A külsején csak a felni az új, a kockasága az egyik fő vonzereje a Defendernek, jelenleg a Mercedes-Benz G-osztály és a Suzuki Jimny képviseli a szögletes terepjárókat
Defender nélkül maradt egy időre a Land Rover, a legendás típus gyártása 2016-ban fejeződött be, az utód pedig hamarosan érkezik. A típus 1983-ban mutatkozott be, ám gyökerei egészen 1948-ig, a Series I megjelenéséig nyúlnak vissza, amelynek koncepcióját és többé-kevésbé a formavilágát a Defender örökítette tovább. Az angol gyártó az átmeneti időszakban sem hagyja pihenni leghíresebb típusát, a Land Rover Classic műhely frissítést kínál a kőkemény terepjáróhoz, ami műszaki változásokat is jelent.
Műszaki téren sok fejlesztés érhető el hozzá, javarészt a V8-as Defender alkatrészeit kapja, a csomagok külön-külön is választhatóak
A továbbfejlesztett alkatrészek a háromajtós és az ötajtós Defenderhez is elérhetők, de motortuningot csak a 2012-től gyártott 2,2 literes gázolajoshoz kínálnak, melynek így a teljesítménye 160 lóerőre, a végsebesség pedig 170 km/h-ra nő. Persze a megállás kérdését sem veszik félvállról, ugyanis az ötliteres motorral szerelt limitált kiadású
Defender Works V8 fékrendszerét kapja, ami biztosan elboldogul 160 lóerővel, mivel a V8-as Defenderben 400 lóerőt kell kordában tartania, illetve az új 18 colos felni is a legerősebb verzióról lehet ismerős. A fékek mellett módosított rugók, kanyarstabilizátorok és kormányösszekötők is a futóműcsomag részei, amelyért a hosszabb karosszéria esetén 785 ezer, a háromajtósnál viszont csak 650 ezer forint a fejlesztés ára. A teljes fejlesztőcsomag ára viszont ennél jóval jelentősebb, mindent beikszelve 6 millió forintot hagyhat a tulajdonos a Land Rover Classicnál, cserébe viszont ellátogathat a műhelybe, ahol az autójának a fejlesztése folyik, illetve plakett is kerül a karosszériára, ami bizonyosan jóval megnöveli a prominens terepjáró piaci értékét.
Hat millió forintot ér ez a kis tábla, persze sok mással együtt, a használtpiacon majd sokat érhet ez a plakett