Hirdetés

Nem márT-Rocnak!

Volkswagen T-Roc nemzetközi menetpróba

Eddig ölbe tett kézzel figyelte a B-SUV szegmens drasztikus növekedését a Volkswagen, most azonban keményen odavágnak a T-Rockal.

Divatos, színes, és még vezetni is jó. Otthonában próbáltuk a Volkswagen T-Roc kompakt crossovert

Meglehetősen későn kapcsolt a Volkswagen, házon belül a SEAT és a Skoda kompakt crossovere, a Karoq is előbb mutatkozott be, hogy a konkurencia évek óta tartó jelenlétét már ne is említsük. Azonban ezt inkább nevezhetjük kivárásnak, hogy németesen felkészülve csapjanak oda a szegmenselitnek. Ugyanis a Volkswagen most sem rontott, a Polo kisautó alapú, tehát szintén MQB-ra építő T-Roc kirívóan kívánatos lett a divatos apróságok között. A steril tökéletesség végre egy kis vidámsággal és sportossággal is vegyül, egész egyszerűen egy szerethető és nem mellesleg jó autó lett a bohókás nevű crossover. Bevezető motorpalettájával már vezethettük is, méghozzá otthonában, Portugáliában. Természetesen a Volkswagen is kiemelte, hogy mennyire meghatározó és drasztikusan fejlődő szegmens lett a B-SUV-oké, a T-Roc fontosságát a gyár számára pedig minden percben érezni lehetett a menetpróba alatt.

Volkswagen T-Roc - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Volkswagen T-Roc 4234 1819 1573 2590 445-1290

A tetőszín átfolyik a kasznin, még a tükör is kétszínű. Gömbölyű szélesítéseitől komoly és komolytalan is egyben

Különleges menetfénye megjegyezhetővé teszi. Hátulról elég seatos lett, de mindenkinek bejött, ahogy a kupés tetővonal is

Ugyan targatetős nem lett, ahogy a koncepciója előrevetítette, de a különleges trapéz alakú nappali menetfényekkel és éles töréseivel így is sok fantázia szorult a T-Rocba. Nem kevésbé dögös, mint az Arteon, közben sportos is kupés tetővonalával és elég seatosra sikerült farával. Utóbbi döbbenetesen jót tett neki, egyszerűen jó visszanézni rá, a visszajelzések alapján az utca is kedveli és éppen elég mackós a rövid orrával, hogy elférjen a divat-crossoverek cuki áradatában is. Szegmenselvárás a színezhetőség is, ezért 11 külső színt vegyíthetünk 3 tetőszínnel, összesen 24 kombinációban, de egyébként még szürkében is meggyőző. A Style modellekhez már alapáras lesz a kéttónusú fényezés, ahol a tetőszín csak úgy átfolyik az autó felett az ügyes krómózásnak köszönhetően. Persze az utastér is színezhető, ott hét színből választhatunk.

A Sport csomag 19 colos felniket és vörös féknyergeket is ad

Színt visz az utcaképbe, bár szürkében is mutatós

A légbeömlő és a kipufogó imitált, mégis mindkét tesztelt motorjával sportos volt a Volkswagen T-Roc. A lemezek alatt egyébként dupla kipufogóvégek bújnak

Utasterében számtalan jelét találhatjuk a Polo rokonságnak, főleg persze anyaghasználatban és a szögletes formavilágban. Az ülések is ugyanolyan kényelmesek, hosszú ülőlapúak, jó oldaltartásúak – legalábbis Sport és Style szinten, amivel próbálhattuk – azonban itt suvosabb az üléspozíció és például nagyobb a tologatható könyöklő is. Jó fogású kormány, mögötte ugyanaz a 11,7 colos Active Info Display, azaz digitális műszercsoport dolgozik, ami a Polóban is, és aminek hátránya, hogy egyszerre két képernyőn nem kezeli a navigációt. Ugyanis még egy nagy képernyő dolgozhat odabent, méghozzá az üvegfelületű, tehát ujjlenyomatgyűjtő 8 colos infotainment. Amivel nagyot dobbant, az a 451 literes csomagtér, amit kategóriája legnagyobbjának ígérnek. Ugyan nem emelik ki annyira, mint a Polo esetében, de a T-Rochoz is opció a 300 wattos Beats hangrendszer, valamint a gumírozott induktív töltő.

A digitális műszerfal és a nagy infotainment ugyan komoly felár, de 6,5 colos színes kijelző minden T-Rochoz alap lesz

Jól pakolható, egyenesekkel határolt 451 literes csomagtere szegmenselső, akár az első ülés dönthetőségével 1290 literre bővíthető

Motorválasztásban is biztosra mentek, csak a 150 lovas dízelből és a legerősebb benzinesből, szigorúan 7 fokozatú DSG-vel és 4Motion összkerékhajtással állítottak a tesztparkba. Egyébként az 1,0 literes, 115 lovas TSI mellett valóban ők alkotják a bevezető motorpalettát. Először a dízelt vallattuk, aminek ereje és nem túlzóan nyomatékos karaktere tökéletesen elégnek bizonyult a korántsem sík terepeken is. A 190 lovas, 2,0 literes, tehát kezdő GTI benzinmotor már komolyabb érzelmeket varázsolt elő belőlünk. Sport módban harapós vakarcs lesz belőle, mérges morgással és fiatalos erővel. Ekkor értjük meg igazán, hogy miért csak 16 cm az a hasmagasság: inkább sportosnak, mint terepesnek szánt a T-Roc, és jól csinálták. Vadító volt vele szerpentinezni, a kormány mögötti váltófülekről kapcsolva pedig a duplakuplungos váltómű is megmutatta élménytelibb arcát.

