Mit tudnak egymás mellett? Dacia Duster vs. Suzuki Vitara

Dacia Duster X Suzuki Vitara - automata váltóval is megmérkőztettük őket

A piac kedvencének számító Suzuki Vitarát frissítése óta már automata váltóval is támadja a szintén erős versenyző Dacia Duster. Egymás mellé tettük a csúcsverziókat, hogy megtudjuk: melyik a jobb?

Frissítést és automata váltót kapott idén a Dacia Duster. Ha már nálunk járt a tesztautó, muszáj volt összevetni a piackedvenc Suzuki Vitarával. Igaz, virtuálisan megtettük már, s már akkor kiderült, hiába olcsónak mondott és olcsó hatású a Dacia, a 850 ezer forintos felárral mért duplakuplungos automata váltóval ára már nem szerényebb, mint a 6 fokozatú bolygóművessel szerelt Vitaráé. Alapvető különbség a két modell között, hogy míg a Dusternél vagy automata váltó, vagy összkerékhajtás kérhető, a Suzukinál a kettő együtt is elérhető, igaz a GLX csúcsfelszereltség esetén a kettőt együtt kérve még a panorámatető is jár. Ilyen, az abszolút csúcsverzió volt a tesztautó is, ami így már több mint 1 millió forinttal volt drágább a mellé állított Dusternél.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
Dacia Duster4341180416932674445-1478
Suzuki Vitara4175177516102500375-1120
Hirdetés
Alapvető különbség a két SUV között, hogy a Duster 16,6 centivel hosszabb, 3,9-cel szélesebb és 8,3-mal magasabb is, tengelytávja 17,4 centivel nagyobb. Utastere nem tűnik ennyivel tágasabbnak, a belső szélesség, de még a belmagasság is a Vitarában a jobb, sőt a hátsó lábtér is. A Duster magasabb üléspozíciót, de sokkal szerényebb tartású üléseket ad. A Vitara székei sokkal határozottabb tartásúak, igaz a termetesebb utasoknak elöl ez zavaró is lehet, hiszen az erősebb oldaltartás középen keskenyebb ülőlappal párosul. A Prestige csúcsverzióhoz a Dacia is az alapverzióénál jobb tartású, finomabb kárpitozású üléseket ad, az alapáras szövet helyett bőr hatású is kérhető, a Suzuki alapból részint bőr kárpitozást ad a GLX-hez, az ajtókra pedig Alcantarát, ami sokat dob az ott amúgy kemény műanyagokon.
Hirdetés
A műszerfal anyaga a csúcs Dusternél is olcsó hatású műanyag, ahogyan az összes beltéri plasztik is. A Vitara műszerfalán a felső részen egy hajszálnyit puhított a plasztik, ami a hangulaton és a zajkomforton is javít. Fór azonban a Dusternél, hogy a csúcsverzió vezeték nélküli Apple CarPlay-t és navigációt is adó fejegységet kap, előbbit a Vitara semmiképp sem tudja, utóbbit a GLX már megadja. Utastéri minőségben egyértelműen a Vitara nyer, csomagtérméretben pedig a Duster, alaphelyzetben is 70 literrel nagyobb, látványosan mélyebb és hosszabb a puttonya, a bővíthetőség viszont kevésbé finom, esetében jókora lépcsőt jelent az amúgy nagyobb térben a hátsó ülés, míg a Vitara álpadlójával sík rakteret kapunk.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - belső méretek
Dacia DusterSuzuki Vitara
Belső szélesség elöl [mm]14001470
Belső szélesség hátul [mm]14001420
Belmagasság elöl [mm]925-980940-1010
Belmagasság hátul [mm]940960
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött [mm]230260
Ülőlap hossza elöl [mm]510495
Ülőlap hossza hátul [mm]440-490515
Csomagtér maximális szélessége [mm]11601340
Csomagtér szélessége a kerékdobok között [mm]9901020
Csomagtér magassága [mm]450-800440-720
Csomagtér hossza [mm]930760
Csomagtér hossza üléshajtással [mm]17001560
Raktérnyílás szélessége [mm]9401100
Raktérnyílás magassága [mm]780800
Csomagtérküszöb magassága [mm]800740
Hirdetés
Bár mindkét kis SUV turbós benzines és automata váltós, hajtásláncuk meglepően eltérő. A Dacia esetén a 6 fokozatú duplakuplungos váltó akár modernebbnek is hathat, jellemzőivel nem jobb, mint a Vitara szintén 6 sebességes, de hagyományos, bolygóműves automatája, vagy legalábbis nem olyan jól összehangolt a motorral, a lényeg viszont egy: a Vitara hajtáslánca harmonikusabban viselkedik. Míg ugyanis a Dacia esetén a Daimler-Renault féle 1,33 literes, 150 lóerős benzines még hagyományos önindítós stop-starttal szerelt, s érezhetően csak 2000/perctől élénk, a Suzuki önmagában szerényebb teljesítményű, 130 lóerős Boosterjet motorja a 48 V-os lágy hibridrendszertől kap annyi nyomatékot, hogy már alacsony fordulatról is jól húz. A Vitara bár összkerékhajtással egy hajszálnyit nehezebb a csak elöl hajtó Dusternél, még így is dinamikusabb – érzésre és katalógusadat szerint is. Alapvetően mindkét