Nagy, kényelmes, olcsó. Peugeot 406 kombi használtan

Peugeot 406 Break 2.1 TD, 1998 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egy olyan autót próbáltunk, amire tízből kilencen csak legyintenek, mert nem német, nem japán, nem Opel, nem Toyota. Hanem francia. Egy Peugeot. Kombi 406, dízel.


Márkafanatikusok, franciabarátok kivételével kéz a szívre, s őszintén az igazat, csakis az igazat, a színtiszta igazat: úgy általában jó véleménnyel van a francia autókról? Ha volt már, szerette, elégedett volt vele? Ha még nem volt, lesz? Venne? Ugye, hogy azt szokták mondani (rokon, barát, szerelő, szomszéd, újság), hogy csak a baj volt, van és lesz vele? Ugye, hogy lebeszélik? Ugye, hogy ha esetleg szimpatizál is egy használt Renault-val, Citroënnel vagy Peugeot-val, a megannyi negatív reklám miatt az pusztán nem elég, ha jó az ár? Mert ami jobb, az a német vagy a japán kocsi - öö, mert azok jók, azokhoz hozzá sem kell nyúlni soha, de soha.
Aktuális alanyunk remek példája az előítélet kontra valóságnak, már ami az autót és tulajdonosát is illeti. Az autó egy 1998-as Peugeot 406 Break, azaz kombi 228 ezer km-rel az órájában, valahonnan külföldről, talán Németországból behozva, s itthon először 2003-ban forgalomba helyezve. Jelenlegi gazdájánál öt éve szolgálva, s ezalatt 95 ezer km-t megtéve. Tulajdonosa pedig azért döntött mellette, mert korábbi cégautója is Peugeot volt, egy 306-os, majd eljött az idő, hogy saját kocsi kellett, s az egy 406-os lett. Először benzinesként, 1,8 literes, nem rossz, viszont a zömében városi üzemmódban, rövid távokon bántóan sokat, 100 km-enként 12-nél is több litert fogyasztó motorral. Érthető hát, hogy a következő gazdaságosabb dízel lett, ha még nem is modernebb 2 vagy 2,2 literes HDi, hanem "csak" TD, pontosabban 2.1 TD vagy SVDT hengerenként 3, összesen tehát 12 szeleppel.

A 405-utód 406 1995-ben mutatkozott be, s hétköznapi szedán vagy kombi karosszériájával Európában 2004-ig gyártották. Faceliftet 1999-ben kapott, ergo ez a kék Break még frissítés előtti. És hatalmas, több mint 4,7 méter hosszú, utastere tágas, s csomagtartója is jókora, 526 literes. Alapból. A hátsó ülőlap felhajtásával, s a támla osztott dönthetőségével könnyen bővíthetően, alacsony rakodóperemmel, sík padlóval, óriási nyílással, valamint praktikus, koszolható-tisztítható, kihúzható-visszatehető gumitálcával.
Hirdetés
A formát, a dizájnt hagyjuk - valakinek tetszik, más észre sem veszi (nekem speciel bejön a semmilyensége). A kasztni elvileg csúnyán törve, s így javítva sem nagyon volt (egyszer egy kóbor kutyával találkozásból a szegény párán túl az első lökhárító és az egyik ködlámpa jött ki vesztesen), apró karcok, horzsolások azért fel-felfedezhetőek rajta. Meg egy kis kezdődő rozsdállás a kerékjáratoknál és a géptető végén. A különböző dísztárcsák is jelzik, hogy használója nem a tökéletes szépséget kereste és látja benne, hanem a funkcionális kényelmet, de ennek megértéséhez be kell ülni, amennyiben nem ismerős a típus.

