Ne viccelj vele! Skoda Karoq teszt

Skoda Karoq Style 1.5 TSI DSG ACT teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a Skoda alighanem tudományosan határozta meg, hogy miként szülessen SUV-jainak neve, a Karoq nálunk viccelődésre adhat okot. Pedig van olyan jó autó, hogy nem érdemes vele tréfálkozni.

Bár széltében 4,1 centivel karcsúbb a Nagyobb Kodiaqnál, a Karoq sem kicsi, 31,5 centivel rövidebb hosszával azonban városban sokkal élhetőbb


A Kodiaq esetében nagyon bejött a K-val kezdődő és Q-ra végződő modellnév, pláne úgy, hogy az egyben egy medvefajra utal. Ám ahogyan azt a valóban egész ifjú Hamvas kolléga az azonos elv szerint felépített modellnevű Karoq bemutatójánál már leírta, itt az elnevezés nem bír önálló eredeti jelentéssel (csak ha alaposan belemagyarázzuk), ellenben az előbbihez hasonló borzalmas szóviccekre ad lehetőséget. Viszont vonatkoztassunk el azoktól, mert a Karoq, amit talán sokat fognak önkéntelenül is a Kodiaq-kal keverni, sokkalta több a viccelődésnél. Mondhatni, hogy nem viccel vele a Skoda, de pont ezeket a fájó közhelyeket szeretném kerülni.
Hirdetés

Hiába a SUV-jelleg, összkerékhajtást csak a csúcsdízellel kapunk


Az első benyomás, hogy mennyire ügyes kis autó, mert valóban egészen kompakt, nem egész 4,4 méter hosszú, de trükkösen nagy, 2,64 méteres tengelytávot adó, szélessége pedig egészen döbbenetes 1,84 méter, amivel ügyesen át is veri a benne ülőket, de az autót kívülről szemlélőket is. Mert arcra hegyomlásnak tűnik, elég jól el is lehet benne férni, de parkolóhely-igénye (legalábbis hosszban) átlag alatti. Valójában nem egy kicsinyített, hanem inkább csak egy rövidített Kodiaq. Utastere, legalábbis a gazdagabb Style felszereltséggel eléggé minőségi. Az első ülések nem túlmisztifikáltak, még csak állítható laphosszúságot sem adók, de iszonyatosan jó tartásúak, kényelmesek. A műszerfal vonalai a mai Skodáktól megszokottak, leginkább a Kodiaqból ismerősek. Fedélzeti számítógépet alapáron kapunk, de a 8 colos központi érintőképernyő természetesen extra, akár saját navigációval, ami tökéletesen teszi a dolgát, de értelme megkérdőjelezhető, amikor telefonunk kijelzőjét is simán oda tükrözhetjük.

Széles, minőségi a beltér, nagyok az ajtózsebek, kellemesen karcsú a középkonzol, a központi kijelző fölé flokkolt, zárhat rekesz került

Hátul is tologathatók, változtatható támladőlésűek az ülések - amennyiben megrendeljük a VarioFlex opciót. A középsőt kiemelve a két szélső középre tolható. Elöl pazar a tartás

Nem csak nagyok, rögzítőhevedert is adnak az ajtózsebek. Légbefújó hátra is került, ahogyan felárért ülésfűtés és felhajtható tálca is

A hátsó üléssor külön mise: a három ülőhely önállóan tologatható, változtatható támladőlésű, összehajtva a független ülések viszonylag könnyen ki is vehetők. A középső, a szélsőknél sajnos jóval keskenyebb helyet kiemelve a két szélső ülés az utastér közepe felé tolható, így négy felnőttnek kifejezetten tágas utazóautóvá tehető a Karoq. Az összehajtható ülések jótékonyan hatnak a csomagtérméretre: a kellően mély padlóval 521 literes alapméretet és viszonylag jelentős, a fedőroló alatt is 59 centi magas teret kapunk. Mivel azonban az összehajtós hátsó ülések nem a padlóba fekszenek, azokat előre billentve az alapból 80 centis raktérhossz csupán 1,37 méteresre bővül, igaz, ha ki is vesszük az üléseket, akkor már 1,6 métert kapunk, de mondjuk egy áruház parkolójában pakolászva ezzel nem biztos, hogy foguk tudni élni. Rögzítőrendszerekkel elég jól felszerelt a csomagtér, ahogyan az utastér is óriási rekeszeket ad, az utasülés alatt gyári esernyővel, de van itt a márkától megszokottan jégkaparó is a tanksapka-fedélben. A láblendítésre is nyíló és arra záródást is tudó csomagtérajtó mögött pedig ugyanúgy elérhető 12V-os csatlakozó, ahogyan az utastérből is, sőt, kivehető LED elemlámpa is van.

Alapból 521, pontosabban a variálható üléssorral 479 literről indul, de egészen 1810 literig bővíthető a csomagtér

Kivehető LED-es elemlámpa a csomagtérvilágítás, van 12 V-os csatlakozó, felárért elektromosan kihajtható vonóhorog is. A hátsó ajtóval emelkedő fedőroló imádnivaló


Nem csak az utastér az autó egésze meglehetősen kifinomult, átgondolt és jól kidolgozott, de azt azért fontos tudni, hogy nem alapáron ilyen. A szövetüléses tesztautó ugyanis 2,3 millió forintnyi extrát tartalmazott. Ráadásul úgy, hogy például a Skoda kínálatában először itt elérhető digitális műszerblokkot, vagy a LED fényszórót, illetve az amúgy nyitható panorámatetőt sem kapta meg. Volt viszont hozzá kulcs nélküli nyitás-indítás, holttérfigyelő, araszolófunkciós távolságtartós tempomat, ami nagyon jól dolgozott a hétfokozatú DSG-váltóval.

