Ha mondjuk Danielnek egyáltalán volt engedélye áprilisban, akkor még nem kell sárgára pingálnia a taxiját, s dolgozgathat akár a 15 éves 406-osával is
Szeptember 1-je vasárnaptól változnak a budapesti taxizásra vonatkozó egyes szabályok, életbe lép a hatósági rögzített árra vonatkozó rendelkezés is - emlékeztet az MTI. Ennek értelmében a fővárosi taxik az eddigi maximált ár helyett fix viteldíjjal fuvaroznak. Ennek alapdíja 450 forint lesz, kilométerenként 280 forintot, várakozásnál pedig percenként 70 forintot kell fizetni.
A jelenlegi maximált árat 1998-ban vezették be, ez 300 forintos alapdíjat, 240 forintos kilométer- és 60 forintos percdíjat állapított meg. Emelt tarifakategóriában 420 forintos alapdíjat, 336 forintos kilométer- és 84 forintos percdíjat számolhatott fel legfeljebb egy taxis.
Jobb felkészülni, hogy adott esetben, jellemzően szükséghelyzetben senkit se érjen váratlanul: szeptember 1-től a megszokottnál drágább lesz a fuvar
Az
új rendelet nyomán eltűnnek a kedvezmények, így a ferihegyi repülőtérre utazóknál használt transzferdíj és a szerződéses partnereknél alkalmazott kedvezményes tarifa is. A rendeletben szerepelnek a taxik küllemére vonatkozó előírások is: 2014 augusztus végéig minden taxinak sárgának kell lennie. Az autók színváltása az éves droszthasználati engedélyek lejártával fokozatosan megy majd, új engedélyt már csak sárga taxik kaphatnak. A műszaki előírások csak később lépnek életbe: azokra, akiknek a rendelet április 18-ai kihirdetésének napján volt engedélyük, 2014. január 15-éig nem vonatkoznak az autó korhatárára vonatkozó szabályok, január 16. és 2015. június 30. között legfeljebb 15 éves autóval is taxizhatnak. A rendeletben szereplő 10 éves korhatári megkötést rájuk csak 2015. július elsejétől kell alkalmazni. Azok viszont, akiknek a rendelet kihirdetésének napján nem volt érvényes taxiengedélyük, csak 10 évnél fiatalabb autóval kezdhetnek a szakmában.
A járművek teljesítményére, környezetvédelmi besorolására, csomagtartóméretére vonatkozó rendelkezéseket szintén csak 2015. július elsejével kell alkalmazni azok esetében, akiknek április 18-án, a kihirdetés napján volt taxiengedélyük.
Ezzel megszívják a taxisok, kb fele utas lesz-2-3 hónapon belül. Gondolom jön majd az alku, hogy ‘óra nélkül mennyi’?
2002-ben : Budapest Nyugati tér–Budapest déli pályaudvar, 5700 forint…az hogy jött ki akkor a 4km-re?Úgy hogy nem hívtam taxit, hanem a Nyugatinál beszálltam egybe 🙂
Soha többet nem mentem taxival sehová…
Még ha a 98-as emelt tarifával számolok,akkor is 2500 forintot kellett volna fizetnem, ha simát akkor 1900-ba került volna…
Még jó hogy pisztoly nem volt nálam, mert fejbe lőttem volna a taxist….
A mostani új tarifával is csak 4100 körül fizetnék…
Az ilyeneknek köszönhetik hogy a taxisoknak nincs jó hírük..Ha legközelebb taxiba ülnékakkor simán felírom a km-állást, és mérem az időt :)))