Az utastérben az erősen szivacsosra kopott kormányt leszámítva nincs "öregszag", jól tartják magukat az illesztések, s maguk műanyagok is. Az ülés kárpitja nyilván meg van kicsit ereszkedve, itt-ott akad némi folt is, de egyben van az egész, nem csörög, nem zörög. A fa(utánzat) betétek eleganciát sugallnak, a napfénytető bezzeg azt mondja, hogy ne nyiss ki (elektromos hiba), a váltógomb meg tetszés szerint forgatható. A kapcsolásban ugyanakkor nem zavar. Mi volt még az elmúlt 5 év alatt? Komplett futóműfelújítás, kuplungcsere, vezérműszíj és társai (ezek jócskán 100 ezres kiadásokat jelentettek), egy kontakthiba a (6 lemezes CD-táras) hifinél, beázás a vezetőoldalon, azonban nem fentről, hanem a motortérből - a klímánál volt a bibi.
Szervizbe 15 ezer km-enként viszik, olajat nem zabál, tán ha fél litert kell utántölteni egy-egy periódus során. A műszerfalon a bal oldali kis óra egyébként az olajszintet mutatja - indításnál. Aztán nyugszik. S ha már felszereltség, a már említetteken kívül automata a klíma, légzsákból és elektromos ablakemelőből is 4 van. Elektromos tükör, 4 irányban állítható kormány, sajátosan, de magasságában állítható ülés, könyöklő, tetősín, levehető vonóhorog, krómdíszek, stb. Mélyedések, rekeszek a mindennapos apróságoknak, öblös kesztyűtartó, ahogy kell.
S milyen vezetni? Meglepően kellemes, nagyautós, finom. A kormány szervózottsága tökéletes, se nem nehéz, se nem túl könnyű, az 5 fokozatú váltó karja hosszú utakon jár, de a szerkezet pontos, a kuplung sem igényel schwarzeneggeri vádlit, remek. A 109 lovas és 250 Nm nyomatékú dízelmotor mélyről és erőteljesen húz, hangja nem tolakodó - minőségi a hangszigetelés. Az ülés nagyon kényelmes, a vezetői pozíció elsőrangú, csak a könyöklőt jobb városban elfelejteni (hosszabb távon persze nem árt, hogy van). Az akkori legendásan lágy, komfortosra hangolt futómű - pláne a /65-ös, ballonos kerekekkel - ideális a magyar útviszonyokra, de annyira nem hajós, nem billegős, nem bólogatós, hogy belebetegedjünk vagy bosszantónak találjuk.
És pihentetően csendes, átlagfogyasztásával meg a gyári értéket (7,2 l/100 km) igazoló, sőt azt akár alul is múló (a tulaj legjobbja 6,9 l/100 km), ami az erőhöz, a mérethez, a 1,5 tonnás súlyhoz képest és a sok munkába járás, valamint családos kirándulás tükrében abszolút korrekt. 2007-ben 1 350 000 forintba került, jelenleg úgy a felét érheti a Használtautó.hu vonatkozó találati listája szerint. Használói véleményeinkben is jókat olvasni a típusról - lehet és kell is költeni egy 406-osra, ám félni nem kell tőle, legyinteni rá meg botorság. Nem sokkal több mint félmillió forintért kevés ilyen tágas, kényelmes, praktikus középkategóriás autó létezik, az pedig nem más, mint humbug, hogy bizonyos nációk bizonyos modelljeibe csak üzemanyagot meg olajat kell tölteni. Hát igen, mind jól tudjuk, hogy csak a francia autók romlanak el, de azok mindig.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Van a családban egy 306 kombi 1.9 szívódízel. Most lépte át a 400.000 Km-t, ráadásul melósautóként funkcionál már évek óta. 100 ezer Km-rel került hozzánk. Azóta csak kopó-forgó alkatrészeket kellett cserélni (fékbetét +tárcsák, kuplungtárcsa, csapágyak, porlasztócsúcs, akksi, szíjak, szűrők, kipufogó) Nagyobb összeget egyedül a hátsó híd felújítására kellett költeni (kb 100.000 Ft, de utóbb kiderült hogy olcsóbban is meg lehetett volna úszni) de 400.000 Km alatt ez belefér. A motor és a váltó bontatlan, pöccre indul még mindig, a legnagyobb hidegben is. Az autó soha nem állt meg, pedig a szervízelését sem vitték túlzásba. A rozsda sehol nem eszi.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    406 2.1 SVDT sedan-om van, hasonló futásteljesítménnyel, 97-es, csak kicsit régebb óta használom, a cikkel egyet tudok érteni, hasonlóak a tapasztalataim.