Volkswagen T-Roc - bevezető motorpaletta
1.0 TSI (115 LE) 2.0 TSI (190 LE) 4Motion 2.0 TDI (150 LE) SCR 4Motion
Emissziós norma Euro 6 W
Hengerűrtartalom [cm3] 999 1984 1968
Hengerek/szelepek száma 3/12 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 DSG/7
Teljesítmény [LE] 115 (5000-5500) 190 (4180-6000) 150 (3500-4000)
Nyomaték [Nm] 200 (2000-3500) 320 (1500-4180) 340 (1750-3000)
Gyorsulás 0-100 km/h 10,1 7,2 8,4
Végsebesség [km/h] 187 216 200
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,1-5,2 6,7-6,8 5,1
CO2-kibocsátás [g/km] 116-118 152-155 133-135
Saját tömeg [kg] 1270 1495 1530

3 benzines és 3 dízel alkotja majd a motorpalettát, jelenleg viszont csupán 2 benzines és 1 dízel lesz elérhető

Túlzásnak hangozhat bármilyen crossovert sportosnak nevezni, de az T-Roc tényleg az, és éppen ezt hivatott kiemelni a Style felszereltséggel egy szinten lévő Sport kivitel, ami már vörös féknyergeket, sötétített hátsó lámpákat és vörös hangulatvilágítást is ad. Éppen elég közvetlen a kormányázása, közben a futóműve elképesztően nyugodt. Kényelmesre hangolt, de azért tartja az autót, nagyon komoly úthiba kell, hogy felüssön. Később egyébként még csatlakozik az új 1,5 TSI Evo és egy gyengébb 1,6 literes, 115 lovas, valamint egy erősebb, 2,0 literes, 190 lovas dízel is palettához. A lényeg, hogy nem kell vele gyorsan menni, hogy élvezzük a vezetést, és ez nagy erény. Ahogy az is, hogy a T-Roc egyben van; érezni, hogy átgondolt, fektettek időt a fejlesztésébe.

Komfortosra hangolt futóműve terepen is éppen elég jól boldogul, de a 16 centis hasmagasság korlátozza a hatókörét

Hirdetés

Legerősebb benzinesével kirívóan sportos a T-Roc, de azért nem versenypályára való. Azért az estorili ring tribünjét megnéztük hátulról

Majd egy elképesztő magángyűjteményre bukkantunk, legendás olaszokkal és többek között Cosworth motoros Mercedes-Benz 190-nel

Éppen ezért ára is megvan: a Base modellek indulója még nem ismert, de a Style szintű háromhengeres T-Roc például 5,5 millió Ft akciósan, míg a csúcsot úgy látszik, hogy a 8,3 millió forintos változat jelenti majd. Alapáron ad viszont légkondit, 6,5 colos infotainment rendszert, ledes nappali menetfényeket és hátsó lámpákat, valamint króm díszcsíkokat és körbefuttatott műanyagozást a T-Roc. Biztonsági fronton a Front Assist rendszer lesz felármentes, benne a városi vészfék-asszisztenssel és gyalogos felismerővel, valamint a sávtartóval. A holttérfigyelő, a dugó- és vészfékasszisztens már feláras. Jó ötletnek tűnik, hogy dönthetünk divat és sportosság között (Style vagy Sport), később pedig rendelhető lesz az R-Line csomag, ami remélhetőleg már az R csúcsváltozatot vetíti elő. A crossover rohamnak itt nincs vége, a T-Roc alá még érkezik a T-Cross, amit egyelőre kabrióként ábrázolnak, valamint hamarosan debütálhat az I.D. CROZZ villanyautó is.

Volkswagen T-Roc - a bevezető kínálat akciós árlistája
Style Highline
1.0 TSI (115 LE) 5 448 100
2.0 TSI (190 LE) 4MOTION 7 606 130 8 228 430
2.0 TDI (150 LE) SCR 4MOTION 7 681 860 8 302 890

Túlárazottnak tűnhet, de a Volkswagen apró crossovere tényleg masszívabb és jobban egyben van, mint azok, akiket most uralkodónak mondunk a szegmensben

Hirdetés

Hozzászólások

  • 2017.11.01. at 12:00
    Permalink

    ez egy turbómotor
    Ne az öreg stift alapján képzeld el, hogy mit tud.

    Normális használatban erősebb, mint egy 1.6-os.

    Persze érdemes elgondolkodni hogy egy ekkora autóba elég-e egy 1.6-os/1.8-as szívómotor tudása.