váltó gyors, de az elindulási hajlam a Vitaránál a gyorsabb motorindítás és a váltó miatt is érezhetően jobb. Motorfékhatásból egyikőjük sem erős, de a Dusteré picit jobb. Ha kézzel váltanánk, a Duster esetén az előválasztót oldalra húzva, majd előre-hátra pöccintve tudunk, a Vitaránál a kormánykerék mögötti fülekkel válthatunk. Az alapáron lágy hibrid Vitara nem csak jobb dinamikát, kedvezőbb fogyasztást is ígér (6,2-6,5 l szemben a Duster 6,8-as értékével). A tesztkörön is takarékosabbnak mutatkozott a Suzuki, a meleg motorral indított országúti mérésen 6,2 l/100 km-t mutatott, míg a Dacia 6,6-ot – a valós üzemben ennél persze valamivel nagyobb étvágyakkal kell számolni.
Dacia Duster vs. Suzuki Vitara - műszaki adatok és alapárak
Dacia Duster 1.33 TCe 130 PrestigeSuzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 48V 6AT AllGrip GLX Panoráma
Emissziós normaEuro 6d
ÜzemanyagBenzin
Hengerűrtartalom [cm3]13331373
Hengerek/szelepek száma4/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6
Teljesítmény [LE/fordulat]130 (4500-6000)130 (5500)
Nyomaték [Nm/fordulat]240 (1600-3500)235 (2000-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,610,2
Végsebesség [km/h]193190
Kombinált fogyasztás (WLTP) [l/100 km]6,86,2-6,5
Tesztfogyasztás [l/100 km]6,66,2
CO2-kibocsátás [g/km]153141-147
Saját tömeg [kg]12421295
Megengedett össztömeg [kg]17671780
Abroncsméret215/60 R17215/55 R17
Garancia3 év/100 000 km3 év/100 000 km; 10 év a hajtásláncra
Alapár (akciósan) [Ft]6 799 0008 330 000
A tesztautó ára (akciósan) [Ft]7 234 0008 400 000
Az élénkebb motoron túl a Vitara minden egyéb jellemzőjével is jobb vezethetőséget ad: az alacsonyabb autó stabilabb útfogást, de csak egy hajszálnyit feszesebb rugózást, az agyonszervózott és érzéketlen kormányzású Dusternél sokkal jobb, közvetlenebb kormányzást ad, s motorja is csendesebb. A tükrök felőli szélzaj a Duster esetén már országúti, a Vitaránál csak autópályás tempónál jelentkezik. Az összességében csendesebb futású Vitaránál azonban a kerekek gördülési zaja még úgy is jobban bejött az utastérbe, hogy a két tesztautón teljesen azonos (Continental ContiEcoContact 5) abroncsok voltak. Igaz, itt is lehet, hogy csak az alapvetően csendesebb autóban volt feltűnőbb. Laza talajon a Vitara egyértelműen óriási előnybe kerül az automata váltóhoz is elérhető összkerékhajtásával, a Duster viszont jobb terepszögeivel bátrabban használható – lendületből is. Ha a macsós megjelenés számít, a Duster nyer, ha viszont a futáskultúra és a hajtáslánc, akkor a Vitara, ami a korrektül felszerelt, a Dacia által opcióként sem kínált full LED fényszórót és távolságtartós tempomatot már megadó GL+ verzióval még olcsóbb is. A GLX, pláne összkerékhajtással és panorámatetővel már érezhetően a Duster felett áll minőségben és tudásban is, igaz itt a vételár is magasabb, de nem véletlenül. A garancia szintén jobb a Suzukinál, a hajtásláncra 10 év, amivel a Dacia hosszabbítható jótállása sem veszi fel a versenyt. Mégsem elvetendő ajánlat a Duster sem, van olyan használat, rossz, köves úton többet autózva például, ahol előny a nagyobb (18,5 helyett 21,7 centis) hasmagassága.
Hirdetés
Mit, milyen felárral ad a fullextrás Dacia Duster és Suzuki Vitara?
Dacia Duster TCe 130 PrestigeSuzuki Vitara 1.4 Boosterjet GLX
ESPxx
Visszagurulásgátlóxx
Frontlégzsákokxx
Oldallégzsákok elölxx
Függönylégzsákxx
Holttérfigyelő rendszerxx
Táblafelismerő-x
Isofix a hátsó szélső helyekenxx
Szervokormányxx
Állítható magasságú vezetőülésxx
Magasságában és mélységében állítható kormányxx
Fedélzeti számítógép külső hőmérővelxx
17"-os könnyűfém felnixx
Tetősínxx
Panorámatető-x
Bőr borítású kormány és váltókarxx
Tempomat és sebességhatárolóxtávolságtartós
Koccanásgátló-x
LED menetfényxx
LED fényszóró-x
Ködfényszórókxx
Elektromos ablakok elöl-hátulxx
Elektromosan állítható és fűthető külső tükrökxx
Automata klímaberendezés50 000x
Távirányítós központi zárxx
Kulcs nélküli nyitás és indítás75 000x
Ülésfűtés elöl60 000x
Bőrhatású kárpitozás200 000x
Osztottan dönthető hátsó ülésxx
Tolatóradarxx
Első parkolóradar-x
Tolatókameraxx
Multi-view kamera75 000-
Bluetooth kihangosítós hifixx
Navigációxx
Európa térkép30 000x
Defektjavító készletxx
Pótkerék50 000-
Keréknyomás-szenzorxx
Stop-start elektronikaxx
Műszaki adatok
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.10.26. at 08:00
    Permalink

