A Fabia népszerű, a Fabia RS nem eléggé az, így nem lesz belőle új
Nem lesz RS az új Skoda Fabiából - jelentették ki az illetékesek a
Frankfurti Autószalonon. Nem lesz, hiszen fölösleges pénzkidobás. A következő Fabia ugye jövőre jön, az RS meg a kifutó szériában egy 180 lóerős és 250 Nm nyomatékú 1.4 TSI benzinmotorral és 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval szaggatta az aszfaltot. Na de eddig tán megérte gyártani? Megérte gyártani 2003-tól 2007-ig a dízelmotoros (1.9 PD TDI 130 LE, 310 Nm) elődjét? Egészen biztos, hogy nem, legfeljebb közvetve, versenysportos támogatással. Csak hát kevesekhez jutott el, hogy a Fabia S2000-essel a Skoda konkrétan szétnyerte magát az elmúlt években, illetve a Fabia minden, csak nem egy sportos valami. A környezetvédelmi előírások szigorodása is csúnyán nyírja kifelé a sportos modelleket, úgyhogy egyébként arra is számíthatunk, hogy mind több hot hatch tűnik el a károsanyag-kibocsátással kövezett süllyesztőben.
Alig három éve debütált, s már vége is? Úgy bizony. Renault Wind (2010-2013)
A másik kihalásra ítélt autó a nyitható keménytetős, kétüléses, Twingo-technikájú
Renault Wind. Aki vezette, szerette, csak sajnos nagyon kevesen vezették, pláne borzasztó kevesen vásárolták. Motorja szívó 1.6-os volt 133 lóerővel (vagy 1,2 literes turbós 102 lóval), váltója 5 fokozatú kézi, ára relatíve magas, mint nyilván a Fabia RS-é is. Kárpótol minket a Renault egy hátsókerekes Twingóval, ha már nem csak hogy Wind, de
Twingo RS sem lesz többé? Reméljük.