Nem jött be a Tatának a Nano
Be kellett lássa a Tata, hogy nem elég vonzó az olcsó Nano
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Olcsó húsnak hÃg a leve - bejött ez a mondás a Tata Nano esetében. Hiába épÃtették meg a világ legolcsóbb autóját az indiaiak, a tervezett átütÅ‘ sikert nem érték el, saját bevallásuk szerint is becsÅ‘dölt a koncepció.
Vissza Indiába: az európai változat jellemzőit kapja meg a hazai piacra szánt változat
A kedvezÅ‘tlen, hónapról-hónapra romló piaci eladások (egy évvel korábbihoz képest 27 százalékos a zuhanás) miatt a Tata vezetÅ‘sége úgy döntött, hogy olcsó autóból fiataloknak szóló városi kisautóvá marketingelik át a Nanót. A kocsit 2009-ben mutatták be és az indiai piacon százezer rúpiáért (mai árfolyamon 350 ezer forintnak megfelelÅ‘ összegért) kÃnálták, az ár késÅ‘bb 150 ezer rúpiára nÅ‘tt. A terv ésszerű volt, a Jaguar és Land Rover márkákat birtokló vállalat lehetÅ‘séget adott a szegényebb családoknak, hogy autóhoz jussanak. Az indiaiak többségének azonban még a Nano is drága, akik pedig autót vesznek, azok inkább jobb felszereltségű és kényelmesebb kocsit választanak. A robogósokat, motorosokat pedig a kocsi nagyobb benzinéhsége tántorÃtotta el a váltástól. Nem tett jót a kis kocsi amúgy is hólyagos imázsának, hogy sok esetben ok nélkül kigyulladt.
A Nano legújabb változatában már szervós lesz a kormány, frissÃtik a külsejét és a belsÅ‘ terét, több szÃnben kÃnálják és motorját takarékosabbra Ãgérik. Városi minit szeretnének faragni a Nanóból, ezért valószÃnűleg az európai márkáknál bevált testreszabás lehetÅ‘ségét is bevetik, sÅ‘t sűrÃtett földgázos (CNG) változatot is gyártanak majd belÅ‘le. [BANNER type="1"]
A Nanóból évente egymilliót szerettek volna eladni a Tata, ezzel szemben százezret is csak néhány évben sikerült elérniük a márka kereskedÅ‘inek. A Guajarat államban lévÅ‘ Tata gyár csak a kapacitásainak alig felét használja jelenleg. A Tata márciusban még 11,8 százalékát adta az indiai személyautó-piacnak, mÃg júliusban csak a 8,9 százalékát. Az ár lejjebb tornászása helyett most a termék fejlesztésével, vonzóbbá tételével kÃván több vevÅ‘t szerezni a márka.








Hát ez vonzó csak akkor lesz, ha lecserélik az alvázát, a futóművét, a motorját, a külsejét meg a belsejét. Talán a logó maradhat.