Mutatjuk az internetezőket leginkább érdeklő autómárkákat

A Google mindent lát, azt is, hogy mely autómárkákra keresnek a netezők

Felfedte a Google, hogy mely autómárkákra keresnek a legtöbbet az interneten: kevéssé meglepő módon arra, amit a legtöbben is vásárolnak.

Minap számoltunk be arról, hogy a globális autóeladási listát tavaly is a Toyota vezette. Ezek után kevéssé meglepő, hogy a Google statisztikái szerint 2020-ban Perutól Oroszországig, Ausztráliától Izlandig, Közép-Afrikától Izraelen át Japánig a Toyota vezette az autómárkákra irányuló online kereséseket. Lám, még a tavalyi abnormális évben is volt egy kis logika.
Hirdetés
A Google keresések egyébként sok mást is megmutatnak a tavalyi évről, ami kapcsán mondani is felesleges, hogy nem volt átlagos. Amint a modern emberi civilizációt megállásra kényszerítette a koronavírus-járvány, megváltoztak a prioritásaink. Ez persze nem csak az élet racionális aspektusaira igaz: arra is minden eddiginél nagyobb szükségünk volt, hogy megtaláljuk a világban azokat az apró örömforrásokat, amelyek átsegítenek bennünket a bizonytalanságokon. A XXI. század harmadik évtizedének küszöbén mi sem tanúskodhat minderről pontosabban, mint az emberiség online keresési szokásai. A Google által közzétett adatokból kiderül, hogy mi érdekelt bennünket, karanténba zárt, korlátozások közé kényszerített embereket a leginkább 2020-ban. Egyszerre meglepő és reményt keltő, hogy 2020 egyik leggyakrabban előforduló keresési kifejezése a „naplemente a közelemben” volt. Úgy tűnik, az örökké velünk élő, ám az elmúlt időkben egyre inkább elhanyagolt természetben kerestünk menedéket.
Hirdetés
A keresési trendek alapján megtanultunk kenyeret sütni és hajat vágni, és a múlthoz való visszatérés helyett egyre inkább a jövő felé, a világ új irányba terelésére koncentráltunk. Mindezek a trendek az autópiaci keresésekben is érvényesültek. Egy pénzügyi és biztosítási szolgáltatások összehasonlítására szakosodott weboldal, az ausztrál Compare the Market összegyűjtötte és országos bontásban rangsorolta az egyes autómárkákra irányuló globális kereséseket.
Hirdetés

A Google Trends adatain alapuló elemzés szerint 2020-ban messze a Toyota volt a leggyakrabban guglizott autógyártó.

A világ 158 országára kiterjedő elemzés szerint tavaly minden harmadik országban a japán autógyártó vezette az online keresések rangsorát. Európában még mindig a tavaly globálisan is vezető BMW foglalkoztatja leginkább a netezőket, Észak-Amerikában pedig a Ford.
Akadnak egyéb érdekességek is, például az, hogy a Lexus az arab térség mintaállamaként emlegetett (és az aktuális LS menetpróbájának is helyet adott) Ománban és a mélyről felkapaszkodó Kambodzsában egyaránt az emberek kedvence tudott lenni, hogy az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája, és hogy a mélyszegénységben élő Etiópiában a francia Alpine sportautó-márkára keresnek rá a legtöbben. További információk a nyitóképként betett infografikában és az alábbi listában.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2021.01.24. at 11:51
    Permalink

    “Felfedte a Google, hogy mely autómárkákra keresnek a legtöbbet az interneten: kevéssé meglepő módon arra, amit a legtöbben is vásárolnak.”

    “az Alfa Romeo a kínai és tadzsik internetezők kedvenc márkája”

    :-)))))))))))))))

Vélemény, hozzászólás?