Négyhengeres motorral is kapható lesz a GR Yaris?
A Tokiói Autószalonon érdekes GR Yaris koncepciókat villantott a Toyota
Három GR Yaris tanulmányautót is bemutatott Tokióban a Toyota, amelyek főként a típus versenypályára optimalizált kivitelei. Az egyik érdekessége a négyhengeres motor, míg a másikat kifejezetten a világ egyik legnehezebb versenyére fejlesztették.

A TGR és a ROOKIE Racing 2025-től közösen indít gyári csapatot a németországi NLS szériában (Nürburgring Langstrecken Serie), valamint a japán Super Taikyu versenysorozatban. A „TOYOTA GAZOO ROOKIE Racing (TGRR)” néven egyesített csapat elsődleges küldetése, hogy minél jobban teljesítsenek a Nürburgringi 24 órás futamon, ahová hatévnyi kihagyás után tér vissza a márka. Ebben a GR Yaris lesz társuk, méghozzá a GAZOO Racing speciális automata sebességváltójával felszerelt kivitelben. A DAT sebességváltó egy hagyományos automata, amelyet azonban villámgyors váltásokra hangoltak, a váltások időzítését pedig kifejezetten a motorsporthasználat követelményeihez hangolták. 2024 során számos tesztpilóta, köztük maga Tojoda Akio (alias Morizo) vett részt a versenyautó felkészítésében: Japánban és más országokban – no meg természetesen a Nürburgringen is – tesztelték és fejlesztették a speciális kivitelű GR Yarist.






A Gazoo Racing többlépcsős sportautó-programjának fontos eleme a GR Parts választéka, amely gondosan megtervezett és gyári minőségben kivitelezett, a motorsport-használatot lehetővé tevő alkatrészeket kínál a Toyota típusaihoz. Most két új, a GR Yarishoz fejlesztett ajánlattal álltak elő, amelyek 2025 tavaszától, illetve nyarától lesznek rendelhetők a Toyota hazai (Japán) kereskedéseiben. Az egyik az új fejlesztésű DAT automata sebességváltóval szerelt változatokhoz szánt, mechanikus részlegesen önzáró differenciálmű, a másik pedig a hosszú távú versenyzéshez optimalizált lökhárítócsomag, amelynek elemei az eredeti felfogatási pontokra csavarozhatók fel.