    “Míg ugyanis a Dacia esetén a Daimler-Renault féle 1,33 literes, 150 lóerős benzines még hagyományos önindítós stop-starttal szerelt, s érezhetően csak 2000/perctől élénk, a Suzuki önmagában szerényebb teljesítményű, 130 lóerős Boosterjet motorja a 48 V-os lágy hibridrendszertől kap annyi nyomatékot, hogy már alacsony fordulatról is jól húz. ”

    Nyomaték [Nm/fordulat] Dacia: 240 (1600-3500) Suzuki: 235 (2000-3000)

    Egyébként vezettem már S-crosst ilyen motorral és Megane 1,33 tce140-et, igaz manuálisat, de én pont a fordítottját éreztem. A Megane erősebbnek érződött alacsony fordulaton.. (2000 és 3000 közt)

    Nem mintha szeretném a Daciat, soha nem is vennék magamnak, de minden cikknél azt érzem, hogy bújtatott Suzuki reklám…

    • 2021.10.26. at 10:36
      Permalink

      “Nyomaték [Nm/fordulat] Dacia: 240 (1600-3500) Suzuki: 235 (2000-3000)”

      A Suzuki ISG 53 Nm-es, nulla fordulattól meglévő forgatónyomatékát beleszámoltad, vagy arról még nem is hallottál?

        • 2021.10.27. at 08:57
          Permalink

          ““nulla fordulattól meglévő forgatónyomatékát” ???!!!
          Ne fárasztd magad válasszal!”

          “Fárasztd…” Ez milyen nyelven van?
          Láttad már egy villamos gép nyomatékgörbéjét?

          • 2021.10.27. at 17:31
            Permalink

            Bocsánat igazad van, gyorsan gépeltem, fáraszd.
            Félművelt barátom, mutass egy olyan egyenletet, bármilyen villamos forgógépre, amelyben nincs szögsebesség.

          • 2021.10.27. at 21:54
            Permalink

            “mutass egy olyan egyenletet, bármilyen villamos forgógépre, amelyben nincs szögsebesség”
            Milyen egyenletről hadoválsz, te szerencsétlen? Egy villamos gép álló helyzetben is képes nyomatékot szolgáltatni, különben el se tudna indulni és ebben az esetben minden villanyautót qq-nak kéne belökni.

          • 2021.10.28. at 15:56
            Permalink

            Flepnis vagy, jól írták itt többen is.