    Alapjában véve kényelmes, nagy, megbízható, jó autó, normálisan karban kell tartani, megfelelő olaj (diesel-nél tartósság szempontjából a legfontosabb alkatrész), legalább átlagos vagy jobb minőségű után gyártott alkatrészek, és akkor minden rendben (persze ez minden autóra igaz)

    Amire költeni kellett így 140e-től 250e km-ig: hátsó futómű stabilizátor rudak 1x, kuplung szett 1x, féktárcsák+betétek (elsők 2x, hátsó 1x), kézifék kötél, kézifék fékpofák 1x, generátor és klímacsapágyak 1x, ékszíj szett 2x, vezérműszíj szett 1x, izzítógyertyák 4db 2x, akkumulátor 2x

    Ez így soknak hangzik, de 8 évre elosztva nem az, és ezek kopó alkatrészek, tehát tervezhető (és be is kell tervezni) Így üzembiztos -10-ben is. Nekem kb. 6,3-6,5-öt fogyaszt.

    Az alkatrészárakat pedig érdemes összevetni egy modern common rail diesellel (pl. HDI 2.0 motorok).
    Az SVDT-hez egy porlasztócsúcs kb. 8-10e Ft/db, egy HDI-hez kb. 80-130e/db…és abból 4 db kell ha kell!

    Másik, hogy nincs ilyen hogy német vagy francia vagy japán autó, olyan van hogy Törökorszábban gyártott német meg magyar meg holland meg kínai alkatrészekből, de a gyártó ország lehet Németország, vagy Cseh is ugyanezekkel az alkatrészekkel kb. Ebben a 406-ban pl. a motor körüli elektronika Bosch.
    Az Audi is Magyarországon gyártja és tervezteti is a motorokat sok típusába, nem is akármilyeneket…

    Másrészről tényleg sokat számít gyártón belül a típus és a motor, de még az évjárat is.
    Én pl. 206-ost, vagy 307-est biztosan nem vennék, pedig az 1,6-os 110LE-s HDI iszonyat jó, és 5-5,5 litert fogyaszt, mint ahogy nem vennék 406-ost benzinesben sem.

    Észrevettétek egyébként hogy milyen sok “francia” autó van a taxik között?

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Hát… nekem csak egy szar Astrám van… 🙁
    Előtte is az volt…. meg az előtt is… 🙁

    Majd 500 ezret autóztam a hárommal, minden különösebb gond nélkül. Vagyis az egyiken volt egy (16)szelepszár szimmering csere, síkolással dörzsárazással.
    Lényegében csak kopó alkatrészekre költöttem. Többet nemigen mon’hatok, kérem kaccsojja ki!!

