Nem kapunk a legújabb VW Polo szériából

Csak németeknek: VW CrossPolo Urban White

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Míg itthon a 2010-es Év Autójának CrossPolo különszériája sem kapható, Németországban egy csakis a germán piacra szánt Urban White kiadás is megjelent.


Bár az idei első négy hónapban eladott 272 példánnyal hazánkban is az egyik legnépszerűbb kisautónak számít a 2010-ben Év Autója címmel is kitüntetett ötödik generációs Volkswagen Polo, az egyértelmű, hogy a hazai piac igen kis százalékát adja az idei első negyedéves adatok szerint 36 948 példányos eladással Európa negyedik legnépszerűbbjének számító típusnak. Ez alapján pedig nem meglepő, hogy a hazai kínálatban nem szerepel a néhány műanyagidommal szabadidő-autós megjelenésűvé tett CrossPolo kiadás.
Most pedig olyan exkluzív, Urban White, azaz városi fehér névre keresztelt kiadást készített a wolfsburgi márka, amely kifejezetten a német piacnak szól.
Hirdetés
Az elnevezés mesélő, hiszen az újdonság fehér, illetve műanyagozásával és sötétített üvegeivel fekete színű, hajtáslánca alapján pedig alapvetően városi autó. Mindegyik verziójának csakis első kerekei hajtottak, de a szériamodellekénél 2,3 cm-rel nagyobb, 17,6 cm-es hasmagasság és az általa fokozott terepszögek az átlagosnál jobb járdamászó képességeket adnak - már amennyire lehet ilyenekről beszélni a 17 colos, 215/40 R17 abroncsokkal szerelt alufelnikkel.

A sok egyéb mellett klímával, 6 légzsákkal és ESP-vel felszerelt, 18 975 eurós ártól (azaz közel 5,5 millió forinttól) kapható alapváltozat 3 hengeres, 1,2 literes 70 lóerős benzinmotor által, 5 fokozatú manuális váltón keresztül hajt. A kínálat második benzinese 1,4 literes négyhengeres, 85 lóerős, 5 fokozatú kézi vagy 7 sebességes dupla kuplungos - DSG - automataváltóval, hasonlókkal választható a 90 lóerős 1.2 TSI - turbós, közvetlen befecskendezésű - is, míg a 105 lóerős 1.2 TSI már alapból 6 fokozatú kézit kap, s a 7 sebességes DSG szintén opció hozzá. Dízelből 1,2 literes, háromhengeres, 1,6 literes, 90 és 105 lóerős közös nyomócsöves, CR TDI választható, esetükben a váltók 5 fokozatú kézik, DSG - a megszokott 7 sebességgel - a 90 lóerőshöz kérhető.

Az Urban White nem csak külsejével, utasterével is fekete-fehér, tetőkárpitja fekete, hasonló árnyalatú bőrrel szegélyezett szövet ülései alapvetően fehérek, döntően fekete műszerfalán ezüst, ajtóborításain fehér betétek képviselik a változatosságot, s a fekete hátlapú műszerek is fehér számokkal skálázottak. A háromküllős kormánykerék és a váltószoknya bőr borítása, valamint a szőnyegek széle természetesen fehér cérnával varrott, a fehér lapra nyomtatott, kissé magas összeget mutató számla pedig fekete karakterekkel írott. A Volkswagen nyilván tudja, hogy Németországban az ott idén 6454 példánnyal 14,6 százalékos részesedéssel szegmensvezető modell vevői között bőven lesznek olyanok, akiknek megakad a szeme a kissé borsos árú, de egyedi megjelenésű és gazdag ellátmányú csöppségen, a magyar piacon viszont kevés hasonló megrendelőre számítanának. Talán hibásan, ugyanis a statisztikákból is kiolvasható, s a kereskedők is zengik: szegény, de még átlagos keresetű ember sem vesz már itthon új autót, aki pedig képes rá, az rendszerint már nem spórol az ellátmánnyal.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?