Nem kötötték fel magukat, inkább Malibut hoznak 5 év garival

Új vevőkért tornászik a Chevrolet

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hazánkba is megérkezett a Chevrolet új nagyautója, mellyel eddigi vevőinél pénzesebbeket keres az importőr.

Ha én Chevrolet lennék, mármint márka, a hazai piacon, valószínűleg nem tudnám elviselni a mintegy tizenötöd részre apadt keresletet, bevételt, profitot, s jó eséllyel kötelet, gerendát keresnék... Elképesztő visszaesést látunk ugyanis, ha a 2004-es, 14 601 példányos csúcseladáshoz viszonyítjuk a márka tavalyi, 915 autós eredményét. Persze nem csak a Chevrolet, a piac is zuhant - negyedére, de nem tizenötöd részére. A komoly visszaesés persze nem a márka hanyatlását, hanem vásárlókörének pénzszűkét jelenti - akik 2004-ben, '05-ben, '06-ban autót vettek, azok zöme még ma is nyögi a legtöbbször CHF alapú hiteleket, forintosítva már több autót is kifizettek, mégis ugyanazt használják még mindig, amibe a hitelfelvételkor beleültek. Idén egyelőre jobbak a kilátások, a különféle változások miatt erre az évre ütemezett autóátvételek miatt a márka már az év első 40 napjában eladta tavalyi keresletének negyedét. Az persze mindenki számára nyilvánvaló, hogy ennek az év távolabbi hónapjaiban böjtje lehet majd.
Hirdetés
Nem csak az importőr, a vevők is jól járnának pedig, ha tudnának most autót venni, a soha ilyen mértékű piaci verseny ugyanis akár a nullszaldó alá tolja az árakat, miközben a Chevrolet modelljei is fényévnyit fejlődtek.
A Chevrolet Malibu méretei
  1. Hossz/szélesség/magasság: 4865 x 1855 x 1465 mm
  2. Tengelytáv: 2737 mm
  3. Csomagtér: 545 l

Ma a márka legöregebb modellje a 2008-ban érkezett, tavaly ötajtóssal kiegészült, idén kombival is bővülő kínálatú és új arcot öltő Cruze - ami ügyebár komoly előrelépés volt elődjéhez, a Lacettihez mérten. A 2009-ben érkezett Spark talán még komolyabbat fejlődött a Daewoo Matiz alapú első generációhoz képest, a tavaly begördült Orlandót kár is lenne összevetni a valahai Tacumával. A jó áron kapható Orlando egyébként a kompakt-egyterű szegmens második legkelendőbbje, s utána érkezett még a szintén vadonatúj Aveo, a frissített Captiva, valamint a nekünk új Camaro, továbbá jön majd az Opel Ampera testvérének számító Volt, és már a jelenben itt van a Malibu.
Utóbbi több okból ismerősnek tűnhet, neve a Chevrolet és egyben a középkategória legnagyobb kort megélt elnevezése, a megszólított modell alapja pedig nem más, mint az Opel Insignia. A 2737 mm-es tengelytáv utóbbiból való, a 4865 mm-es hossz 3,5 cm többlet az Insigniához mérten. A futómű elöl MacPherson, hátul multilink - itt azonban nincs opcióként adaptív csillapítás, összkerékhajtás és az egyéb opciók hosszas sora.
Amerikásabb a forma, camarósak a hátsó lámpák és nem utolsósorban: az Opeléhez mérten az utastér hátul szellősebbnek, elöl-hátul kevésbé prémiumosnak érződik. Belül is visszaköszön a tengerentúl hangulata, nem csak a formákon az európai modellekénél hajszálnyit puritánabb anyagminőségen is. Opcióként persze szerepelhet érintőképernyős navigációs rendszer, hangvezérléses Bluetooth kihangosító is, hat légzsák, visszagurulás-gátlós ESP és 5 Euro NCAP csillagos utasvédelem pedig alapáron jár.
A Chevrolet Malibu kínálata
2.42.0 D
Max. teljesítmény (LE/ford.)167/5800160/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.)225/4600350/1500
Vegyes fogyasztás (l/100 km)7,8-(8,0)*5,3-(6,3)*
CO2-kibocsátás (g/km)184 (188)*139 (167)*
Végsebesség (km/h)204 (206)*n. a.
Gyorsulás (0-100 km/h)9,5 (10,2)*n. a.

*: zárójelben az automata váltós értékek
Motorból majdan kettőt kínál a Malibu Európában. A már most jelen lévő, vezetett, 2,4 literes 167 lóerős benzines mellé nyár végén fut majd be a 2,0 literes, Németországban készülő - azaz Opel-féle - 160 lóerős, 350 Newtonméter nyomatékú közös nyomócsöves turbódízel. Mindkettőhöz 6 fokozatú kézi váltó jár, és mindkettőhöz kérhető (szintén 6-os) automata váltó is.
Képességeiket táblázatunk mutatja, a kétszer két kilométeres városi próbaút után túlzottan komoly megállapításokat fölösleges írni, pláne, hogy a Malibu megítélésének legfőbb mozgatórugója, azaz ára egyelőre ismeretlen. Utóbbira akár már a jövő héten sor kerülhet, akkor kiderül: vajon a Chevrolet legnagyobb modelljének, a Malibunak lehet-e esélye a nála elmaradottabbnak tűnő, ám hathengeres benzinesekkel kínált Epica vevőiből néhányat visszanyerni. Vélhetően igen, ám ez egyelőre nem más, mint feltételezés. Az azonban már biztos, hogy kulcs nélküli nyitó-, indítórendszerével, 5 év/150 ezer kilométeres általános garanciájával és dízelével új vevők, akár a piac zömét uraló flottavásárlók ésszerű választása is jó eséllyel lehet majd a Malibu. Jöjjön hát majd az ár, és akkor kiderül, érdemes lesz-e a koreai limóval számolni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 03:09
    Permalink

    Üdv!

    Most tudtunk néhány hete beleülni egy fiatal Epicába. 2.0D, 2008-as. Én ott látom a modell sikertelenségének okát, hogy nem volt jelentősen olcsóbb a konkurens modelleknél (Mondeo, Passat, stb.), márpedig a vásárlók nagy része még mindig idegenkedik (amúgy feleslegesen) a koreai autóktól. Maga az autó viszont jó. Nem tudom, hogy ez a Malibu mennyiben ugrásszerű fejlődés az Epicához képest, de egy mai átlag családnak igenis elegendő szolgáltatást nyújt az elődmodell is. Ahogyan a képeket nézem, sok esetben fejlődés látható, de például a csomagtérfedél zsanérja az Epica dupla zsanéros megoldásához képest konkrétan visszalépés. Persze, apróság, de akkor is. A műszerfal nekem konkrétan nem tetszik. Értem én, hogy idézzük meg a 60-as, 70-es évek amerikai autóit, de akkor sem. Motor: ez a 2.4 benzines motor vélhetően a Captiva alapmotorja, namost, ez volt az a verzió, amiből alig adtak el, inkább a dízel ment jobban. Én meghagytam volna benne az Epica sokat dicsért 2.0 sorhatos motorját, ha már Amerikát idézzük. Végül: az árra én is kíváncsi leszek: az Epica volt 5.5-6.5 millió közt motortól és felszereltségtől függően, namost, ha nem lesz a Malibu ennél olcsóbb (és miért lenne?), akkor ennek sem jósolok túl nagy sikert. Az Epicát legalább a taxisok vették szép számmal, mert az a helykínálat és az a felszereltség Passatban-Mondeóban jelentősen drágább volt.

    DA

Vélemény, hozzászólás?