Nem a vezetés, hanem az utazás élményére koncentrál a BMW

A BMW szlogenje messziről sem igaz a legfrissebb, előremutató terveikre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Dübörög a 2020-as Szórakoztató Elektronikai Kiállítás, amin évről évre egyre nagyobb szerepet kapnak az autógyártók. A BMW több érdekességgel is készült a vezetés élményének teljes kizárásával.


Bár a BMW szlogenje A vezetés élménye, nagy erőkkel koncentrálnak azokra a vásárlókra is, akiket ez nem érint meg túlzottan, hiszen csak közlekedési eszközként tekintenek az autóra. A BMW nekik és azoknak is megpróbálja megadni a lehető legtöbbet, akik nem a kormány mögött szeretnek ülni. A 2020-as Szórakoztató Elektronikai Kiállításon (CES) három fő koncepciót is kiállít a bajor márka, melyek között új autó egyáltalán nem szerepel, az utazás kibővített élménye annál inkább. Talán a legfontosabb fejlesztésükként az i Interaction Ease "tanulmányautó" szerepel, melynek karosszériája szándékosan elnagyolt, egy egyszerű kocka, mivel nem ez, sokkal inkább a beltér a lényeg.
A BMW abba a világba kalauzol el ezzel a nem mindennapi tanulmánnyal, ahol az önvezető autós utazás már a mindennapok része, ahol az utazás már egy olyan pont, ahol az utas úgy érzi, meg is érkezett, hiszen az autóban töltött időt is maximálisan ki tudja használni. A prémium és luxus érzetet ugyanakkor messze nem pazarló anyagokkal, sokkal inkább a fenntarthatóság jegyében újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokból építették fel. Gesztusvezérlés és beszédvezérlés is szerepel a fedélzeten, valamint az i Interaction Ease folyamatosan monitorozza a bent ülőket, figyeli, miről beszélgetnek és azt is, hová néznek éppen, így akár egy városnézés alkalmával azokról az épületekről adhat fel érdekes információkat, amit éppen néznek az utasok.
Hirdetés

Némileg közelebbi jövőnek, de inkább felsőbb rétegeknek szóló jelennek tekinthetjük az i3 Urban Suite tanulmányautót, melynek alapja a jelenleg is elérhető i3 villanyautó. Ennek is ajtajainak felnyílásakor látható meg a lényege, csupán egy hagyományos ülés maradt meg benne, a sofőré. Ezen és a műszerfalon kívül mindent átszabtak odabent, jobbra hátra egy ergonomikus fotel került zajkioltó hangrendszerrel szerelt fejtámlával, elé pedig egy puha, állítható távolságú lábtámasz. Az utasülés mellé fából készült pult került érintésre kapcsolható olvasólámpával, az ülés el a plafonra pedig egy nagyméretű kijelző, melyre az utas telefonjának képét is tükrözheti. A zöld jövő tekintetében itt is minden új anyag újrahasznosítható, mégis prémiumérzetű. Az i3 Urban Suite érdekessége, hogy a Las Vegas-i CES idejére 20 ilyen autót állított flottába a BMW, melyek egy alkalmazáson keresztül megrendelhetőek, így bárki kipróbálhatja az igazán kényelmes városi helyváltoztatás élményét. Szintén érdekesség, hogy az i3 Urban Suite már 5G hálózati sebességgel kommunikál, mely sorozatgyártásban a BMW iNext modellben fog szerepelni először, nem csak a BMW-nél, de a teljes piacot tekintve is.
Továbbá készült a BMW egy hamarosan sorozatgyártásba kerülő koncepcióval is, mely ZeroG Lounger névre hallgat. Ez a márka új üléskoncepcióját takarja és a CES-en két X7 modellben demonstrálják, melyeket az i3-hoz hasonlóan szintén kipróbálhatnak a nézelődők. Az ülés különlegessége, hogy ergonomikus kialakítást biztosít bokától egészen a fejig, valamint az egész ülés amellett, hogy testre szabható, 40, vagy 60 fokban hátradöntve is használható. Integrált biztonsági öv gondoskodik ilyenkor is a megfelelő biztonságról, az utas telefonját indukciós töltőn helyezheti el, amin látja is annak kijelzőjét, de fekvő helyzetben a plafonra épített monitoron is nézheti az utazás információit, vagy amihez éppen kedve van. A fejlesztés pár éven belül sorozatgyártásra is kész lesz, így ezzel találkozhatunk a közeljövőben, ahogy az 5G kapcsolattal is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?