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Egy 2001 es 307 hdi tulajdonos vagyok. Új kora óta használom, most 160 ezer van benne. 11 éven át minden nyáron egy 1200 kg lakókocsi+ 250 kg rakománnyal utazok a Horvát tengerre. Kb. 14000 km et vontattam eddig. Ez idő alatt azt se mondta, hogy “hapci”. Ugyanakkor a társaságban lakókocsizó Passat, A4, mind már kuplungos volt. Természetesen ami megjár neki azt megkapja nem lidlis olajjal,és szerezett gázolajjal járok. Koromból adódóan volt már sok német és francia autóm, de ez semmivel nem rosszabb mint a német.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Elnézést de azóta elöjött még pár emlékkép.206-on még garba csinálták a az ablaktörlőt,mert csak esőben nem működött amugy bármikor kifogástalanul.Toronycsapágycserénél alulról a rugótorony merő rozsda volt.Második műszakija előtt kormányösszekötő (olyan 34ekm körül),később féktárcsa-betét csere után főfékmunkahenger csere,mivel nem engedte el a bal első-jobb hátsó féket teljesen.Volt még jópár cucc vele ,de inkább az fontos még,hogy az említett 406-ot később megvette az egyik ismerős(tavaly a 2000-es 406 2.0HDI-t 400000ft-ért)azóta is jár vele.kb 250ft -ot költött rá megvétel után,de ebbe belefért egy vajplüss belső fabetétes kárpitokkal a bontóból is.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    2003-ban vattaújonnan vettünk a feleségemnek egy 206-ot.Az tetszett neki,szerintem is nagyon szép kisautó.53000km-es korában szétszakadt a kipufogó a tűzkarikától,mert szétégett-szétrohadt.57-58ekm -nél mindkét toronycsapágy!Itt körül balhátsókerék csapágy.Aztán ki kellett cserélni a hűtőventillátort,de ekkor már dőlt a jobb hátsó kerék egy kicsit,valamint kopogott.68-70ekm körül hátsó futómű csere,majd 2000km múlva ismét mert nem sikerült faszán a felújítás.Volt még termosztrátcsere,folyamatos motorleállások,bal első lámpában havonta 1x izzócsere.93ekm-es korában űlés kiülve.80ekm -nél jobb első lengőkar csere,mivel a szilent kiszakadt belőle, a balos lengőkarból még csak félig bújt ki.Volt egy Egri kirándulás ,ahol csak ugy leszakadt a jobb hátsó fékdobban a fékpofáról a betét,ezért nem lehetett vele tolatni.Teljes hátsó fékfelújítás lett belőle ,mivel be voltak rohadva ekkor már a munkahengerek.Az olajat vizet nem ette,néha be kellett állítani a szelephézagokat (1.1i),valamint rendszeresen kitakarítani az alapjárat szabályzót.Mondom újonnan vettük ,nem használtan visszatekert km-es szart.Ennek ellenére a nejem imádta,mái napig visszasírja.Jó volt vezetni,jó futóműve és fékje volt,de mióta nincs meg,kicsivel több szabadidőm van az biztos.Ezzel szemben egy 406-os 2.0HDI-vel amivel melóba jártunk,ora szerint 280ekm-el,szarrá hajtva ,elhanyagolva de ment.Néha raktunk bele egy kis olajat,hátul a kanyarstab kopogott,előfordult pár hibajelzés is a műszerfalon(air bag stb.) de ment.A belseje szétlakva,nem volt valami kényelmes ülései,de a futóműve az Magyarországra való.Nagyon szépen rugózik,erre a szemét utakra tervezve.Csak megjegyzem,hogy magasabb felszereltségűekben egész fasza ülések vannak.Szóval van ilyen és olyan is.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    ujonnan eleg keves auto kellene, az uj c5, ds3 talan, bimmerbol is van jopar de leginkabb a regiek, e30, e36 ami bejon
    valahol papan vagy hol van egy apa-fia konzorcium, ok azok akikhez erdemes vinni azt a futomuvet