Kényelmes és egyben stabil az MQB platformos Karoq futóműve, futása halksága miatt is komfortos


A Karoq futása, rugózása, stabilitása, illetve az alapesetben kissé könnyű, de választható menetmódokkal (akár egyedi összeállítással) keményíthető kormányzása mind-mind patent, a tavaly debütált 1,5 literes, részterheléskor hengerlekapcsolásra is képes, 150 lóerős, 250 Nm nyomatékú turbómotor csendességével és erejével lenyűgöző, azzal azonban engem nem győzött meg, hogy elég ritkán megy kéthengeresként. Jóval kevesebbszer, mint mondjuk 13 éves hibridem csupán villanymotorral. És ez bizony a fogyasztáson is meglátszik. Városban lehetetlen 8 liter alá vinni az étvágyát, de a bő 500 kilométeres teszt átlagát is csak úgy sikerült 7,5 literre szorítanom, hogy autópályán inkább mentem 120-szal, mint 130-cal, úgy ugyanis nemhogy 8, inkább 9 literes étvágy adódott volna. Tudom, ez egy jelentősebb homlokfelületű SUV, ugyanakkor a hajtás itt csak az első kerekeké (összkerék csak a csúcsdízelhez jár), illetve a gyári vegyes fogyasztási érték 5,4 liter, aminek csaknem a másfélszerese adódott.

A részterheléskor csak két hengerével dolgozó 1.5 TSI Evo motor erős, 150 lóerejével és 250 Nm nyomatékéval 8,6 másodperces 100-as sprintet ad, ám nem olyan aszkéta, mint azt a gyár ígéri


Oké, menetdinamikát is kapunk bőven, tehát fogyasztás kapcsán elkönyvelhető, hogy "sokat sokért", és tulajdonképp ugyanez mondható el a vételárra, hiszen az akciósan is 6,1 millió forintról startoló Karoq valójában elég rendben lévő autó, s a 150 lóerős, gyorsan és finoman kapcsoló 7 fokozatú DSG-s verzió 7,5 milliós ára is rendben van, meg aztán a tesztautó kapcsán is meg kell jegyezni, hogy a 9,8 millió forintos (400 ezer forinttal már eleve apasztott) ára a nem egész 5000 kilométert futott tesztautónál már rögtön csak 8,5 millió. Meg aztán a flottakedvezmény is erősen ismert fogalom a márkánál, márpedig ebben az osztályban zömében flottások vesznek Skodákat, igaz zömében még ma is dízel motorral, ezért eláruljuk: természetesen már a dízel Karoq is szerepel naptárunkban, ám annak tesztjére még egy kicsit várnunk kell.

A kisebbik Skoda SUV pont elegendő méretű, tudása pedig több mint elég

Értékelés
Pozitív
Erős, élénk motor, korrekt futómű és kormányzás, tágas utas- és csomagtér, minőségi összeszerelés, gyors váltó
Negatív
Az ígértnél jelentősebb fogyasztás, nem szerény vételár
Árak
Tesztmodell alapára
7 506 931 Ft (2018.04.12.)
Tesztautó ára
9 830 591 Ft (2018.04.12.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.60 s
Végsebesség:
203 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4382 mm
Szélesség:
1841 mm
Magasság:
1603 mm
Saját tömeg:
1318 kg
Össztömeg:
1929 kg
Tengelytáv:
2638 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
521 l
Belső szélesség elöl:
1520 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
260 mm
Ülőlap hossza elöl:
520 mm
Ülőlap hossza hátul:
480 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1270 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér magassága:
590-890 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1370-1600 mm
Raktérnyílás szélessége:
1110 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1498 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
automata (7 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
203 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8.60 s
CO2-kibocsátás:
127 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.04.12. at 20:19
    Permalink

    Volt szerencsém ehhez az autóhoz igaz az egy 2.0 Tdi Dsg full nagy navis ,bőrös darab volt . Viszont amit észrevettem hogy a 1X milliós autóba műanyag az ajtó” kárpit” ergo egy szövetdarab nem jutott oda ennyi pénzért . A hátsó ülésen ” azt is kipróbáltam ” már 100 km/h nál is zavaró turbulencia zaj jön a C oszlop felől . Hosszabb távon nem csak idegesítő de tényleg zavaró dolog és akkor még nem beszéltünk a pályás szélzajokról 😀 . Szerintem full puritán autó iszonyat drágára árazva… akkor már inkább egy kicsivel kisebb vele rokon Vw T-Rock ott legalább van ajtókárpit és ugyanannyiért megkapod ” ne az alapárat nézd hanem azt a felszerelést ami számodra megfelelő ” .

  • 2018.04.14. at 21:24
    Permalink

    Hatulrol es feloldalasan hatulrol rettentoen ronda. Sokaig nem szabad nezni, mert eszreveszi az ember az aranytalansagat, hiaba probaltak fekete betetekkel nyulankabba tenni. A Kodiaq kifejezetten jol nez ki, ezen pedig meg tulorazhattak volna, a kemeny belteri anyagok pedig messze vannak a minosegitol. 🙂

Vélemény, hozzászólás?