Hatalmas és modellspecifikus felniken gurul az új Bentayga S
Új modellváltozattal bővül a Bentley Bentayga palettája. A belépő szintű hibrid mellett eddig a V8 és a Speed szerepelt, utóbbi kettő közé érkezik az új S. Illetve kissé csaló a "közé" kifejezés, hiszen jelentősen nem múlja felül a V8-at. Ugyanaz a motor ugyanannyi lóerőt, 542-t ad le szintén azonos, 770 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. Gyorsulásban és végsebességben sem szárnyalja túl az S a V8-at, 4,5 másodpercig tart a 100 km/h-s sprint, és 290 km/h a vége. Persze nem mintha ezek miatt szégyenkeznie kellene a Bentaygának - valljuk be, túl természetesnek vesszük már, hogy bőven 2,5 tonna fölötti tömegű óriás luxus-SUV-ok majdnem hozzák az olcsóbb sportautók, vagy akár a 10-15 évvel ezelőtti belépő Ferrarik szintjét. Ettől függetlenül persze tény, hogy az új S inkább csak egy sportosabb felszereltségi szintnek volna tekinthető, semmint új modellváltozatnak.
Fekete kipufogóvégeken tör fel a szigorúbb motorhang
Azért ne Ãrjuk le túl hamar az S-t, vannak stÃlusbeli és technikai újÃtásai is. A Dynamic Ride futómű, ami a világon elsÅ‘ként használ 48 V-os rendszert a karosszéria stabilan tartásához a kanyarokban, alapáron jár az S modellhez. Mindössze 0,3 mp alatt képes 1300 Newton nyomóerÅ‘t kifejteni a kerekekre, hogy minél kevésbé dÅ‘ljön a karosszéria a kanyarokban, amik ezáltal gyorsabban bevehetÅ‘k. De ezen felül is megpiszkálták még a futóművet, az alap V8-hoz képest itt a Sport mód dinamikusabb lett. Szintén új a kipufogórendszer, amibÅ‘l még dörgedelmesebb hangok törnek fel. És bár fÅ‘leg a sportos utcai, esetleg versenypályás használatra szánt Bentayga S az aszfalton érzi magát igazán otthon, az opcionális off-road csomag sáros-havas-homokos vezetési módokkal itt is kérhetÅ‘.
Apró, ám tekintélyt parancsoló részletekkel újul meg a külső
Nem csak a fülünkkel tudjuk megkülönböztetni az S-t a V8-tól, a Bentley a szemünknek is kedveskedik. A legfeltűnÅ‘bb az új tetÅ‘szpojler, illetve fényes fekete részletek dÃszÃtik az autót a visszapillantó tükröktÅ‘l az ovális kipufogóvégeken át a lökhárÃtók és az ajtók dÃszcsÃkjaiig. SÅ‘t, van egyedi 22 colos felni, és persze az ilyenkor elengedhetetlen S logó, ami diszkréten figyel az ajtók alján. Utóbbiból egyébként találunk a szintén felfrissÃtett utaskabinban is, fÅ‘leg a műszerfal jobb oldalán és az ülések háttámláin. Új kombinációk kérhetÅ‘k az S-hez, ami a belsÅ‘ anyaghasználatát és szÃnválasztékát illeti, van kéttónusú kialakÃtás, kontraszt szÃnű varrások, és az Alcantarát sem spórolták ki. Digitális a műszeregység, a Bentley szerint elegáns és prémium hatású animációkkal és megjelenéssel, ami igaz is, de aki ült már Audiban, az tudja, hogy maga a rendszer ugyanaz mindkét márkánál. Az új S négy-, öt- és hétüléses kivitelben is kérhetÅ‘, utóbbihoz hazánkban - akármennyire is groteszk - nagycsaládos ártámogatás is igényelhetÅ‘, az újdonság feltehetÅ‘en már a budapesti szalonban is rendelhetÅ‘.
Számos szÃnkombinációval konfigurálható az utastér