Nagyobb motort kaphatnak a sportos Hyundaiok

A koreai gyártó 2,0 liter feletti turbómotoron dolgozik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Hyundai sportos részlege kikerült a downsizing bűvköréből, a 2,0 literes blokkot egy 2,3-as válthatja.


Hirdetés
Fiatal, de már most sikeres a sportos Hyundaiokat készítő N részleg. Hiába készít erősebb és hivalkodóbb modelleket a konkurencia, a Hyundai azonnal letette a névjegyét a sportmodellek asztalára. A kompakt i30-ban használt kétliteres motorra - ami erősebb változatában 275 lovas - nem érkezett panasz, az utód viszont már a 300 lovasok ligájába érkezhet.
Hirdetés

Az új motorról már tavasz óta pletykálnak, akkor bukkant fel egy MR23T jelű háromajtós, középmotoros Hyundai prototípus, ahol vélhetően ez a motor lapult a karosszériában. Az új blokk az eddigiekhez hasonlóan négyhengeres lesz, és állítólag vígan elpörög 7 ezres fordulatig, a maximális teljesítményt 312 lóerőre saccolják. Ez a teljesítmény egy 2,3 literes blokkból manapság nem számít káprázatos értéknek, ha viszont ez segíti a tartósságot, akkor megéri a néhány lóerős áldozat. A Hyundai Velosterre hasonlító MR23T kapcsán hibrid hajtást is emelgetett a koreai sajtó, állítólag egy nyolcvan lovas elektromos motor is segíti a takarékoskodásban/csapatásban, épp mire van szükség.
Hirdetés

A sportos kompakt kategória élvonalába tartozó Honda Civic Type R és a Renault Megane R.S. Trophy-R is háromszáz lóerő feletti teljesítményt kínál, így a Hyundai új motorja rögtön az első sorba lökné az i30-at. Pletykák szerint a 312 lóerő pusztán a közvetlen befecskendezéses turbómotor ereje, az elektromos rásegítéssel már inkább a 400 lóerő felé orientálódna a teljesítmény. Akárhogy is lesz, a Hyundainál nem hanyagolják el a sportos vérvonalat, és ez így van jól.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.12.26. at 14:53
    Permalink

    Sajnos nagyon ritka az ilyen hír manapság, minden a downsizing-ról, meg a villamosításról szól. Lassan már annak is örülni kell, ha az új autók között valaki rendes 4 hengeres motort ad.

Vélemény, hozzászólás?