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Munkatársamnak is valahol 170ezer könyékén kellett megcsinálni, de addigra már nagyon ült a hátulja. Neki mintha többe került volna, de az a szervíz hibája is lehet.
    Mondtam, hogy vannak a franciáknak eltalált autóik, és amiket felsorolták, részben egyet is értek vele, bár a kacsa nem vonz, és GTI-ből is inkább a 205. Hot-hatch gyártásban jellemzően jók a franciák. Annak ellenére, hogy én német autóval járok, az sem kéne már újonnan. De pl. a BMW a 90-es évek közepe előtt szerintem csupa kiváló autót gyártott, nem nagyon nyúltak mellé. A régi Mercedesek is nagyon megbízhatóak voltak, akárcsak a VW-k. Aztán a 90-es évek második felében szerintem meredeken csökkent ott is a színvonal, ami a megbízhatóságot illeti. A japánok talán még valamennyire tartják magukat, viszont a GT86-ot leszámítva nincs elérhető, érdekes autójuk.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Életem első japán autója, nem is akármilyen. Majd később megérkezett a második gyermekünk, meg közben kutyánk is lett, és hirtelen kellett egy olyan autó, ami kétgyerek plusz kutyakompatibilis. Értelemszerűen egy szedán nem ilyen. Megintcsak csere, plusz némi pénz. Az lett, hogy egy Mercedes C200 T Kompressor lett és van most is. Jóval egyszerűbb és kiforrottab technológia, mint az előzőek. Pont ennyi idős, mint a cikkben szereplő gép. Csak lassan már 338000 km van benne. Szintén 2003-ban hozták be az országba, százezer kilométerrel, azóta becsülettel karbantartották. Alig kellett rá költeni, most is alig van baja (motortartó bak cserés, és a leömlő köpenyén repedés van, tehát ráz és hangos), és hibátlan. Esztétikailag is kifejezetten jól tartja magát. Amellett, hogy megy, mint az állat (192 LE és majd 300 Nm), kicsi a motorja, ráadásul nem fogyaszt sokat. Vegyes átlagban, aminek túlnyomó többsége város: 9-9,5 l/100km. Szóval volt már olasz, japán és német autóm. A legtöbbet a Legendre kellett költeni, de azt azért, mert leharcolt volt, mindennemű karbantartás nélkül nyúzták egész életében. Meg a Lybrára, de azt meg azért, mert baromi drágák hozzá az alkatrészek. Én simán vennék francia autót, de én is úgy vagyok vele, hogy csak bizonyos típusokat. A többitől tartok. De szívesen vennék pl. valami svédet is. Nekem eddig mind bejött, nem nagyon vannak előítéleteim.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Háát, én páréve elkezdtem körbe járni a témát. Rólam tudni kell, hogy Lancia fanatikus voltam és vagyok. Első autóm egy 1982-es Delta 1.5 GT volt, örök szerelem marad. Ma is meglenne, ha anno nem tk-zom szegény… Mindenesetre szóba sem jöhetett utána más, csak az újabbik Delta, de legalábbis valamilyen Lancia. Így a második kocsim egy 1994-es (nuova) Delta 1.6 LE lett. Fantasztikus autó. Később nagyobbra, újabbra, komolyabbra, kevesebbetfogyasztóra vágytam, de feltétlenül Lanciának kellett lennie. Ez lett egy 2000-es Lybra 2.4 JTD. No, ez egy csoda verda volt. De pár év után elértük azt a pontot, hogy távozásra ítéltetett, mert még épp kb. értelmes ára volt a piacon, ellenben túlontúl sokat kellett volna rá költeni, hogy hibamentes legyen. És mivel eleve nagyon nehezen eladható típus, plusz pénzem sem volt, cserében gondolkodtam…akkor először nem nagyon válogathattam. Tehát a hajdani “ÉncsakLanciátveszekamíglehet”-hozzáállásom háttérbe szorult. Meg kicsit kíváncsi voltam másra is. Úgy alakult, hogy egy 1999-es Honda Legendre (3.5 V6) cseréltem. Fantasztikus autó.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Citroen C4-em és egy piciny Saxo-m van, de nekem sincs semmi bajom a kocsival. Néha vezetek németet is, nem rossz az se, de alig van benne élvezet. A francia autóknak van élete.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    a pug206, xsara torzios hatso futomuve nem szethullos, 180-200ezret kibir, 80ezres felujitas utan megint legalabb ennyit, ez szethullos? az 1.5dci ronomotor meg uj koraban sem volt nagy kattanas mitol lenne most az….
    a francia autot nem lehet szeretni? te egy alternativ parhuzamos univerzumban elsz? citroen 2cv, ds, sm, pug 206gti, 405mi16, renault 4, hogy csak egy parat emlitsek a szeretheto fajtabol

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Nekem 407 2.0hdi peugeotom van.Előtte volt egy passatom 2.0pdtdi a legnagyobb csalódás pedig újonnan vettem,többet volt szervízben mint otthol.Azelőtt bmw 525d szintén csalódás.Márkafüggetlen szervízbe járok,én csak olajcserére és a kötelező szervizekre járok,de akármikor megyek mindig tele van javításra váró audival meg bmw-vel.Szóval én meg vagyok elégedve a 407 el,soha nem adnám oda mégegy német szarért.Aki meg azt mondja jók a német autók csak azért monndja mert neki az van,de a szíve mélyén tudja,hogy ez nem így van.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Ezt a francia autó hisztériát sajnos az autószerelők is nagyban gerjesztik.Azok, akik képtelenek egy másfajta gondolkodásmódhoz,másfajta technikához alkalmazkodni.A német műszaki kultúrának nálunk hagyománya van,lassan évszázadok óta.Ezt szoktuk meg már az iskolában is.De ez nem azt jelenti,hogy másmilyen nincs,és ha van az nem lehet jó.Csak a fejünket kicsit át kell rá programozni,ami a lusta emberek számára kényelmetlen.Hallottam autószerelőt,aki a műhelyébe francia autót be sem enged! Na ahhoz más nációjúval sem mennék be!Véleményem szerint ez a motor a maga “rettegett” elektromos adagolójával,egy nagyon eltalált,erős,kultúrált járású és kis fogyasztású motor.Én azt gondolom,hogy egy autó milyenségéért nem kis százalékban a tulaj a felelős a használat módjával és a gondosságával.Nekem különben egy Citroen Xantia 2,1 Turbóm van, amely félelmetes azonosságokat tartalmaz ezzel a 406-al: motor,ülésállítás,légzsákok,stb.Jó koperáció ez!

