Hirdetés

Nagy far, kis fogyasztás: a négyajtós Opel Astra

Kész a négyajtós Opel Astra J

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nyilvánosságra kerültek az eddig csakis kémfotókon látott Opel Astra Sedan gyári fotói. Az Astra J így már ötajtósként, GTC néven kupéként, Sports Tourer kombiként és limuzinként is létezik.

Szerényebb tengelytávon, nagyobb hosszon nyújtózik, mint a ma Astra Classic III néven kapható H generációs limuzin

Alapméretével a korábbinál 30 literrel kisebb, bővítve 220 literrel nagyobb a csomagtér

Mivel már most is Európa második legnagyobb piaca az orosz, s az a törökhöz hasonlóan kifejezetten limuzinkedvelő – Európa négyajtósainak 60 százaléka kerül oda, a vevők 51 százaléka kompakt négyajtóst vesz -, az Opel az augusztus 29-én nyíló Moszkvai Autószalonon mutatja be a fotón elsőként most publikált négyajtós Opel Astra J-t. A 4587x1814x1476 milliméteres limuzin az Astra Classic III néven továbbra is gyártásban maradó szedánnál 7,1 centiméterrel hosszabb, 6,1-gyel szélesebb és 1,8-cal magasabb, de 2685 milliméteres tengelytávja annál ugyanannyival szerényebb – az Opel tervezői nyilván nem kívántak konkurenciát állítani az Insigniának.

Az új négyajtós a számokból kiindulva vélhetően nem méreteivel fogja legyőzni a Classic III-at, csomagtere is szerényebb alapméretű, 490 helyett csupán 460 literes, de (60:40 arányú ülésdöntéssel) bővítve 220 literrel öblösebb, 1010 literes. Az Astra J négyajtósként is hasonló jellemzőket ígér, mint eddigi változataival, prémiumos utasterében akár SD-kártyás navigáció, AGR-tanúsítvánnyal rendelkező komfortülés, az Opel mai formavilágát hozó karosszériáján adaptív bi-xenon fényszóró szerepelhet, futóművében adaptív, kényelmes Tour és feszes Sport állásra kapcsolható lengéscsillapítók dolgozhatnak.

Hirdetés

Még nem tudjuk, hogy az oldalablakok elegáns krómkerete alapáras lesz-e

Négyajtósként az Astra motorpalettája valamivel szerényebb az ötajtósénál. A benzinesek sora az 1,4 literes 100 lóerős benzinessel kezdődik, s azért elég messze, a 180 lóerős 1,6-os turbóig nyújtózik, köztük pedig 1.6 Ecotec (115 LE) és 1.4 Turbo Ecotec (140LE) egységek is szerepelnek. Dízelből viszont az 1,7 literesekre korlátozódik a kínálat, abból 110 és 130 lóerősök választhatók, mindkettő ecoFlexként, stop-start rendszerrel is, úgy 3,7 l/100 km vegyes fogyasztással, illetve 99 g/km CO2 emisszióval kecsegtetnek. A kínálatot jövőre egészíti majd ki egy új – egyelőre ismeretlen teljesítményű – SIDI Ecotec névre hallgató, turbós, közvetlen befecskendezésű benzinmotor is.

A négyajtós Astra felára még nem ismert, de mivel tavaly a kombi Sports Tourer is nagyon szerény – 200 ezer forintos – felárral érkezett, s azóta is csupán annyival drágább az ötajtósnál, feltételezhető, hogy az év végéig minden bizonnyal a hazai piacra is befutó szedán felára nem lesz több 100-150 ezer forintnál.

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?