Mosoly rá, vigyor benne – ilyen a Mini Cabrio

Még a majálisnál is jobb: Mini Cabrio menetpróba

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Mini egyik legfontosabb jellemzője a gokartos futómű, a gokartnak pedig nincs teteje. Így lehet a legjobb Mini a már 4. generációs Cabrio.


Több mint két éve már, hogy megérkezett az azóta a BMW 2-es Active/Gran Tourert, majd az X1-est is hordozó UKL platformon az aktuális Mini, aztán jött belőle fél évvel később ötajtós is, tavaly ősszel befutott a legnagyobb Mini, a Clubman, most pedig a legtöbb örömöt adó, a Cabrio.
Mini Cabrio, 2016 - méretek
Hosszúság [mm]Szélesség [mm]Magasság [mm]Tengelytáv [mm]Csomagtér [l]
3821172714152495160/215

Elődjénél 2 mm híján 10 centivel hosszabb, tengelytávja 2,8 centivel, szélessége 4,4 centivel toldott, magassága mindössze 1 milliméterrel gyarapodott az eddigi legnagyobb példányszámban gyártott Mini Cabriónak számító elődhöz mérten. 2009 és 2015 között 165 700 példány készült a harmadik generációs Mini Cabrióból, míg a másodikból 2004-2009 között "csupán" 164 ezer. Az igazi ritkaság pedig az első, 1993-1996 között gyártott Mini Cooper Cabrio a maga 1081 példányos szériájával.

Az viszont nem lehet vitás, hogy a negyedik szériás a lehető legjobb Mini Cabrio. Szigorúan csak négyüléses, de növelt méreteivel négy felnőttnek az eddigiek közül a legtöbb, már akár hátul is elegendőnek nevezhető helyet adó. Fontos lehet, hogy Isofix gyerekülés-rögzítő nem csak a hátsó helyekhez, hanem az első utasülésre is került, az utasoldali légzsák természetesen kikapcsolható. Még fontosabb, hogy az első ülések felettébb kényelmesek, többféle bőrkárpittal, akár változtatható laphosszúsággal is kérhetők. Az új műszerfal központi eleme a minden eddiginél nagyobb, digitális kijelzős "tányér", a kapcsolók a jól megszokott retrós billentyűk, a sofőr előtti műszerblokkon túl pedig már head-up display is mutathatja a tempót, illetve a navigáció utasításait.
Nem mellékes, hogy a csomagtér 25%-kal nőtt, a tetőt lenyitva is 160 literes, azt a helyére rakva pedig 215 literes. Csukott tetővel egy Easy Load funkcióval emelhetjük meg a csomagtérre is rázáródó vászontetőt. Ez legalább olyan praktikus, mint az, hogy a tetőmozgatás immár teljes egészében gombnyomásra megy. Mindössze 18 másodperc az átalakulás ideje, nem mellesleg 30 km/órás tempóig menet közben is indítható.
Mini Cabrio, 2016 - adatok
CooperCooper SJCWCooper DCooper SD
Hengerűrtartalom [cm3]1499199814961995
Hengerek/szelepek száma3/124/163/124/16
Váltófajta/-fokozatkézi/6 (automata/6)automata/6
Teljesítmény [LE (1/min)]136 (4400)192 (5000-6500)231 (5200-6000)116 (4000)170 (4000)
Nyomaték [Nm (1/min)]220 (1250)280 (1250-4000)320 (1250-4800)270 (1750-2250)360 (1500-2750)
Gyorsulás 0-100 km/h 8,8 (8,7)7,2 (7,1)6,6 (6,5)9,97,7
Végsebesség [km/h]208 (206)230 (228)242 (240)195218
Fogyasztás - vegyes4,9 (5,1)6,0 (5,6)6,5 (5,9)3,8 (3,9)4,3
CO2-kibocsátás [g/km]114 (119)139 (131)152 (138)100 (104)113
Alapár [Ft]6 909 0008 172 0009 797 0007 513 0009 091 000
Hirdetés
A Mini Cabrio összesen ötféle motorváltozattal rendelhető. Az alap Cooper és a Cooper D dízel egyaránt 1,5 literes és háromhengeres, a többi kétliteres, négyhengeres; kivétel nélkül kettős megfúvású, TwinPower turbósak. Egy rövid körre volt szerencsém a Cooperhez, a háromhengeresség egyáltalán nem érezhető, a 136 lóerős teljesítmény pedig elegendő, de azért a fejünk nem fog leesni gyorsításkor, pedig a próbált automata váltóssal mindössze 8,7 másodperc a 100 km/órás szintidő.

Automata váltó mindegyik Mini Cabrióhoz van, az erősebbik dízel nincs is mással.

A Cooper S már 192 lóerős, a Cooper D 116, a Cooper SD 170. A paletta csúcsa pedig a JCW, azaz John Cooper Works verzió. A John Cooper nevével fémjelzett széria ma már a Mini kínálat legfontosabb része lett. Itt sem okoz csalódást. A 231 lóerős, 5200-6000 1/perc fordulat között konstans teljesítmény és a 320 Nm, 1250-4800 1/perc közötti nyomaték meghatározó. Itt már tényleg meggyőző a menetdinamika, automata váltóval mindössze 6,5 másodperc a 100 km/órára gyorsulás, a Mini Mode kapcsolót Sportba tolva pedig mesés durrogásokat kapunk a kipufogóból. A vegyes fogyasztási érték közben mindössze 5,9 l/100 km, ami persze vicc, de az is szép, hogy a sok-sok izmos gyorsítással tarkított menetpróbán is 9,7 l/100 km volt csupán a 2,0 literes turbómotor étvágya.

Négyüléses kabrióban ennél nagyobb, közvetlenebb vezetési élményt nemigen kaphatunk. A természetesen gokartos (elöl MacPherson, hátul multilink) futómű ráadásul a 18 colos kerekekkel is egészen korrektül tompítja az úthibákat (a lengéscsillapítók alapáron is elektronikusan szabályozottak). Ugyanakkor megkérdőjelezhető, hogy kell-e 231 lóerős teljesítmény egy Cabrióba. Főként úgy, hogy a Mini elöl hajt. Ha valaki nemmel válaszol, de mégis JCW-s külsőre vágyik, immár JCW optikai csomagot is rendelhet, akár a háromajtósban imádott háromhengeres dízelhez is. Továbbá akár brit zászlót mutató Mini Yours vászontetőt, holttérfigyelőt vagy távolságtartós tempomatot is. A műszaki adatokhoz hasonlóan táblázatunkban látható árak persze nem szerények, és azok még csak az alapok, opciók nélkül. A Mini azonban tud valami egészen különlegeset: úgy ad prémiumvilágot, hogy közben mindenki imádja. Csak mosolyogni lehet rá, aki vezeti, az pedig jellemzően vigyorog.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?