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Nekem van egy ’96-os 4 ajtós 406-osom kb 400000 km-el. 10 éve van nálam és soha nem hagyott még cserben. A szokásos kopásból adódó alkatrészcseréken kívül szinte alig költöttem rá (hűtővíz tartály elrepedt a hegesztésnél 15 éves korában, központi zár probléma, de kb ennyi). Bár már külföldre a kora miatt nem nagyon merek vele menni, meg a család is kinőtte (ha nyaralásra pakolni kell), vettünk egy újabb, nagyobb autót (csak a csomagtartó miatt, mert maga a beltér az nagyon kényelmes még mindig) de egyszerűen nem volt szívem eladni. Nagyon szeretjük. Megmaradt városi autónak. Lehet hogy pont kifogtam anno egy jól összerakottat, de csak ajánlani tudom.

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    A 406 erősen a peugeot jobb autoihoz tartozik,tartos és megbizható, főleg a dieselek jok,remek bennük utazni,akár hátul is. a kaszni a maga idejében sem volt viszont tul erős,most meg már pláne. Saját nem volt de cégesként használtam,birják a strapát akár sok százezer kilométerrrel is!

  • 2017.10.30. at 10:22
    Permalink

    Én azt vallom, hogy az előítéleteknek többnyire van alapja. Vannak a franciáknak eltalált típusaik, de átlagban rosszabbak mint a német vagy japán autó. Nem hinném, hogy csak úgy valaki kitalálta, aztán elterjesztette ezt a sztereotípiát. A másik, hogy kevésbé szerethetőek, mint mondjuk egy Alfa, aminek az ember elnézi a nyűgjeit, mert komprenzálja az élménnyel.
    Nyáron beszélgettem egy francia kamionossal, közben felhívta a felesége. Mikor lerakta, rámnézett, és azt mondta angolul: “Soha többet nem veszek francia autót.” A felesége alatt megint lerohadt a Renault, aminek korábban már a motorját is cserélni kellett. Ha jól emlékszem, az 1.5 dci volt, gondolom szokás szerint a hajtókarcsapágy adta meg magát. Elmondta, hogy előtte is valami francia autója volt (a típusra már nem emlékszek), és azzal is sok gondja volt.
    Ott van a Peugeot206/Citroen Xsara széthulló hátsó futóműve.
    Ami nem tetszik, hogy a németek is már csak a kütyükkel akarják eladni az autót a minőség helyett. Nem mintha lenne rá pénzem, de ha lenne, se vennék új autót. Vennék egy régi németet, és felújítanám újszerű állapotra. Az új autók közül egyedül a GT86 tetszik, de az sportkocsi. Személyautóban már nem látni, hogy valahol is ennyire törekednének jót csinálni. Talán az új Mazda6, de azt csak az idő fogja megmondani, hogy olyan jó-e, mint amilyennek most látszik.
    Valahogy úgy lehetne ezt mondani, hogy a francia autók jó része olyan, mint a csúnya lány, aki buta. Nem lehet miért szeretni, de az ilyeneket is elveszi valaki feleségül. Az Alfa a buta szőke cicababa. Nem mindenki szereti, de vannak, akik megőrülnek érte, érthető módon. A német autót talán egy jó baráthoz tudnám hasonlítani, aki néha azért fel tudja húzni az embert a hülyeségeivel. 🙂

Vélemény, hozzászólás?