Hirdetés

Motorcserés támadásban a Jaguar

Takarékosabb Jaguar XF és XJ

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Frissíti modelljeit a Jaguar, a változtatások a károsanyag-kibocsátás csökkentéséről szólnak. Viszlát V8, részint.

A rövidesen debütáló XF Sportbrake kezdetben csak dízelmotorokkal lesz rendelhető. Külsőleg az XF és az XJ sem frissül. Fő a CO[sub]2[/sub] csökkentése

A 2013-as modellévre frissített XF-fel és XJ-vel készül a Jaguar, a változtatások elsősorban a CO2-emisszió csökkentéséről szólnak (amellett, hogy az XF hamarosan Sportbrake kombiként is jön). Búcsúzik az 5,0 literes szívó V8-as benzinmotor, helyette kompresszoros V6-os érkezik 340 lóerővel és 450 Nm-rel, illetve megjelenik egy, a Fordtól kapott 2,0 literes turbós blokk is 240 lóerős teljesítménnyel és 340 Nm maximális nyomatékkal. Dízelfronton a 2,2 literes négyhengeres eddig 190 lovas volt, a jövőben 163 és 200 lóerővel lehet választani.


A 3,0 literes V6-os dízelt és a sportmodellek kompresszoros 5,0 literesét nem fújták el a változás szelei, bezzeg az XF-ben általunk is próbált szuper 8 fokozatú ZF automata váltó start-stop rendszerrel kiszorítja a régi hatsebességest (s ezzel 6-11 százalékkal mérséklődik a károsanyag-kibocsátás). Az XJ limuzin futóművét áthangolták, a Bowers and Wilkins hifit pedig Meridianre cserélte a Jaguar. Aki most venne Jaguart, az raktárról régit, gyártásból pedig már újat kaphat, mely szeptember-október magasságában érhet be az országba.

Hirdetés

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?