          • 2021.10.28. at 19:24
            Permalink

            Figyelj, qq. Te egy amolyan szellemi hómlessz vagy? Ha kevered a forgatónyomaték és a teljesítmény fogalmát, akkor először képezni kellene magadat, ugyanis forgatónyomatékot úgy is lehet kifejteni, hogy nincs forgó mozgás. Példaképp markolj rá a duda orrodra és kezdd el csavarni konstans forgatónyomatékkal. Egy ideig tekeredik majd az orrod, aztán meg nem, holott ugyanazt a nyomatékot fejted ki rá. Teccel érteni?

          • 2021.10.30. at 15:30
            Permalink

            Flepnis vagy. Jól írták itt többen is.

    • 2021.10.27. at 10:29
      Permalink

      Látsz fizetett hirdetés feliratot a cikk elején?

      Jelzik, amikor reklámról van szó! A dácsijjának szüksége is van a reklámra, a Suzukinak nem.

      Eleve sértés egy ilyen, nagy múltú, önerőből felépült japán márkának, mint a Suzuki, amely a VW felvásárlási támadását is leleplezte és visszaverte, hogy oláh cigó buckalakók tragyahordójával hasonlítják össze az egyik autóját.

    • 2021.10.26. at 15:58
      Permalink

      Mátyás!
      A “régi” vitara, amelyik még 140 lovas volt, az csak 220nm-t produkált, az új “hibrid” 235-öt. Gondolom +15nm-nyit tud besegíteni a villanymotor és ezek nem a benzinmotor értékei..

      • 2021.10.26. at 19:45
        Permalink

        “Gondolom +15nm-nyit tud besegíteni a villanymotor és ezek nem a benzinmotor értékei..”
        Rosszul gondolod, cimbora. A K14D motor kompressziója magasabb, mint az elődé, a villanymotor pedig nem 15 Nm-t ad le, hanem 53-at.
        Google-t nem próbáltad?

          • 2021.10.27. at 08:00
            Permalink

            bár nem tudom miért is társalgok veled de rosszul fogalmaztam. Mutass egy olyan linket légyszíves ahol le van írva hogy a rendszer összteljesítménye több mint 235 Nm.

          • 2021.10.27. at 08:38
            Permalink

            “Mutass egy olyan linket légyszíves ahol le van írva hogy a rendszer összteljesítménye több mint 235 Nm.”
            A teljesítmény mértékegysége nem Nm, hanem watt. Mivel a K14D benzinmotor maximális forgatónyomatéka 235 Nm 2000-3000 között, a rendszer összesített nyomatéka csak akkor nem több ennél, ha a 10 kW teljesítményű villanymotor ebben a fordulatszám tartományban 0 kW teljesítményt ad le.

  • 2021.10.26. at 10:36
    Permalink

    Ismer valaki egy olyan objektív kimutatást , hogy a teljes eladott darabszám hogyan alakul a Suzukinál és a Daciánál az EU-ban ? Mert nekem az az érzésem, hogy a Suzukinak csak itthon van hype-ja hála a sok ” szakcikknek” és “tesztnek” 🙂

    • 2021.10.26. at 16:04
      Permalink

      Nagyjából 2,5-3,5x annyi Duster fogy az EU-ban mint Vitara. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy külföldön nem ennyire olcsó a Vitara mint itthon.

      Örülök, hogy más is úgy látja, hogy még az újságírók is hypeolják a Vitarát..

      • 2021.10.26. at 22:16
        Permalink

        Sokan, sokszor azt mondják, hogy Dacia fanatikusok vagyunk. Nem vagyunk azok, reálisan leírjuk a tapasztalatainkat. Jó autó a Duster, a Vitara viszont még jobb. Azonos áron inkább a Vitara a nyerő. Nem automata váltóval korrekt a Duster ára is, terepen összkerékkel szintén jobb.

    • 2021.10.27. at 12:09
      Permalink

      Szerintem sok helyen és itt az autónavigátoron is a Dácsiát hypolják.
      De! Még sehol sem olvastam olyan összehasonlító tesztet, ahol nem az utolsó helyen végzett.

  • 2021.10.26. at 12:40
    Permalink

    “Ismer valaki egy olyan objektív kimutatást , hogy a teljes eladott darabszám hogyan alakul a Suzukinál és a Daciánál az EU-ban ?”
    Persze, a google rengeteg ilyen kimutatást ismer. Te ismered a google-t?

