Ne csak teherautóként gondolj rá – Opel Combo Life menetpróba

Ideális családi autó az új Opel Combo Life

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lényegében a kihalófélben lévő egyterű kategória egy új képviselőjét küldi piacra az Opel, meg persze a PSA. És ennek csak örülhetünk!


Néhány év alatt szinte teljesen eltűntek az egyterűek a piacról. Néhány márka természetesen kínál még ilyen autókat, ám a vásárlók egy igencsak nagy része inkább a szabadidő-autók felé fordult, gondolván, hogy a nagy méret egyben nagy utasteret is rejt. Ez azonban nem mindig igaz, és egy vérbeli egyterűvel nem képesek vetekedni az SUV kategória legjobb képviselői sem. A nagyobb családok, vagy akik sok személyt és velük csomagjaikat is szeretnék szállítani a furgonokból kialakított személyautók között találhatták meg az ideális járművet, azonban ezek nem tudták palástolni, hogy egy haszongépjármű génjeit hordozzák.
Hirdetés

Ezzel próbált most szakítani az Opel, hiszen a Combo legújabb generációját eleve személyautónak tervezték és abból alakították ki a teherszállításra szánt verziót - mindez persze leginkább a PSA-nál történt, a Citroën Berlingót és a Peugeot Riftert, azaz a tesókat már próbáltuk. A lépés egyedülálló a Combo történetében, hiszen eddig mindig a haszongépjárműből született a személyszállító változat. A Combót önálló modellsorozatként egyébként 1993 őszén vezették be. A Combo B első része, a B-oszlopig, gyakorlatilag azonos volt a Corsával, és mivel nagyon sikeresnek bizonyult a koncepció, 1995-ben megjelent a Combo B változataként a Tour, hatalmas, kitámasztható oldalablakokkal és lehajtható hátsó üléspaddal. Később a Corsa C-ből is megszületett a személyszállító változat. Az alapötletet továbbfejlesztve 2001-től ötszemélyes utastérrel, két tolóajtóval, megnyújtott tengelytávval és bőséges motorválasztékkal tették még praktikusabbá a Combót. A Corsa D-ből kialakított Combo nagy újdonsága a kétféle tengelytávolságú változat volt, és ezt a koncepciót követi most az ötödik generáció is. Formavilága tökéletesen illeszkedik az Opel jelenlegi formanyelvébe. Egyedi arcot kapott, így csak oldalról, illetve hátulról fedezhető fel a rokonság a PSA-csoportbeli testvéreivel.

Opel Combo Life méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Opel Combo Life 4403 1921 1841 2785 597-2126
Opel Combo Life XL 4753 1921 1880 2977 850-2693

A hazai menetpróbán valóban megbizonyosodhattam róla, hogy az új Combót nem érezni teherautósnak. A vezető magas pozíciója sokkal inkább a szabadidő-autókra emlékeztet, azonban a Combo tényleg egy vérbeli egyterű. Kényelmesen elférnek benne öten vagy heten, változattól függően, és a csomagoknak is jut még hely, de az utastérben eleve rengeteg nagy és jól használható tárolórekesz várja még az utasok holmiját.

Csak kapkodtam a fejem, amikor újabb és újabb pakolási lehetőségeket fedeztem fel.

A hosszabb tengelytávú változatot egyébként az XL utónévvel különböztetik meg, és a hossznövekedésnek hála tényleg mind a hét utasa igazi kényelemben utazhat, ráadásul a csomagtér mérete sem csökken maximális létszámnál. Sőt! Az ötszemélyes kivitel csomagtere 597 literes alaphelyzetben, a hosszú tengelytávúé pedig 850 liter! Lehajtott hátsó ülésekkel megháromszorozódik az érték, hiszen az ötszemélyes változat 2126 liternyi teret kínál, míg az XL akár 2693 litert is.

A személyautós jelleget erősíti a rengeteg vezetést segítő asszisztens. A Selection kivitel alapfelszerelésként tartalmaz olyan asszisztensrendszereket, mint a frontális ütközésveszélyre figyelmeztetés, az automatikus vészfékezés gyalogosfelismeréssel, a sávtartó asszisztens, az emelkedőn elindulási asszisztens, az intelligens sebességszabályozó és határoló, valamint a fáradtságfelismerő és a jelzőtábla-felismerő. Emellett a hőszűrő üvegezés is növeli a komfortérzetet már az alapmodellekben is.

A magasabb felszereltségű változatokban pedig az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis multimédiás rendszer is megtalálható, 8 colos érintőképernyős kijelzővel, valamint digitális klímaberendezés és fűthető bőrborítású kormánykerék is kényezteti a vezetőt, valamint utasait.

