Nem hozott meglepetést az Év Motorja díj

Már megint a Ferrarié az Év Motorja díj

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az Év Motorja zsűrije szerint továbbra is a Ferrari 3,9 literes biturbó V8-asa érdemli a díjat. A Ferrari mellett a Porsche is több díjat bezsebelt, de mások is arattak azért.


Idén már 19. éve rendezték meg az Év Motorja díj választását. Minden olyan autómotor indul a címért, amit legalább két országban forgalmaznak. Nem kell tehát újdonság legyen a győztes. Nem is az, az Év Motorja díjat tavalyhoz hasonlóan idén is a Ferrari 3,9 literes, ikerturbós V8-asa vitte - az ő 670 lóerejével. Ugyanez a motor érdemelte a legjobb sportmotor és a legjobb 3,0-4,0 liter közötti címeket is, de a Ferrari még a legjobb 4,0 liter feletti díjat is elvitte 6,3 literes V12-es motorjával.
Hirdetés
Két címet bezsebelt a Porsche is 2,0 és 3,0 literes hathengeres boxereivel, a legjobb új motort (illetve hajtásláncot) a zsűri szerint a Honda készítette az NSX hajtásláncával, míg a legjobb zöld hajtáslánc cím a Tesláé, a Model S és Model X 100D (azaz kétmotoros, csúcsakkus) verzióké. Az 1,0 liter alatti kategóriában a Ford EcoBoost motorja hatodszorra nyert, az 1,0-1,4 liter kategória győztese a zsűri szerint a PSA háromhengeres turbósa. Mi inkább adtuk volna a díjat a Suzuki 1,2 literes szívójának, de nyilván nem értünk hozzá.
Az 1,4-1,8 literes kategória győztese a BMW i8 hajtáslánca, a 2,0-2,5 litereseké az Audi 2,5 literes öthengeres TSI-je, alább a táblázatban az összes díjazott.
Év Motorjai 2017-ben
Kategória Motor Felépítés Teljesítmény
Nemzetközi Év Motorja 2015 Ferrari 3.9 biturbo V8 V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó 670 LE
Legjobb új motor Honda 3.5 biturbo V6 Hybrid V6 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó + villanymotor 567 LE
Legtisztább (zöld) motor Tesla P100D Elektromos hajtáslánc két villanymotorral 773 LE
Legjobb sportmotor Ferrari 3.9 biturbo V8 V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó 670 LE
1,0 liter alatt Ford 1.0 Ecoboost S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 100, 125, 140 LE
1,0-1,4 literig Peugeot-Citroën 1.2 Turbo S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 110, 130 LE
1,4-1,8 literig BMW 1.5 Turbo + villanymotor S3 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó + villanymotor 363 LE
1,8-2,0 literig Porsche 2.0 Turbo B4 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 300 LE
2,0-2,5 literig Audi 2.5 TFSI S5 benzin, közvetlen befecskendezés, turbó 367 LE
2,5-3,0 literig Porsche 3.0 Biturbo B6 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó 370 LE
3,0-4,0 literig Ferrari 3.9 biturbo V8 V8 benzin, közvetlen befecskendezés, két turbó 670 LE
4,0 liter felett Ferrari 6.3 V12 V12 benzin, közvetlen befecskendezés 740 LE
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 17:08
    Permalink

    A maga idejében a VW 115le 2.0 is egy bonyolult szerkezet volt. 10év múlva már senki nem fog meghökkeni egy kis turbós motortól sem, hogy mennyire bonyolult(pedig nem az) 20év múlva meg egy elavult szarnak fogod gondolni.30év múlva meg már nem is lehet kapni fos-szilis üzemanyaggal működő autót.50év múlva meg már utak sem kellenek :-)100év múlva meg jön a Terminátor 🙂

  • 2017.10.27. at 17:08
    Permalink

    Kicsit utnanézve: 2017-es friss Suzuki 1.2: 90LE 120Nm, 1999-es Yaris 1.3 VVTi: 86LE 124 Nm. Na ezért nem ad senki annak a vacakak díjat. Gyagi motort rlgen is csináltak, az egyszerűbb konstrukciójú 115LE VW 2.0 semmivel sem volt megbízhatóbb, mint a bonyolult változó szerepvezérléses 1.6 VTi. Pedig utóbbit szénné kellett pörgetni. Minek díjazni a gagyi motort?

  • 2017.10.27. at 17:08
    Permalink

    ezt a 1.0-ás ecoboostot én sem értem, na mindegy ők tudják.

    egy sima szívó motornak nem fognak díjat adni már 2017-ben 1-2 literes méretben. persze lehetne alacsonyköltségkategória, de akkor a BKV JEGY lenne odaírva. de amúgy van szívó ettől függetlenül, persze a 6300cm3-s V12 nem az alacsonyktsg kategóriába sorolható, ez inkább már bátorságdíj. ki fog kopni.

  • 2017.10.27. at 17:08
    Permalink

    Az az Ecoboost ami igazából semmivel sem innovatívabb mint azt 1.2tce a Renault-tól, ami valamivel előtte jelent meg egy rakás szabadalommal és újdonsággal. Már akkor sem értettem miért a Ford nyert…….

  • 2017.10.27. at 17:08
    Permalink

    Ez egy pontosan akkora hülyeség mint az év autója. Ki a fene hiszi el, hogy 6 év alatt senki sem volt képes jobb motort csinálni mint az ecoboost 1 literes.

  • 2017.10.27. at 17:08
    Permalink

    “Mi inkább adtuk volna a díjat a Suzuki 1,2 literes szívójának, de nyilván nem értünk hozzá.”

    Szívónak eleve nem adnak díjat, mert nem követi a trendeket, de az átlag magyar autós hasonló listáján biztos számos szívóbenzin(meg szívódízel) szerepelne, mert a valós (vagy vélt) alacsonyabb fenntartási költség – hacsak elméletileg is -, de díjat érdemel.

Vélemény, hozzászólás?