Nem is kell az RS Audi SUV, ha az S is ilyen erős

Benzines V8-assal mutatkozott be az Audi SQ8, ugyanezt a motort az SQ7 is megkapja

Jól megy a nagy teljesítményű luxus SUV-ok piaca, Audi SQ7-ből immár kettő is van: a dízelmotor mellé megérkezett a benzines, ami az SQ8-ban is elérhető.

Ahogy egyre bővül a SUV-kínálat az újautó-piac szinte minden területén, úgy jelennek meg a legapróbb piaci réseket is betölteni kívánó modellek. Ilyen apró szegmensbe kerülnek a teljesítmény-orientált SUV-ok, melyek közül a prémium és luxus kategóriában egyre csak nő a vásárlók érdeklődése és igénye. Az Audi érdekes módon eddig nem aknázta ki teljesen a nagyautókban rejlő lehetőségeket, hiszen a BMW-vel és a Mercedes Benzzel ellentétben hét helyett "csupán" öt SUV-ot tud felmutatni, de még a meglévő modelljeiből is kevesebb motorváltozatot kínál, mint versenytársai. Például a Q7-es eddig egy benzines, egy dízel és egy hibrid kivitelben volt elérhető, a vele konkurens X5-ös már az alapverziókban is több erőforrást kínál, nem beszélve az M-es változatokról, melyekből négy is van. Most azonban az ingolstadtiak is kezdenek felzárkózni, az eddigi egyetlen dízelmotorral szerelt SQ7 TDI mellé érkezik az SQ7 TFSI - sőt, a nagy utcai terepjáró enyhén kupésított testvére, a Q8 is megkapja a blokkot.
Hirdetés
RS Q7 még nem létezik és nem is volt sosem, bár elég jól járnak az SQ7 TFSI-t választók, hiszen ugyanazt a motort kapják, ami egy RS Q7-est is hajtana valószínűleg. Ezt onnan tudhatjuk, hogy az SQ8-ban is az RS Q8 motorja van, a négyliteres, duplaturbós V8-as. Utóbbiban 600 lóerőt termel, a "szerényebb" SQ7-ben és SQ8-ban viszont 500-at. A forgatónyomatékra sem lehet panasz a maximális 770 Nm-es értékkel, tehát fel is merül a kérdés, szükséges-e az RS verzió, ha a motor egyébként is ugyanaz, 500 paripa pedig még mindig bőven elég. Természetesen a menettulajdonságokban kell némi kompromisszumot kötni, az RS Q8 3,8 mp alatt repül álló helyzetből 100 km/h-ra, az S-es testvéreinek ehhez 4,1 mp-re van szükségük - ám versenypilótákon kívül valószínűleg kevesen veszik majd észre ezt az apró különbséget. A vásárlóknak valószínűleg komolyabb lemondást jelent majd a visszafogottabb külső dizájn, az RS Q8 már-már lamborghinisen vad kinézetű, ehhez képest az SQ8 és SQ7 kevésbé feltűnő. Ugyanakkor még így is sportosak, alapáron 20 és 21 colosak a kerekek a Q7-esen és a Q8-ason, felárért akár 22 és 23 colosak is lehetnek. Szintén széria a légrugóval ellátott adaptív sportfutómű, illetve a négykerék-kormányzás. Opcióként karbon-kerámia féktárcsák is rendelhetők, amiket szürke féknyereg különböztet meg az alapárastól (azon fekete fényezésűek), a sofőr pedig nem kevesebb, mint hét vezetési üzemmód közül választhat. Kívülről egyébként a négy kipufogóvég és a visszapillantó tükrök világosszürke borítása árulkodik a kocsiban rejlő motorszörnyről. Mivel azonban a kényelem is fontos szempont, alaposan elszigetelik az utasokat az erőforrástól, az aktív motortartó bakok elnyelik a rezgéseket, a kipufogó hangja pedig csak gombnyomásra jut be hangosan a csappantyúkon keresztül. A sport differenciálzár és az oldaldőlést mérséklő rendszer segít a dinamikus vezetésben, ami az Audi elmondása szerint nem is emészt fel olyan sok üzemanyagot, méréseik szerint 12 litert 100 kilométeren. Az új S modellek ősztől rendelhetők.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?