Az extrák sora azonban nem ér itt véget, ugyanis 180 fokban látó tolatókamera is rendelhető, továbbá elsőként kínál az Opel olyan oldalvédelmet, amely kis sebességű manőverezéskor az érzékelőinek segítségével jelez, hogy ne sérülhessen meg az autó, súrolva valamilyen akadályt vagy nekiütközve egy tereptárgynak.

A Combo Life motorkínálata is épp elég széles ahhoz, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt, ráadásul már most valamennyi benzin- és dízelmotor megfelel az Euro 6d-TEMP normának. Gázolajosból háromféle teljesítménylépcső választható és előre lelövöm a poént, de ebből kettőt kipróbálva úgy vélem jobb választás lehet a Combóhoz egy dízel még az egyre dízelellenesebbre forduló közhangulatban is.

Belépő motorként az 1,5 literes, 76 lóerős teljesítményű gázolajost kínálják, amelynek 230 Nm nyomatéka is elég talán az autó mozgatásához, azonban az erősebb, 102 lóerős és 250 Nm nyomatékú változat ígéretesebb darab. Mindkettőt ötfokozatú manuális sebességváltóval kínálják, utóbbit kipróbálva egy kellemes utazóautó képét mutatta a Combo Life. Előzéseknél és nagyobb emelkedők előtt igényelte a visszakapcsolást, de összességében kellemes karakterisztikájú motor. Egy menetpróbán nem igazán kaphatunk releváns képet a fogyasztásról, ám minden autót ugyanarra a körülbelül 50 kilométeres körre vittem el, hogy megfigyelhessem a fedélzeti számítógép által kiírt adatokat, abból ugyanis egy megközelítő következtetés azért levonható. A kipróbált modellek közül ez bizonyult a leggazdaságosabbnak, ugyanis az ötven kilométer után 5,4 literes átlagfogyasztást írt ki.

Ennél is kényelmesebb a 130 lóerős csúcsváltozat, amellyel lendületből oldható meg mindenféle forgalmi helyzet. A 300 Nm forgatónyomaték már 1750-es fordulattól jelentkezik (egyébként a gyengébbeknél is) és a hatfokozatú manuális váltóval minden fokozatban kellően rugalmas. Ugyanakkor a fogyasztása sem sokkal több, mint az ötfokozatú sebességváltóval felszerelt, 102 lóerős változaté. Csupán 4 decivel mutatott többet a próbakör végén (5,8 liter). Ugyanakkor a legélvezetesebb és legkényelmesebb ugyanez a motor, a nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval. Tankolásnál sem kell érte megbűnhődni, hiszen csak 3 decivel mutatott nagyobb fogyasztást a botváltósnál.

A háromhengeres, 1,2 literes benzinmotor teljesítménye 110 lóerő, a nyomatéka is eléri a 205 newtonmétert, mégis gyengének érződött, pedig ugyanúgy 1750-es fordulatnál leadja a maximumát, mint a dízelek. Ugyanakkor kevésbé rugalmas és a fogyasztása is felkúszott 7,8 literre. Természetesen mindegyik motor stop-start rendszerrel segíti a spórolást, a környezetvédelmet pedig a benzinmotorba is beépített részecskeszűrővel.

A futóműre nem lehet panasz. Maximálisan kényelemre hangolt, és bár magas építésű a Combo Life, nem dőlt ijesztően a tempós kanyarokban, persze azért az is érződött, hogy nem erre találták ki az autót. A nyugis, biztonsági hosszú családi utak a specialitása, amelyhez érdemes a panorámatetőt is megrendelni, hiszen a beáradó fény hatására sokkal hangulatosabb az utazás. Az új Combo Life még idén megmutatja magát a márkakereskedésekben, szóval aki az egyterűek nyújtotta értékekre feni a fogát, mindenképp vessen rá egy pillantást élőben is.
Opel Combo Life műszaki adatok
Motor 1.2, benzin - 110 LE 1.5, dízel - 76 LE 1.5, dízel - 102 LE 1.5, dízel - 130 LE
Emissziós norma Euro 6d TEMP
Hengerűrtartalom (cm3) 1199 1499
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16 4/16 4/16
Váltó kézi/6 kézi/5 automata/8
Teljesítmény [LE (1/min)] 110 (5500) 76 (3500) 102 (3500) 130 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 205 (1750) 230 (1750) 250 (1750) 300 (1750)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,9 s 16,5 s 12,7 s 10,6 [11,4)
Végsebesség (km/h) 175 152 172 185 [184]
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,7 4,2 4,5 4,9 [4,8]
CO2-kibocsátás [g/km] 130 110 118 118
Saját tömeg [kg] 1356 1398 1412 1430
[Megengedett össztömeg [kg] 2040 2090 2080 2120 [2130]
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?