Nem jó, de nem is tragikus: jávorszarvas-teszten a Mercedes EQS

Így kerüli a bójákat a Mercedes hatalmas villanyszedánja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Összkerék-kormányzással és a nagyobbik akkucsomagjával vágott neki a Mercedes EQS a jávorszarvas-tesztnek: az 516 lóerős luxusautó túl nehéznek bizonyult ahhoz, hogy igazán jól teljesítsen.

Alacsony tömegközéppontjuknak köszönhetően az elektromos autók általában jó esélyekkel indulnak a jávorszarvas-teszten, ám a Mercedes hatalmas villany-limuzinja mégsem került a legjobbak közé a km77.com próbálkozásai során. Az EQS legnagyobb sebessége a pálya megbontása nélkül mindösszesen 72 km/h lett, ami egyáltalán nem rossz, de közel sem kiemelkedő.
Hirdetés
Hozzátartozik ehhez az a fontos részlet is, hogy az autó irányítása magasabb sebességnél sem jelentett kihívást a sofőrnek, egyszerűen csak nem maradt elég hely a limuzinnak, ha ennél gyorsabban hajtottak be vele a bóják közé. A km77.com tesztelői mindezt a modell méretei mellett 2,6 tonnás saját tömegével is indokolták, sokkal nehezebb gyors irányváltoztatásra bírni egy ilyen nehéz autót. Érdekes lehet mindezt összevetni a dízel S-osztály eredményével, amely összkerék-kormányzás nélkül is jobban teljesített, a leggyorsabb sikeres próbálkozása során 74 km/órával hajtott be a pályára.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?