Mutatjuk a használtautó-vásárlók kedvenceit

Még mindig többen vesznek használt autót külföldről, mint újat itthon

Bár továbbra is erősebb az új autók piacának bővülése, mint a használtautó-importé, még mindig több - zömében 10 évnél idősebb - használt autó érkezik, mint amennyi újból fogy.


Tavaly is azt láthattuk, hogy az újautó-piacnál szerényebb mértékben nőtt a 2012-es regisztrációs adó revízió óta növekvő, s évekig az újautó-eladásokat csuklóból lenyomó használtautó-import, s ez a trend idén is folytatódott. Míg új személyautóból (lásd korábbi cikkünknél) 5,4 százalékos bővüléssel 74 543 fogyott, használtból a stagnálást jelentő 0,1 százalékos bővüléssel 79 150 példányt regisztráltak hazánkban. A külföldi autóvásárlást alighanem visszaveti a 320 forint feletti euró-árfolyam is, s a nagycsaládosok júliusban startolt autóvásárlási támogatása miatt a második félévben is az újautó-piac jelentősebb bővülésére számíthatunk, akár

trendforduló is következhet az év végére, vagyis az újautó-eladások az importot is túlnőhetik.

Hirdetés

A piacon továbbra is józanodás látható. Míg korábban a használtautó-behozatalnál prémiummárkák dominanciája, azaz igazi vágymegvalósítás volt látható, az elmúlt években már józanodtak a vevők. Igaz, még mindig nem eléggé. Bár az import használtautók dobogóján továbbra is a Volkswagen, Opel, Ford sorrend látható, a negyedik helyen az Audi visszaelőzte a Toyotát. A hatodik, hetedik helyen továbbra is a BMW és a Mercedes-Benz látható, míg a nyolcadikra feljött a Hyundai, a kilencedikre a Honda, a Mazda így a tizedikre szorult.
Használtautó-import (2019. január-június)*
MárkaDarabszámModellDarabszám
1.Volkswagen91501.Opel Astra2656
2.Opel81002.Ford Focus2633
3.Ford74473.Volkswagen Golf2479
4.Audi50774.Volkswagen Passat2459
5.Toyota48355.Audi A41845
6.Mercedes-Benz47716.BMW 3-as sorozat1777
7.BMW47247.Opel Meriva1387
8.Hyundai29388.Opel Corsa1375
9.Renault29289.Opel Zafira1286
10.Mazda280010.Hyundai i301216
*Forrás: DATAHOUSE
A legnagyobb számban behozott modellek listáján az első négy hely változatlanul az Opel Astra, Ford Focus, Volkswagen Golf és Passat fogaté. Az ötödik helyen az Audi A4 előzte a BMW 3-as sorozatát. Az Opel továbbra is az egyetlen márka, amely három modellel is képviselteti magát a top10-es import listán, a trióból a Meriva és Zafira helyet cserélt, utóbbi a kilencedik, előbbi a hetedik helyre került, köztük változatlanul a nyolcadik helyen áll a Corsa. Hyundai i30-ból csaknem másfélszer annyi érkezett idén, mint tavaly, így a tizenkilencedik helyről ugrott a tizedik helyre.
A használtan behozott autók 60,4 százaléka továbbra is legalább 10 esztendős, igaz, egy részük még mindig fiatalíthatja a hazai, 14,2 éves átlagéletkorú autóparkot. A behozott autók 7,4 százaléka 5 évnél fiatalabb, bő 32 százalék pedig 5-10 év közötti életkorú, azaz az importált autók 40 százalékáról is elmondható, hogy az újakhoz hasonlóan, ha nem is olyan mértékben, de fiatalítják az autóparkot.
Keresések száma a Használtautó.hu rendszerében (2019. január-június)**
MárkaKeresések száma (millió)ModellKeresések száma (millió)
1.Volkswagen15,541.Ford Focus2,96
2.BMW13,342.Audi A42,75
3.Mercedes-Benz12,173.Skoda Octavia2,57
4.Audi12,084.Audi A62,32
5.Opel10,875.Suzuki Swift2,28
6.Ford10,806.Honda Civic1,97
7.Toyota8,877.BMW 3-as sorozat1,89
8.Suzuki6,668.Ford Mondeo1,88
9.Renault5,929.Audi A31,57
10.Skoda5,6410.Renault Megane1,55
Forrás: Használtautó.hu, Autópiaci Trendek adatbázis
Míg az import szerint a használtautó-vásárlók kedvence az Opel Astra, a legtöbb potenciális vásárlót elérő Használtautó.hu keresési statisztikája szerint az import szerinti második helyezett Ford Focusra keresnek a legtöbben. A kölni kompaktra csaknem 3 millió szűrés indult az év első felében, 2 millió fölötti keresést még az Audi A4, Skoda Octavia, Audi A6, Suzuki Swift modelleknél regisztrált a hirdetési oldal. A márkák közül a Volkswagen, a BMW, a Mercedes-Benz, az Audi, az Opel és a Ford is 10 millió fölötti keresést tudhat magénak a Használtautó.hu rendszeréből az idei év első felében. Jól látható, az import és a hazai keresési szokások között erős a kapcsolat.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.07.16. at 18:19
    Permalink

    Hát persze, hogy “józanodnak” mert 10emberből 8 póruljárt a prémium autókkal… Lehet több milliót fizetett és pár hónap múlva rájött, hogy 1 láda sörnél többet nem ér a köcőlék amit behozott külföldről! Hiába használt autó mindíg lutri (de esetek 70% rá.aszás)!

  • 2019.07.16. at 21:23
    Permalink

    Szerintem az egész autópiacot csak egyben érdemes nézni, csak minden szegmens figyelembevételével lehet következtetéseket levonni. Pl. Suzukiból sokat adnak el itthon, a Vitára most a Vitara vezeti az eladási listát, korábban a Swift vezette. Ezek a modellek a legtöbb európai országban az első 30-ban sincsenek. Tehát Suzuki nem sokan hoznak be, hiszen itthon bőséges a használt piac. BMW-ből újként keveset adnak el, főleg a 2008-as válságot követően csökkentek az eladások, márpedig éppen ezt a 5-10 éves kategóriát keresik a legtöbben a cikk szerint. Így aki ilyet szeretne, az kénytelen külföldről származó kocsit behozatni, megvásárolni, mert itthon nem nagyon van választék. A prémiumoknál lehetnek persze drága dolgok, de igazából pl. egy BMW esetében nagyon sok az utángyártott – így viszonylag olcsó – alkatrész, és a német bontókban is sok minden fellelhető. Nem olyan veszélyes a fenntartása. Egy japán autó vagy egy-egy ritkább típus nagyobb anyagi terhet okozhat. És látható az örök igazság is ……. Opel, sosem kop el 🙂

Vélemény, hozzászólás?