Mutatjuk az idei év legnépszerűbb modelljeit

Idén is a Toyota adja világ legkelendőbb autóját

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Változatlanul a tavaly is élen végző Toyota Corolla a világ legnagyobb példányszámban eladott autója - derül ki a Focus2Move listájából.


A Focus2Move szervezet 2010 óta építi globális újautó-adatbázisát; mostanra a világ legteljesebb körű eladási statisztikáival büszkélkedhetnek, amely 140 ország és 320 autómárka teljesítményét fogja át. Mintegy 300 különböző statisztikai forrásból áll össze a Global Top 100 listájuk, amely az adott időszak nemzetközi újautó-eladási rangsorát tartalmazza – alighanem a legmegbízhatóbbat és a legteljesebbet a világon.
Ezt a listát az idei első negyedév végén, ahogy a 2017-ben is, a Toyota Corolla vezeti: a típus összes változatából nem kevesebb mint 192 422 darab fogyott világszerte az év első három hónapjában. A típus eladásai 4,4 százalékkal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest, a Corollából 30,5 százalékkal többet vásároltak, mint a második legnépszerűbb típusból (Ford F-széria), míg a harmadik helyen álló Volkswagen Golfhoz képest közel 40 százalék az alsó-középkategóriás Toyota előnye.
Hirdetés

A Toyota nem csak a legnépszerűbb autó, a legnépszerűbb szabadidőautó gyártója is, hiszen a világranglista negyedik helyén a Toyota RAV4 áll 122 646 darabos eladással (+14,6%), ami új értékesítési világrekord a szabadidőjárművek kategóriájában. Kilencedik a Toyota Camry 102 120 eladott autóval (+15,3%). A Toyotán kívül egyedül a Volkswagen jutott 3 modellel a top 10 listára, ám a japánok három legkelendőbb típusából eladott 417 208 példány 12 százalékkal magasabb, mint a három legkelendőbb német autóból (VW Golf, Tiguan, Polo) eladott 366 419. Apropó, az megvan, hogy a globális top 10-re az európai gyártók közül csakis a Volkswagen fért fel, míg a tizedik helyen már ott van egy kínai modell, a Haval H6 is? Ami persze kevéssé meglepő módon egy SUV.
A világ legnépszerűbb modelljei a Focus2Move listája szerint
Helyezés 2018-ban Helyezés 2017-ben Modell Példányszám 2018-ban Változás
1. 1. Toyota Corolla 192 442 4,4%
2. 2. Ford F-széria 78 813 -0,4%
3. 3. Volkswagen Golf 137 648 6,6%
4. 5. Toyota RAV4 122 646 14,6%
5. 7. Volkswagen Tiguan 119 306 9,3%
6. 4. Honda Civic 116 045 40,0%
7. 10. Volkswagen Polo 109 195 7,7%
8. 6. Honda CR-V 105 497 -7,0%
9. 11. Toyota Camry 102 120 15,3%
10. 9. Haval H6 97 361 22,0%
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.04.28. at 11:27
    Permalink

    Érdekes, hogy a jelenleg a világ – bár megkérdőjelezhetően, de – legnagyobb konszernje egy autóval sem fér be a TOP 10-be. Nyilván nem a Renault-ra gondoltam, de pl. a Nissan X-Trail(más nevén Rogue) szintén elsöprő sikerű világszerte. Úgy néz ki, ahhoz nem eléggé, hogy beférjen a legjobbak közé.

    Az F-sorozatból meg olyan mérhetetlen mennyiség fogy az USÁ-ban, Kanadában meg talán Közép-Amerikában(délre már szerintem túl nagy), hogy így is második. Nagyon durva 🙂

    A Haval típusjelzésű autók pedig annak a Great Wall-nak a termékei, amelynek Bulgáriában néhány éve van egy gyára, de misztikus köd és rejtély övezi, mi történik ott. Még Mulder és Scully is kevés lenne hozzá, hogy kiderítse 🙂

      • 2018.04.28. at 15:30
        Permalink

        Te mindenféle eszetlenséget jósolgatsz, jókora adag fogalomzavarral megspékelve. Hogy kivonul Európából a Toyota, a Honda és most a Ford is. Értsd: kivonul, mint MÁRKA. Mint 2015-ben a Chevrolet, vagy anno a Suzuki az USÁ-ból vagy nemrég a Ford Japánból. Ez marhaság. EGYES SZEGMENSEKBŐL talán kiszállnak, de majd szépítenek SUV-vonalon. Ha ebbe az irányba halad a trend, akkor ezen miért lepődsz meg? Te nem így tennél, ha CEO lennél? Hogy a nagy pénzeket hozó ösvényen haladsz?

