Négyhengeres motorral készülhet a Mercedes-AMG SL 43

Már egy AMG logós sportkocsi sem garancia a sok hengerre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Háromféle verzió készülhet az új Mercedes SL-ből, a két legnagyobb számhoz V8-as dukál, a legkisebb fele ennyi hengert kaphat.

Tavaly érkezett hetedik generációjához a Mercedes SL. A könnyű és sportos (a név eredete a német Sport-Leicht) széria 1954-ben, a legendássá vált 300 SL modellel indult. A legújabb kiadás már nem nevezhető könnyűnek, a közel két tonnás modell inkább a sport-luxus vonalon mozog, ami hamarosan akár négy hengerrel is kérhető lesz, ha igazak a híresztelések. Az R232 kód alatt futó generáció immár Mercedes-AMG márkajelzéssel érkezik, jelen állás szerint háromféle kivitelben készülhet, szám szerint 63, 55 és 43. A két erősebb modell már megjelent, mindkettő orrában egy négyliteres biturbó motor lapul, a gyengébb 476, az erősebb 585 lóerős, az összkerékhajtás és a kilencfokozatú automata alapáron jár. A belépő erőforrás szerepére a C300 kétliteres motorja a legnagyobb esélyes, ami a középkategóriás modellben 258 lóerőt produkál, plusz a lágy hibrid rendszer néhány lóereje, de az SL-ben várhatóan feljebb csavarják a lóerők számát (talán 385-ig), amiben elektromos meghajtású turbó segíthet.
Hirdetés
Az SL széria közel 70 éves, ám mostanáig csak egyszer szereltek bele négyhengeres motort. Az 1955 és 1963 között futó 190 SL volt eddig az egyetlen négydugattyús, a 1,9 literes blokk maximális teljesítménye 105 lóerő, amihez 173 km/h végsebesség társul. Nem az új belépő modell lesz a nyerő lap az autóskártyában, de bőven tudni fogja azt, amit egy ilyet autóban keresnek vevők.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?