Nagy durranással ünnepelheti 50 éves jubileumát a BMW M részlege

A nyári Goodwoodi Sebességfesztiválon debütálhat az új M-es BMW - eddig még sosem látott formában

Komoly reputációra tett szert az M divízió, nem véletlen, hogy a 316i modellekre is előszeretettel pakolják fel a sportos kiegészítőket. Az 50. születésnapra már gőzerővel készül a BMW, egy régen várt modellel ünnepelhetik a fél évszázadot.

Az 1972-ben alapított BMW M GmbH számos vérpezsdítő, mára megfizethetetlen modellnek adott életet, többek között a 3.0 CSL, az M1 és az E30 M3 is legendássá vált. Az elmúlt évtizedekben szinte minden modellből készült M variáns, ami már nem csak a legdurvább változatokat jelöli, hanem létrejöttek amolyan átmeneti M modellek is, amik a nyers verziók és a polgári kiadások között helyezkednek el. Van azonban egy komoly adóssága a BMW-nek, amit idén nyáron törleszthet.
Hirdetés
Az M modellek közül az M3 lett a legnépszerűbb, a középkategóriás típusokból igen élvezetes utcai sportgépeket faragtak. A híres logó kupéra, kabrióra és négyajtósra is felkerült, csak a kombi maradt ki a szteroidkúrából egészen idáig, a fesztivál sztárja szinte biztosan a debütáló M3 Touring lesz. Ebben az esetben a forma lesz újdonság, a technika biztosan nem változik a szedánhoz képest. Ez azt jelenti, hogy a háromliteres sorhatos a kombiban is minimum 480 lóerős lesz, e fölé érkezhet a Competition változat. Érdekes kérdés, hogy a BMW eddig miért nem dobta piacra a kombit. Az Audinál hagyománya van az erős kombiknak, de a Mercedes is simán felbiggyeszti az AMG logót a puttonyosokra. A bajorok már az E46 kapcsán is gondoltak a kombi megvadítására, el is készült a prototípus, de sokak bánatára a sorozatgyártás nem valósult meg.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?