Motorolaj: nem elég, ha a viszkozitás megfelelő!

Fizetett hirdetés

Motorolajdoktor: SEAT Ateca 1.0 TSI, 2018

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Olvasónk márkaszervizes látogatás után írt motorolaj témában, ő a viszkozitás kapcsán érdeklődött, ami rendben lévőnek tűnik, ám a motorolaj specifikációja még így is kérdéses.

Kedves Olajdoktor!
Kétéves 1.0 TSI-s Atecámat ma hoztam el a márkaszervizből, ahol az első szervizelésen átesett, 20.700 km után. Átbogarásztam a számlát, feltűnt, hogy I-Sint 0W-20 olajat számláztak. (Méregdrágán, de hagyjuk...) Mivel úgy emlékeztem, ennél azért vastagabb olaj volt az előírás, elkezdtem keresgélni, és hát elég vegyes képet kaptam. Egyrészt a kezelési útmutatóban szereplő specifikációk alapján 5W-30 olajokat dobált ki a kereső, másrészt az autóba került olaj terméklapja szerint pont a start-stop rendszerű, modern turbófeltöltős motorokhoz fejlesztették, mint pl. a VW 2.0 TSI motorja, viszont nem javasolják a VW 504 leváltására, amit meg a kezelési útmutató előír.
Tanácstalan vagyok, mert azért egy márkaszervizben nyilván tudniuk kell, milyen olajat kell tenni a kocsiba, de akár azt is tudhatják, hogy van jobb lehetőség is, mondjuk mert (viszonylag) régi az előírás, és fejlődtek annyit az olajok... Ön szerint érdemes reklamálni, vagy megfelelő ez az olaj is?
Tisztelettel:
N.Zoltán

Hirdetés
Kedves Zoltán,
Az autóba VW 508.00 specifikációjú 0W20-as olaj kell. Szerintem mindenképpen maradjon is ennél, ne váltson 5W30-ra. KIVÉVE, ha a motortérben van külön egy tájékoztató címke, hogy 0W20 nem használható bele. [ez gondolom nincsen]
Ha ENI termékeket nézünk, akkor ezt a specifikációt az Eni i-sint tech VK 0W20-as olajuk tudja. Nos, meg kellene mutatniuk a hordót, hogy mi van pontosan ráírva. Ugyanis létezik Eni i-Sint 0W20-as olaj is, de az nem ebbe a motorba való!
Sajnos sok esetben a márkaszervizek sincsenek igazán képben, pl. berendelik a legolcsóbb 0W20-at, mindegy, hogy az tudja-e a VW specifikációt vagy sem. Persze ez még mindig jobb, mintha egy átlag olcsó 5W30-at tettek volna az autóba.
Szóval én azt gyanítom, hogy nem jó olajat tettek bele, ahogyan írja, méregdrágán.
A következő olajokat ajánlom az autóba:
  1. Castrol Edge 0W20 Longlife IV
  2. Eneos Ultra V 0W20


Üdvözlettel,
Olajdoki
A motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket a motorolajdoktor@autonavigator.hu címre várjuk!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.03.16. at 15:37
    Permalink

    Mi lenne, ha a nagytudású gyártók esetleg minden olajat teljesen másképp neveznének el? A gyengébbek kedvéért…
    A kollektív emberi butaság és nem törődömslég miatt a figyelem sokszor csak a termék első nevéig, azonosítójáig terjed, ha az stimmel, akkor az má’ jó! Ha mögötte van még valami, az meg már csak felesleges zagyvaság.
    Amúgy Skoda szervizben meg simán járt más úgy, hogy 0W-20 helyett 5W-30-at töltöttek be, csak az nem biztos, hogy ennek megfelelően át is állították rugalmasról fix csere intervallumra az autót… Mert csak odáig terjed a figyelem hogy jó az 5W-30 is… Hogy milyen feltételekkel, az már csak felesleges töltelékinfó.
    És még csak meglepve sem vagyok ezeken a dolgokon, az lenne a szokatlan ha nem így lenne.
    Pedig ez nem rakéta tudomány.

Vélemény, hozzászólás?