        A Ford már jó ideje a One Ford-stratégiát követi, vagyis igyekszik teljesen globálissá tenni a kínálatát: emiatt tűnhet el a Mondeo. A TC-n azt írták, hogy Kínától függ a sorsa. Kiugróan komoly eladási számokat én ott sem látok(carsalesbase). Most legalább rádöbbenhetsz, mennyire xart sem ér az imádott Európád: egyre jelentéktelenebb autópiaci szereplők leszünk. Ezt viszont én jósoltam meg 🙂

        • 2018.04.28. at 20:06
          Permalink

          Európa (EU28) a világ egyik legnagyobb piaca, az is volt az is marad.
          A gond az hogy iszonyú erős a verseny, és egy sor márka szép lassan elvérzik. Amikor a One Ford elindult (tkp a Jag és a Volvo értékesítésével), már lehetett látni hogy gondok lesznek olyan modellekkel amelyek korábban több márka tett nyereségessé vagy akár feljesztett ki, ezeket fel kell adni vagy kooperálni kell.

          Ami nekem lejött az elmúlt pár évből: “globális modellek” nem nagyon léteznek, ami itt sikeres az ott bukta (Passat), amit meg az amerikai piacra optimalizáltak, az itt lóg ki (pl Mercedes régi GLK, aktuális GLE, Ford Kuga, Lexus RX).

          A japánok csinálták, hogy egyes európai modelleket piacra engedtek az USÁban csemegeként (pl EU Accord – Acura TSX, Auris – Scion), ezek lassan kivéreztek, így egyre inkább bukós ezeket tovább vinni.

          A Ford azonban egy kvázi európai márka, évszázados múlttal és milliós eladással, kiváncsi leszek hogy mihez kezdenek ha elfogynak ezek a modellek.

          • 2018.04.28. at 20:37
            Permalink

            “Ami nekem lejött az elmúlt pár évből: “globális modellek” nem nagyon léteznek, ami itt sikeres az ott bukta…”

            Nem ez a lényeg, hanem pusztán csak a jelenlét. Hogy meg lehet vásárolni, árulják. A siker vagy a kudarc más lapra tartozik.

            Ezzel a Passat-szegmenssel már jó ideje bajok vannak. A Honda már jó érzékkel kiszállt évekkel ezelőtt, a Citroen is, a Toyota hezitál, a Ford is, a Talisman se fogy(annak vajon mi lesz az utódlásával?), az Insignia számai majd kiderül, hol tetőznek. A carsalesbase szerint az i40 is még egy faceliftet kap, aztán búcsúztatják. A Passat eladásai is esnek, de annak még egyelőre meg sem kottyan. Az viszont nekem totális rejtély, hogy a Peugeot miért hozott ki egy új 508-ast(mit remélnek?), és a Kia is nagyon tolja az Optimát. A Mazda se tűnik úgy, mintha fel akarná adni ezt a kategóriát. Érdekes, hogy egyes gyártók mennyire más jövőbeli forgatókönyveket látnak: van, amelyik egy szép jövőképet vizionál, mások meg mintha háttal ülnének a moziban…

            A Ford központja az USÁ-ban van. Onnan irányítják, a márka jövőjével kapcsolatos döntések ott születnek meg. Most sem a Ford of Europe-é a döntő szó, sőt, nagyon is el vannak hallgattatva…

  • 2018.04.29. at 11:21
    Permalink

    A jelenléthez kell egy teljes márkakereskedés-hálózat és jelenlét a modellfejlesztéseken felül. Persze a Fordtól evidens hogy a FIesta és Focus mellett nem fog kivonulni teljesen, csak szépen leépül a modellpaletta, és egy sor modell utód nélkül távozik.

    Ami itt gond lehet az az, hogy sok vevő nem bohóckodik a Ford palettával, hanem keres más márkát. A Ford eddig nagy előnyben volt a lépcsős és kombi nagy családi autók (maradék) vevőinél, akik a céges autók mellett az uktrakonzervatív vásárlók. Ha a Mondeo kifut ezek vagy azért nem fognak Kugát venni mert az nem eléggé konzervatív, vagy furán nézne ki, ha a cégtől egy SUVt kérnek juttatásként.

    A szegmens kb fele a 10 évvel ezelőttinek (azért félmillió autó több, mint amit a Volvo, a Lexus vagy az infiniti világszerte elad) de egy sor haldokló modell a negyedét se hozza a régi eladásainak. A Mondeo a korának megfelelően gyengül, és a Skoda el is vitte a vevői jelentős részét.

  • 2018.05.01. at 13:20
    Permalink

    Ez a lista számunkra csupán érdekesség, de nem sokat mond. Az amerikai piac teljesen más, mint ahogy a kínai is. Az biztos, hogy a Toyota régóta vezető szerepben van világszinten, mint ahogy a Volkswagen is. Európában a Toyota Corollából szerintem nem sokat adnak el. Hosszú ideje, ugyanaz az unalmas forma, ettől persze műszakilag még lehet jó. Amerikában meg a méret a lényeg 🙂 és ott családi autónak veszik a nálunk még vállalkozások számára is nehezen eladható pick-upokat. A másik meg Kína. Egy teljesen más ízlésű és igényű ország, viszont cserébe jó sokan vannak, vagyis nagy mértékben befolyásolják az adatokat. A követkető ilyen ország India lesz, nem csodálkoznék, ha előbb-utóbb a Maruti-Suzuki egy típusa vagy egy Tata Nano műszaki színvonalú autó, esetleg egy Mahindra is toplistán lenne.

Vélemény, hozzászólás?