  • 2017.11.01. at 12:12
    Permalink

    Ha 1000-es is a motor, a 115 LE akkor is 115 LE, és a 200 Nm nyomaték is annyi. Tehát a volán mögött csak ezt érzed, és nem az 1000 ccm-t. 🙂
    A többi már anyagminőség, és kenés kérdése.
    A másik kérdés meg persze az, hogy egy átlagos méretű személyautónál 90 km/h-s sebességhez mennyire van szükség ebből a 115-ből? Csupán mintegy 30. 130 km/h-s tempóhoz? 50-60 LE. Gyorsitásra meg ott van a nyomaték, ami nem semmi.
    Most úgy tűnik, az 1000-es motorral szereltnek nagyobb lesz az amortizációja, mint egy nagyobb szivónak, azaz külföldről használtként megvenni nagyon nem fogja megérni. Számitásba véve azt, hogy a jelenlegi behozottakon is szinte kivétel nélkül elképesztő, és pancser dolgokkal lehet találkozni.

  • 2017.11.01. at 12:31
    Permalink

    Ok ok, nem vitatom hogy ha már mozgásban van a kocsi akkor nem gond a kis hengerűrtartalom. De vagy én vagyok maradi (több mint valószínű), de az a gondom hogy ezek a végletekig kihegyezett aprócska motorok nem tudom hogyan bírnak ki mondjuk 150-200e km-t.

  • 2017.11.01. at 15:06
    Permalink

    Szerintem 150-200 e km kibírnak, de sok múlik a felhasználón. Ha vigyáz rá, és kicsit sűrűbbre veszi az olajcseréket, tuti kibírják, de az biztos, hogy érzékenyebbek, mint egy szívó motor. Az más téma, hogy a VW elhíresült a rossz tsi motorjairól, de ők voltak ebben a műfajban az úttörők, és annak lenni sosem könnyű.

  • 2017.11.01. at 15:18
    Permalink

    Nem akarod megérteni.

    Ezek épp nem kihegyezettek a szívómotoros értelemben. Sokkal nagyibb a nyomaték, és így sokkel előbb kapsz lóerőt is. A lefulladás ellen meg sokkal többet ér egy jó motorvezérlés ami nem engedi a fordulatszámot leesni.

    Bőséges a nyomatéka, sokkal inkább elviszi, mint a 115 LE 1.6 szívó.

    A kihegyezettséget illetően pedig ez nem olyan mint a szívóknál, hogy a nyomaték adott és teljesítményt csak pörgetéssel érsz el (pl VTi motorok).

    Itt a nyomatékon és fordulaton is bőven lehet emelni.

    A Merci kétlityis 45-ös motorja rendesen kipörgetve 400 lóerőt tud (450nm nyomatékkal).

    Ez 115 lóerővel 200nm-rel igen visszafogott, minden csak nem kihegyezett…

    a jobbb turbók

  • 2017.11.01. at 20:49
    Permalink

    Miért nem akarja megérteni?
    Azért, mert nem ért egyet veled?? Olyan vagy mint kempelen volt, Fosod a szót a dízelek pártján mint elfogult (persze mindenki elfogult)
    Az utolsó hozzászólásodon jót nevettem 😀 Ezt a Vezess.hu is told be 😀 😀

  • 2017.11.01. at 20:49
    Permalink

    Miért nem akarja megérteni?
    Azért, mert nem ért egyet veled?? Olyan vagy mint kempelen volt, Fosod a szót a dízelek pártján mint elfogult (persze mindenki elfogult)
    Az utolsó hozzászólásodon jót nevettem 😀 Ezt a Vezess.hu is told be 😀 😀

  • 2017.11.01. at 22:59
    Permalink

    Aktuális
    2017. október 28. szombat, 05:12
    VW dízelbotrány: bírsággal sújtották Olaszországban a Volkswagent – Pertársasági per

    A Volkswagen dízelbotrányának olasz károsultjai pertársaság indításával követelnek kompenzációt, miután az olasz versenyhivatal büntetést szabott ki a német cégre.

    Egy olasz fogyasztóvédelmi szervezet (Altroconsumo) VW tesztjeinek következményeként, még augusztusban döntött úgy az olasz versenyhivatal, hogy a Volkswagen csoportot (Volkswagen AG) és az olasz Volkswagen képviseletet (Volkswagen Group Italia S.p.A.), akik együttesen felelősek a tisztességtelen kereskedelemben, a törvény általi legmagasabb, 5 millió eurós büntetéssel sújtja. A hatóság szerint a VW csoport tevékenysége ellentétben áll a professzionális kereskedelmi fegyelemmel és vélhetően anyagilag és gazdaságilag is sérti a vásárlók érdekeit. A hatóság nem hagyta figyelmen kívül azokat a környezetvédelmi leírásokat, amelyek a Volkswagen különböző katalógusaiban szerepeltek, és azokat a hirdetéseket, amikben a cég a különösen erősen hangsúlyozta környezettudatosságát és autóinak alacsony, környezetre káros szennyező anyag kibocsátását. A hatóság úgy ítélte meg, hogy ezek büntetést érdemelnek, mert kimerítik a tisztességtelen tájékoztatás fogalmát.

Vélemény, hozzászólás?