Mustang motort kapott a Ford Ranger

Átdolgozták a Rangert, hogy visszatérhessen Amerikába

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kis pickupok szegmenséből jó ideje kimaradt a Ford az Államokban, most visszatért a Rangerrel. Kicsit máshogy néz ki, és egészen más hajtást kap, mint az európai kivitel.

Újabb frissítés is lehetne a most megjelent Ford Ranger, ám az újabb plasztika egyelőre Amerikának szól

Az európai pickupok, mint az Amarok, a Hilux, a Fullback, vagy épp a Ranger nálunk a nagy, Amerikában viszont a legkisebb kategóriát képviselik. Itt évek óta a Chevy Colorado és a Toyota Tacoma hódít az államokban, ám most a Ford visszatért a Rangerrel. Nem pont olyan formában, ahogy mi ismerjük, de azért rengeteg a közös részlet. A front rész alig változott, újak lettek ugyan a lámpák, de talán a legérdekesebb az új motorháztető, ami izgalmasabban domborodik, mint előtte. A hátsó traktuson változtattak igazán, szögletesebbek lettek a lámpák és azokba holttér-figyelő szenzorokat építettek. Ugyanitt van egy új plató ajtó is, dombornyomott Ranger felirattal.

Komolyabban hátul változott, az amerikai ízlés szerint szögletesebb vonalakat kapott

Hirdetés

A holttér-figyelő szenzorai a hátsó lámpákba kerültek, az ajtót pedig dombornyomott felirat díszíti, csúcsfelszereltsége egész más mint az európai testvéréé

Odabent a változás elenyésző, legalábbis a formák terén, egy új váltógombon túl nem fedeztünk fel mást. Ellenben a felszereltségei egészen mások, mint nálunk, a csúcs például a Wildtrack helyett Lariat, és nem pont a strapabírás, inkább a luxus és a kényelem jellemzi, egészen más például a bőrkárpit az üléseken. Van Bang & Olufsen hifi, Sync 3-as navigációs rendszer és a már ismert félig digitális műszeregység.

A Ranger Lariat a hazai Wildrtackhez képest a kényelem és luxus jegyében született, az üléseket teljes egészében bőrözik és prémium Bang & Olufsen hifit is kap

Az új amerikai Ranger nagy ütőkártyája a vezetéstámogató rendszerek bőséges választéka, van ugyanis a már említett holttér-figyelő, sávelhagyás-figyelmeztető és sávtartó asszisztens, vészfékasszisztens és radaros távolságtartós tempomat is, meg tolatóradar, tolatókamera, hogy a hosszú plató is belátható legyen. A legnagyobb különbség viszont a hajtásban található, ugyanis a Mustangban is használt 2,3 literes benzines EcoBoost motort kapja, valamint szintén a frissített izomautóban bemutatkozott 10 fokozatú automata váltót, amivel egyedi a pickupok között. Alap a hátsókerékhajtás, feláras a 4x4, teljesítményét egyelőre nem tudni, az viszont borítékolható, hogy ilyen formában hozzánk nem érkezik. Ellenben a külső változtatások akár jelenthetnek egy második ráncfelvarrást is az európai Ranger esetében.

Haladásáról a Mustangból ismert 2,3 literes benzines négyhengeres EcoBoost gondoskodik, valamint a szintén az izomautóban debütált új 10 fokozatú automata váltó

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?