Három modellel kezdődik a Renault E-Tech modellek forgalmazása
Jelentős mérföldkövet könyvelhet el a Renault, elkészült saját fejlesztésű hibrid rendszerűk, melyeket két verzióban, öntöltő és hálózatról is tölthető kivitelben kínálnak. Az új E-TECH modellek közül elsőként a Clio, a Captur és a Megane debütált, utóbbiak plug-in hibrid verzióban. A Renault hibrid rendszere 1,6-os szívó motorra épül, melyhez automata váltót és villanymotort társítanak kuplung nélkül. A rendszer mindenképp elektromosan indul el, a benzinmotor fordulatszámát annak indítása után a váltó fordulatszámához igazítja, mely ezután összekapcsol. A rendszer természetesen tud csak elektromosan is hajtani hosszabb ideig, a Clio esetében a városi szakasz akár 80%-ában, az országúti szakasznak pedig 50%-ában. A Clio öntöltő hibrid rendszerének összteljesítménye 140 lóerő, károsanyag-kibocsátása pedig 100 kilométerenként kevesebb mint 100 gramm szén-dioxid.
140 lóerős összteljesítményt nyújt az öntöltő Clio, a városi szakasz 80%-ára lesz képes elektromosan
A Captur E-TECH a Clióhoz képest 20 lóerővel erősebb, a rendszer működése pedig azonos, vagyis mindenképp elektromosan indul el. 9,8 kWh-s akkumulátorcsomagja azonban külső energiaforrásról is tölthető, egy teljes töltéssel pedig akár 65 kilométerre is képes lesz, mellyel nem csak a B szegmensben, de fölötte is jól teljesít a plug-in hibridek között. Kombinált üzemanyag-fogyasztása akár csupán 1,5 liter is lehet, károsanyag-kibocsátása pedig 32 g/km.
A Clio E-TECH Hybrid hazai listaára kedvezménnyel 6 899 000 forintról startol, míg a Captur E-TECH Plug-in 10 349 000 forintról.
A harmadik modellvariáns, a Megane Grandtour E-TECH Hybrid Plug-in ára még nem pontosított, 10,9 millió forint körülii árat ígér a hazai forgalmazó. A Clio és a Captur hibrid verziója júliustól rendelhető a hazai márkakereskedésekben
A Captur plug-in hibrid 65 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígér