Hirdetés

Négycsillagos a Swift, öt a Micra, de nem alapból

Törésteszten esett át a Skoda Kodiaq, a Mini Countrman, az új Swift és a Nissan Micra

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb négy autót törtek össze az Euro NCAP laboratóriumában, kettő közel tökéletesre vizsgázott, a kisautóknál viszont alapot és csúcsot is kellett törniük.

Összetörték a Skoda hatalmas egyterűjét, a Mini SUV-ját, a Nissan új Micráját és az ismét japán Swiftet az Euro NCAP laboratóriumában

Ismét négy modellt törtek ripityára az Euro NCAP mérnökei, méghozzá a Skoda óriását, a Kodiaqot, a Mini legújabb modelljét, a Countrymant, valamint két kisautót, a Nissan Micrát és az új Suzuki Swiftet. A hétüléses Skoda jól vizsgázott, utasvédelemben közel maximális pontszámot kapott, oldalütközésnél például hibátlanul védte a sofőrt és a hátsó sorban ülőket is. Alapáras városi fékasszisztense szintén hatékonyan vizsgázott alacsony sebességnél. A Mini Countryman szintén ötcsillagos töréstesztet hozott össze, utasvédelme szintén jó, valamint gyalogosvédelme is hatékony, a felpattanó motorháztető megvédte a tesztbábút a komolyabb sérülésektől.

A nagyok ötcsillagos eredménnyel távoztak, utasvédelemben közel maximális pontszámot kaptak, de gyalogosvédelmük és alapáras vezetéstámogató rendszereik miatt is érdemelték ki

Az Euro NCAP legújabb törésteszt-eredményei
Euro NCAP 2017 eredmény Felnőtt-védelem Gyerek-védelem Gyalogos-védelem Baleset-elkerülő rendszerek
Mini Countryman 5 csillag 90% 80% 64% 51%
Nissan Micra 4 (5) csillag 91% 79% 68% (79%) 49% (72%)
Skoda Kodiaq 5 csillag 92% 77% 71% 54%
Suzuki Swift 3 (4) csillag 83% (88%) 75% 69% 25% (44%)

Hirdetés

Nem tört rosszul a Micra és a Swift sem, de alapáron nincsenek vezetéstámogató és ütközéselkerülő rendszereik, azokkal eggyel jobb eredményt kaptak

A Nissan Micrát már kétféle konfigurációban tesztelték, ugyanis alapból nincs benne a legtöbb vezetéstámogató és ütközésmegelőző rendszer. Az alapkivitel négyet, az opciós csomaggal felszerelt viszont öt csillagot ért el, bár a hátsó ülésen utazók frontális ütközésnél egészen lecsúszhatnak, így az övtől sérülést szerezhetnek, oldalütközésnél viszont kiválóan védi utasait. A Suzuki Swiftnél szintén ez a helyzet, de a japán kisautó alapból csak három csillagot kap, négyet a magasabb felszereltségnél elérhető vezetéstámogató rendszerekkel. Az opciós csomag tartalmazza a városi ütközéselkerülő asszisztenst, ami a teszten jól vizsgázott, valóban képes lefékezni, ha veszélyt észlel.

Hirdetés

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?