Negyven éve porosodott az egy darabban készült Ferrari
Ezt az egyetlen utcai Daytonát nem eszi a rozsda, 40 évet pihent a pajtában
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Több évtizedes koszréteg fedte be a közel 40 pajtában töltött év alatt ezt a Ferrarit. Nem csupán egy Daytona, az egyetlen, ami ilyen karosszériával utcára kerülhetett, most vagyonokat ér.
Egy Ferrari már a '70-es évek elején is klasszikusnak számÃtott, az akkori új modellekrÅ‘l már sokan sejtették, hogy késÅ‘bb dollár milliókat érhet. El is rakták sokan, amik sorra kerülnek elÅ‘. Vajon most is van, aki berakja egy garázsba a zsÃr új LaFerrarit, hogy aztán 40 év múlva az unokáknak jó befektetés lehessen? Egész biztosan, de nézzük, mi került elÅ‘ most egy japán kisváros egyik omladozó épületébÅ‘l. A pajtalelet nem más, mint egy 1969-es Ferrari 365 GTB/4 Daytona, és az már az elsÅ‘ fotókon feltűnik, hogy hiányzik róla valami, méghozzá a rozsda.
Az az autó, amit 40 év után húznak elÅ‘ egy nem zárt helységbÅ‘l, leginkább sehogy nem néz ki, nem hogy közel tökéletes. Ez a Daytona viszont alumÃnium karosszériát kapott 1969-ben, négy társával együtt. Az 5-bÅ‘l viszont csak ez az egyetlen kaphatott rendszámot, a többi versenyautóként élte le az életét. Nem is akárki vehette meg, Enzo Ferrari közeli barátja, Luciano Conti fizette ki a vélhetÅ‘en már akkor is óriási felárat viselÅ‘ Daytonát. 1971-ben került második gazdájához, aki japánba szállÃtotta, ott még háromszor cserélt tulajt, az utolsó, Makoto Takai tette el az utókor számára, bár a karosszérián kÃvül minden mást megviselt, hogy nem volt elzárva a brutálisan ritka sportkocsi. Például a modellnél szintén nem jellemzÅ‘ plexi lámpaburákat, valamint a gumi alkatrészeket. A 12653-as alvázszámú, 32-es Scaglietti karosszériaszámú Daytona ráadásul elektromos ablakokat is kapott. Az RM Shoteby aukciósház árverezi majd el szeptemberben, és több mint félmilliárd forintos összeget várnak érte.
Mondjuk Ferrari esetén lehet hogy nem kimondottan alacsony szám, de ezerpárszáz legyártott autó azért nem sok. Ráadásul úgy, hogy a Ferrarik körében azért a felsÅ‘ harmadban van a tÃpus (a spyderrÅ‘l most ne is beszéljünk, az olyan ritka mint a fehér holló – a Miami Vice-ban is csak egy replika volt…) tuti lesz aki kifizet érte egy-másfél millió eurót, hiszen egyedi és a képeket elnézve – bár a hajtás állapotáról nincs hÃr – nem nagy kihÃvás a restaurálása.
Egy komoly Ferrari gyűjtő már csak azért megveszi hogy elmondhassa: nála van az egyetlen.
Engem nagyon meglepne, ha ennyi pénzt adna valaki érte…
Ez akkor is csak egy Daytona (vagyis 365 GTB/4 de a Ferrarik elnevezése ekkoriban annyira kaotikus volt, hogy ezzel lehetetlen beazonosÃtani, [url]http://autossagok.blog.hu/2017/08/06/a_ferrarik_elnevezesenek_ideologiaja[/url]).
Ez egy viszonylag tömegesen eladott autó, ráadásul szinte minden drágább Ferrari különleges, vagy a tulajdonosai vagy valamilyen más érdekesség miatt, de még egy sima Dino 206-ost is lehet úgy prezentálni, hogy legendák tapadjanak hozzá: [url]https://www.classicdriver.com/en/article/cars/was-eric-claptons-dino-206-gt-real-life-layla[/url]
És a fehér inges hiéna bankárveteránosok már le is csaptak rá…….