Talán kevesen tudják, de Ferdinand Porsche elsÅ‘ saját tervezésű autója évtizedekkel a Bogár alapú sportkocsik elÅ‘tt egy elektromos hintó volt. A képeken látható szerzetnek nagyon kevés eleme hasonlÃt csak a mai, akár villany, akár robbanómotoros autókéra. Ez persze érthetÅ‘; 1898-ban, 116 évvel ezelÅ‘tt készült
Az okkersárga fémvázas, fa felépÃtményes kocsi igazából egy Egger-Lohner C.2 Phaeton, azaz Porsche P1 tÃpus. A konkrét jármű a bécsi Egger-Lohner cégnél készült, és ez volt az ifjú Ferdinand Porsche elsÅ‘ saját fejlesztése
Korabeli grafikán a villanyhintó. Motorja 130 kilót nyomott és 5 lóerÅ‘t tudott leadni. A felépÃtményt műanyagból pótolták
Volt- és ampermérőből áll a műszeregység. 35 km/h a végsebesség, ami a maga korában versenyzésre is alkalmassá tette. Ferdinand Porsche maga ült a volánnál, és saját autójával akár mindenkinél jobbnak tudott bizonyulni. A fabetétes műszerfal ekkoriban még alaptartozék volt, nem extra
MÃves részletek, régies anyaghasználat. A konkrét autó elvileg 1902-óta állt egy raktárban, ezért maradhatott meg épségben. Porsche villanyautói ismertek, de ez volt az elsÅ‘. Pont 50 évvel a saját cég megalapÃtása elÅ‘tt készült, és jól jön ma is, ha a villany és hibrid sportkocsik szellemi elÅ‘deit kell hangsúlyozni