Nem kÃmélték a Hyundai Tucson tesztpéldányait
Nemrég
beszámoltunk az új generációs Hyundai Tucsonról közölt hivatalos ÃzelÃtÅ‘ képekrÅ‘l, melyeken láthattuk a markáns, egyedi, kissé talán furcsa külsÅ‘ dizájnt és a modern belteret. A szeptember 15-ei bemutató elÅ‘tt a dél-koreaiak a stÃlus mellett szeretnék meggyÅ‘zni a leendÅ‘ vásárlókat, hogy nem csak magamutogatásra lesz alkalmas.
A SUV nevében a Utility, azaz a hasznosság is nagy hangsúlyt kap, hiszen terepen is megállja majd a helyét, és vontatásra is alkalmas lesz.
Itt csak álcázva, de korábban - sötétben - már takarás nélkül is láthattuk
A végsÅ‘ tesztköröket futja az új Tucson, miután hidegben-melegben tesztelték már Spanyolországban és Svédországban, sÅ‘t, még a Nürburgringen is megfuttatták. Csehországban, a leendÅ‘ gyártási helyszÃn közelében próbára tették a négykerék-meghajtást, a nyomatékelosztást és a kuplung működését a kifejezetten az erre a célra létrehozott pályákon. Sziklákra is kivitték az új Tucsont, ahol két kerékre állÃtva nyitogatták az ajtókat, ezáltal tesztelve a karosszéria szilárdságát. A mérnökök ellenÅ‘rizték a zajszintet, a különbözÅ‘ karosszériaelemek rezgéseit elemezve csökkentették a nem kÃvánatos hangokat. A prototÃpus nem maradt szárazon, 20-30 cm mély vÃzben gázolva tesztelték az alváz és a kerékjáratok vÃzhatlanságát, de ezután sem pihenhetett a nagy SUV, 30 és 45%-os emelkedÅ‘n tesztelték a visszagurulás-gátlót és a lejtmenet-vezérlÅ‘t, illetve a kuplung strapabÃróságát emelkedÅ‘n való elinduláskor.
Egy utánfutót is áthúztak vele a Grossglockneren
Végül a Grossglockneren, Ausztriában pakoltak egy utánfutót az új Tucson mögé, amit minden probléma nélkül átvitt a könnyűnek nem nevezhetÅ‘ terepen. Ezekkel a tesztekkel a szakemberek még végsÅ‘ módosÃtásokat eszközölhetnek a hamarosan érkezÅ‘ Tucsonon, hogy strapabÃró, hosszú idÅ‘n át tartós járműként léphessen piacra. A Tucson megbÃzhatóságát egyébként több szakmabeli is méltatta az eddigi generációk során, az USA-ban például a kifutó modellt a JD Power a legjobb kompakt SUV-nak választotta - még ha a tömegmárkák között ez kompaktnak nem is igazán nevezhetÅ‘. A modell minÅ‘ségét eladási számai is alátámasztják, 2004-es bevezetése óta három generáción át több mint 7 millió darab kelt el belÅ‘le, csak Európában 1,4 millió. Az aszfalton és terepen egyaránt jó vezetési élményt ÃgérÅ‘ új Tucson szeptember 15-én, online fog debütálni.