    • 2021.10.26. at 17:57
      Permalink

      Kedves “N” ! Stilusos kérdésedre válaszolnék. Koromnál, és foglalkozásomnál fogva már akkor használtam web-es keresőt ( Pl. ALTAVISTA ) , mikor a Google fejlesztői meg kisiskolások voltak. 🙂

      • 2021.10.26. at 19:50
        Permalink

        “foglalkozásomnál fogva már akkor használtam web-es keresőt”
        De már elmúlt? Néhány kattintással ma is elérhetők az információk, amiket keresel…

  • 2021.10.27. at 08:44
    Permalink

    Sziasztok, Suzukisként elfogult vagyok, de perdöntő volt a választásnál az is, hogy gyárilag 156 LE van benne a 140 helyett, lásd Dyno mérés You tube-ön és a családi 150LE s Ford M. – nél is dinamikusabb, meg a garázsban is elfér😂.

    • 2021.10.27. at 08:55
      Permalink

      Sima turbós még?
      Én is inkább azt vettem volna, de olyan drágák voltak tavaly ilyenkor a használt Vitarák.. nem érte meg azt venni, inkább kihoztam egy újat, már mild hybridet.

    • 2021.10.27. at 09:05
      Permalink

      “gyárilag 156 LE van benne a 140 helyett”
      Az nem lehetséges, bukná a típusbizonyítványt.

      A vonatkozó EU rendelet (80/1269/EGK) :

      “6. A HASZNOS TELJESÍTMÉNY MÉRÉSÉNEK TŰRÉSEI

      6.1. A motor műszaki szolgálat által mért hasznos teljesítménye ± 2 %-kal eltérhet a gyártó által megadott hasznos teljesítménytől (a motor fordulatszámának 1,5 %-os tűrése mellett).

      6.2. A gyártás-megfelelőség vizsgálata alkalmával a vizsgált motor hasznos teljesítménye legfeljebb ± 5 %-kal térhet el a típusjóváhagyási vizsgálat során meghatározott hasznos teljesítménytől.”

  • 2021.10.27. at 08:50
    Permalink

    Most eltekintek a két autó elemzésétől, ez a cikk most elég objektív lett és jól leírja, hogy miben jobb az egyik, miben a másik.

    A Vitarának 5 csillagos a töréstesztje.

    Lehet tudni már, hogy a románcsodának mennyi?

    • 2021.10.27. at 13:30
      Permalink

      Szerintem érdemes úgy is vizsgálni a 2 autót hogy ha külön vizsgáljuk az autó motorjait, külön a váltóit, akár az összkerékhajtási rendszert, majd a kasztnit, mértetét, itt hasmagasságot, komfortérzetet, fogyasztást, stb hogy melyik miben jobb és a végén az összképet nézni.
      Pl duplakuplungosnál rángat-e, mennyivel növeli a fogyasztást, bolygóművesnél ehhez képest jobban-e és mennyivel, a végén a leendő karbantartási igényt elvi tartósságot meghatározni.
      Motorjainál is megvizsgálni a technikai képességeket, karbantartást elvi tartósságot stb.
      Karosszéria merevség, (nagyszilárdságú acél mennyiség) súly arány stb stb…

  • 2021.10.27. at 13:46
    Permalink

    valakinek nem számít persze, de a vitara kezd itthon irtó közhelyes autó lenni, így a 8-ik évét taposva már nagyon sok lett nálunk belőle. Adott évjáraton belüli penetrációja jelentős, lassan az F és G astrák egykori elcsépeltségét követi, kijön olyan véletlenszerűen néha, hogy áll az utcán egymás után 6 autó, abból 2 vitara

  • 2021.10.27. at 21:35
    Permalink

    talicska
    2021.10.27. at 18:24

    A duster egy guruló koporsó…

    Nagyon veszélyes, mert azt a hamis érzetet kelti, hogy egy masszív, biztonságos autóban ül az ember, aztán ez sajnos köszönő viszonyban sincs a valósággal.

  • 2021.10.30. at 12:10
    Permalink

    Itt:
    “Ha a macsós megjelenés számít, a Duster nyer, ha viszont a futáskultúra és a hajtáslánc, akkor a Vitara”

    Konkurens oldalon:
    Ellene:
    – Automata váltó működése
    – Anyaghasználat
    – Zajkomfort
    – Rugózási komfort úthibákon

    Itt:
    “Motorfékhatásból egyikőjük sem erős, de a Dusteré picit jobb”

    Konkurens oldalon:
    Motorjában elég erő van ahhoz, hogy dinamikusan mozgassa a karosszériát, de sokkal erősebb motorféket ad, mint amire számítanánk.

Vélemény, hozzászólás?