Nem jött össze a trónfosztás: a Sandero behúzta a márciust is!

Rendkívül szorosan alakult a márciusi újautó-piacon a verseny, csupán 85 példány döntött

Előzetesen úgy tűnt, a Sandero egyeduralma márciusban véget ér, viszont a Dacia fordítani tudott. Így a alakult a top 10-es lista!

Szűk két héttel ezelőtt hozta nyilvánosságra az Automotive News Europe a Dataforce előzetes számait a márciusi újautó-piac alakulásáról. 93 százalékos feldolgozottságnál még a Peugeot 208 vezetett, viszont a francia ferdehátú nem sokkal állt jobban, mint a Dacia Sandero. Végül sikerült fordítania, igaz, nem sokkal. Utóbbiból 25 402 darabot regisztráltak, míg a 208-asból 25 317 példányt vettek nyilvántartásba, vagyis mindössze 85 autón múlt az elsőség. A harmadik helyen a Nissan Qashqai futott be 24 070 eladással. A 2024-es számokhoz mérten a legnagyobb előrelépést a top 10-ben a Volkswagen Tiguan produkálta 23 százalékos növekedéssel, ezzel szemben a másik oldalon a Golf, amely 17 százalékos mínuszban zárt, de így is odaért az 5. helyre. 2025 első negyedévét összesítve nem volt kérdés: a Sandero simán nyert, nagyjából 10 ezer példányt "vert" a második Peugeot 208-ra, a harmadik helyen pedig a Golf szerepel, vagyis az első háromban kizárólag ferdehátú modell található.
Típus Eladott példányszám (2025. 03.) (db) Változás 2024-hez képest (2024. 03.) (db)
1. Dacia Sandero 25 402 -1013
2. Peugeot 208 25 317 +1686
3. Nissan Qashqai 24 070 -986
4. Renault Clio 23 460 +66
5. Volkswagen Golf 21 513 -4437
6. Volkswagen T-Roc 21 030 +46
7. Volkswagen Tiguan 20 976 +3935
8. Opel Corsa 20 437 +1567
9. Ford Puma 19 223 +49
10. Peugeot 2008 19 202 +850
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Nem jött össze a trónfosztás: a Sandero behúzta a márciust is!

  • 2025.05.03. at 17:28
    Permalink

    Siralmasak a számok – C-szegmensben egyedül a Golfból és Octaviából tudnak stabilan ~20.000 db/hó körüli példányt értékesíteni. Minden más típus 10-15.000 db/hó környékén mozog, ha épp nem a megszűnés szélén áll. Pedig tudjuk, hogy a gyártási kapacitás a duplájára is elég lenne. Összehasonlításképp a 2000-es évek elején Ford Focusnál, Opel Astránál vagy Peugeot 307-nél is csak úgy röpködtek a 30-40-50 ezres eladási adatok.

    D-szegmens még inkább kuka – 3-as BMW vezet, a többi legfeljebb porfogó a kereskedésben.
    Sportautók és kabriók gyártási száma kb. az automobilizmus hajnalára emlékeztet.
    A SUV-ok is már csak piaci arányokat tekintve állnak jól, eladási számokban ott sincs sok sikertörténet.

    Nem mintha sajnálnám a Sanderótól a koronát, mert racionális autó, de ha ez még pár évig így marad akkor a 2020-as évek európai autópiaca történelmi giga-válságként fog beíródni az almanachokba.

Vélemény, hozzászólás?