Nem kell aggódni, lesznek sportmodellek az elektromos VW-kből is

A Volkswagen ID.4 crossover kapja meg elsőként a teljesítményorientált GTX kezelést

A Volkswagen ID. család sem marad ki a jóból, ezeknél is számíthatunk gyárilag felpiszkált verziókra. GTX lesz a megjelölésük, az első április végén érkezik.

Bár a Volkswagen ID.-kat vásárlók többsége feltehetően nem a sportos vezethetőséget keresi a villanyautókban, ez nem jelenti azt, hogy ne lenne létjogosultsága ezen modellek sportverzióinak. Elvégre a belsőégésű motorokkal szerelt kocsik sportváltozatai is elég kis százalékát adják az összes eladásnak, viszont fontos szerepet játszanak a márka megítélésében és vonzóságában. Egy jó csúcsverzió mindig tökéletes alap arra, hogy egy gyártó bemutassa, mire is képesek mérnökei, arról nem beszélve, hogy sok technikai megoldás később a hétköznapi kivitelekbe is bekerül.
Hirdetés
A Volkswagen GT modelleket nem kell bemutatni, az autórajongók jól ismerik őket, főleg a Golf GTI-t. Az utóbbi időben bővült a kínálat a GTE-vel, ami nagyrészt inkább a hibrid meghajtásából eredő nagyobb teljesítmény miatt kapott GT jelölést, semmint a futómű, kormány- vagy fékrendszer sportosságából kifolyólag, illetve már korábban megjelent a GTD is, ami a dízel Golfok csúcsát jelentette. Kár, hogy a GTE elnevezést így már ellőtték, felmerült tehát a kérdés, mi legyen az ID.-k sportváltozatainak neve - végül a GTX mellett döntöttek. Az X általában az összkerékhajtásra szokott utalni az autóiparban, nincs ez másként itt sem, hiszen az ID. GTX-ek két villanymotort kapnak majd: a másodikat az első tengelyre, ezáltal elöl és hátul is hajtanak a kerekek. Hasonló elven működnek egyébként a Teslák erősebb változatai is. "A GT betűi régóta a vezetési élményt jelképezik" nyilatkozta Klaus Zellmer, a Volkswagen márka marketingért és eladásokért felelős igazgatótanácsi tagja. "Most pedig az X építi a hidat a jövő mobilitásához. A fenntarthatóság és a sportosság nem kizárják, hanem intelligensen kiegészítik egymást." Az elöl lévő villanymotor a másodperc törtrésze alatt bekapcsol, ha a sofőr jobb lába úgy kívánja, de a Traction (tapadás) üzemmódban folyamatosan dolgozik. GT modellek lévén természetesen vizuálisan is megkülönböztethetők lesznek a mezei ID.-któl, valószínűleg nagyobb felnikre, sárvédő-szélesítésekre, (kamu)diffúzorra és egyéb dekorelemekre számíthatunk. Remélhetőleg azért nem merül ki ennyiben a GTX kezelés, és a mérnökök a fékrendszert, a felfüggesztéseket és a kormányzást is a dinamikus vezetéshez igazítják. Másik fontos kérdés, hogy a második villanymotoron kívül lesz-e nagyobb akkumulátor, ami nagyobb teljesítményt és/vagy hosszabb hatótávot tesz lehetővé. Erről egyelőre nem érkezett információ, de hamarosan megtudjuk, ugyanis április 28-án mutatkozik be az első sportos villany-ID., az ID.4 GTX. Ha jól megcsinálják, fontos rajongói bázist építhetnek ki, bár kissé szkeptikusak vagyunk, ha már eleve egy crossoverrel kezdenek. Ettől függetlenül az erős elektromos autók ötlete igenis megvalósítható: nem csak hiperautókat gyártó cégeknél láttunk erre példát, maga a Volkswagen is komoly szerkezetet tett le az aszfaltra az ID.R-rel. Ki tudja, még az utcai ID. modellek is kaphatnak még erősebb, R verziót a jövőben.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?