Nem jött be a bZ4X: nevet válthat a Toyota crossovere?

Mutatjuk, hogy nevezte el a Toyota a bZ4X frissített változatát az Egyesült Államokban!

Elveszített két betűt, de rengeteg hatótávod és egy sokkal emészthetőbb csengésű nevet kapott a Toyota elektromos crossovere Amerikában.

Az amerikai piacon tegnap leplezte le a Toyota a bZ4X frissített változatát, ami a kevéssé népszerű elektromos crossover két legnagyobb problémáját hivatott orvosolni. Az egyik a hatótávolság, hiszen ezen a téren jelentősen elmaradt a Toyota crossovere a konkurensektől, a másik pedig a furcsán hangzó név. Az egy feltöltéssel megtehető távolság 314 mérföldre, vagyis 505 kilométerre nőtt, a mi nagyjából 25 százalékos növekedés a frissítés előtti változathoz képest. Megfelezték viszont az autó nevét: a jövőben a "4X" nélkül kell majd keresniük az amerikai vásárlóknak a modellt. Az új Toyota bZ ráadásul frissített, modernebb és letisztultabb külsőt is kapott, eltűntek róla a szürke kerékív burkolatok, helyette színre fújt elemekkel büszkélkedhet a jövőben. Sokkal fontosabb azonban, hogy a 74,4 kilowattórás akkucsomagnak köszönhetően a teljesítményt is tudták növelni. Az elsőkerék-meghajtású változatok 201 lóerőről 228 lóerősre léptek fel, míg az összkerekes változatok immáron 338 lóerővel büszkélkedhetnek. Ráadásul a töltőcsatlakozó is az új amerikai szabványra változik, ezzel a Tesla superchargereihez is hozzáférnek majd az átkeresztelt Toyoták. A beltérben is akadnak modernizáló változások, az újratervezett középkonzolon például helyet kapott a vezeték nélküli töltés, a műszerfalon pedig alapfelszereltségként jár a 14 colos érintőképernyő. Felár nélkül 6 hangszóróval érkezik Amerikába az új bZ, de elérhető egy 9 hangszórós JBL Premium Audio rendszer is opcióként. A Toyota Safety Sense 3.0 csomag is alapfelszereltség, amely az adaptív tempomat mellett többek között sávtartó asszisztenst és automata vészfékezőt is tartalmaz. Az árakat egyelőre nem árulta el a Toyota, de ez egyébként is az amerikai piacra vonatkozna. Számunkra sokkal fontosabb, hogy Európában egyelőre szó sem esett a névváltoztatásról, pedig itt sem hangzik túl kellemesen a jelenleg használatos bZ4X. Fontos azonban megjegyezni, hogy Európában már túlesett a ráncfelvarráson a modell, természetesen új név és letisztultabb külső nélkül.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?