Négyhengeres motorral sem tohonya az új Ford Mustang
4,8 és 5,8 másodperc - ezek az új Ford Mustang gyorsulási adatai
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Lassanként szivárogtatja az európai Mustang paramétereit a Ford, ezúttal gyorsulási adatait tette közzé. Több mint ígéretesek a számok.
Az európai piacon - gyári forrásból - elsőként megjelenő Mustang hazai árait is ismerjük már február óta, ám a legendás modell legújabb kiadásának műszaki adatait csak lassanként szivárogtatja a Ford. Azt bezzeg már csaknem másfél éve tudjuk, hogy szabályozott, "bolondbiztos" kerékfüstöltetés is elérhető lesz benne, tavaly nyár óta a tömegadatok sem titkosak az első ízben - és csakis Európában - négyhengeres turbómotorral is érkező, amúgy hatodik generációs Mustang kapcsán. A piszkos anyagiak ismertetése után most pedig már az is publikus, hogy a 317 lóerős, 2,3 literes EcoBoost turbómotoros változat 5,8, az 5,0 literes, 421 lóerős V8-as mindössze 4,8 másodperc alatt gyorsíthatja a Mustangot és utasait 100 km/órára.
Nyomatékhiányról már a "kisblokkos" Mustang esetén sem beszélhetünk, a 2,3 literes EcoBoost 432, az 5,0 literes V8-as 530 newtonmétert ad. Utóbbi esetén 12-13,6 l/100 km a vegyes fogyasztási érték - váltótól (hatfokozatú kézi vagy automata) és karosszériaváltozattól (Fastback vagy Convertible) függően, a kisebb motor esetén 8-9,8 l/100 km értékkel kell számolni. Menetmódkapcsoló, a szabályozott (az első kerekek blokkolásával és a hajtott hátsók alapos megforgatásával operáló) gumifüstöltetés mellett rajtautomatika egyaránt elérhető a Mustangban. Bár az első bemutatóautók is csak a nyáron érkeznek, s a vevők leghamarabb októberben kaphatják meg autóikat, már több mint 2200 európai vásárló adta le megrendelését. Színből 10 különböző választható a Mustanghoz, alap egyebek mellett a 19 colos alufelni, az automatán kapcsolódó Xenon fényszóró, a kétzónás klímaberendezés, a LED hátsó világítás és a hátsó diffúzor is. Ugyancsak alapáron jár a 9 hangszórós audiorendszer és a 8 colos színes érintőképernyővel összekapcsolt, hangvezérlésű SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is - ha valaki erre vágyna, s nem a négyhengeres minden bizonnyal kellemes kipufogóhangjára vagy a V8-as hörgésére.