokról 7, illetve 5,25 órás teljes töltési időket kapunk. Egy bevásárlás alatt tehát túl sokat nem fog magába szívni az akkumulátor, s még lassabbnak tűnik az alapáras 8 amperes otthoni töltővel adódó 1,8 kW-os töltési teljesítmény, amivel óránként alig több mint 10 kilométernyi áramot tudunk betölteni. Viszont a gyakorlatban messze nem ilyen vészes a helyzet, 10 óra alatt bő 100 kilométernyi hatótávot tudunk a legegyszerűbb konnektorból is vételezni. Amennyiben ennél jellemzően nem megyünk többet, ha pedig mégis többet mennénk, villámtöltőnél állunk meg út közben, akkor a Corsa-e rögtön teljesen élhetőnek tűnik, miközben a villanyautók között és alacsony súlypontja miatt a kisautók körében is nagyon jól vezethető, még a 17 colos kerekekkel is egészen kényelmes futóművű. Tölthetősége miatt nem a legjobb villanyautó, az AC töltés lassúnak számít, azt is fájlalom, hogy alapáron nincs hozzá Type2 kábel, bár bevallom, teljesen elvoltam a teszthét alatt a konnektoros, tényleg lassú táplálással, s azt el kell ismerni, hogy autóként (ami történetesen elektromos), egészen ügyes és finom. Alapáron jár hozzá az Apple CarPlay (és persze Android Auto) funkciós, kihangosítós és érintőképernyős infotainmentrendszer, a fogyasztása pedig sokkalta jobb is lehet, mint amit a 17 kWh/100 km-es WLTP érték ígér. Nálam, a tőlem megszokott higgadt vezetéssel és nyugalmas forgalomban 12,5-13,9 kWh/100 km érték adódott, a teljes teszt átlaga pedig 13,5 kWh/100 km lett, amivel a 337-340 kilométeres WLTP hatótávot is simán sikerült elérni, überelni. A 100 kilométerenkénti üzemanyagköltség otthoni tarifával 500 forint környékén alakult így, ám akkor sem kell kétségbe esni, ha nem tudjuk otthon tölteni az autót, a ma leginkább elterjedt 80 Ft/kWh Type2 tarifával még mindig 1000 forint körüli, alig több mint 2 liter benzin árának megfelelő az üzemanyagköltség 100 kilométerre, ebben tehát a Corsa-e is jó, még ha újkori és főként támogatás nélküli ára nem is szerény.
Értékelés
Pozitív
Menetdinamika, közvetlen kormányzás, jó futómű, korrekt hatótáv, minőség
Negatív
Korlátozott hátsó lábtér, alacsony üléspozíció, kilátás
Árak
Tesztmodell alapára
10 499 000 Ft (2020.06.25.)
Tesztautó ára
13 230 000 Ft (2020.06.25.)
Műszaki adatok
Teljesítmény:
100 kW (136 LE)
Nyomaték:
260 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
Végsebesség:
150 km/h
Méretek
Hosszúság:
4060 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1453 mm
Saját tömeg:
1455 kg
Össztömeg:
1916 kg
Tengelytáv:
2538 mm
Karosszéria-kivitel:
ötajtós
Csomagtér:
267-1042 l
Belső szélesség elöl:
1390 mm
Belső szélesség hátul:
1350 mm
Belmagasság elöl:
900-980 mm
Belmagasság hátul:
920 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
215 mm
Ülőlap hossza elöl:
530 mm
Ülőlap hossza hátul:
450 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1070 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1000 mm
Csomagtér magassága:
490-760 mm
Csomagtér hossza:
600 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1450 mm
Raktérnyílás szélessége:
890 mm
Raktérnyílás magassága:
700 mm
Motor és váltó
Motor:
Villanymtor
Sebességváltó:
irányváltó
Nyomaték:
260 Nm
Teljesítmény:
100 kW (136 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
150 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?