Nem nő a Fiesta fölé – Ford EcoSport ST-Line teszt

Ford EcoSport ST-Line 1.0 EcoBoost teszt

Az új Ford EcoSportot a dízel után benzinmotorral is kipróbáltuk. Az egyliteres EcoBoost motorhoz ST-Line felszereltség is járt, amely jóval dögösebbé tette a szabadidő-autót.

Az EcoSport még az előző Fiesta műszakiságára épül, az ST-Line csomaggal sportosabb hatást hivatott kelteni

A címben szereplő képzavar szándékos. Természetesen az EcoSport magasabb, mint a Fiesta, azonban a hasmagasság és a kasztni növekedése még nem jelenti azt, hogy valóban többet is kapunk. A tavalyi ráncfelvarrás szerintem nagyon jót tett az eredetileg Dél-Amerikából származó EcoSportnak. Immár sokkal jobban illeszkedik a márka arculatába a legkisebb kékoválos szabadidő-autó és az ST-Line csomag még csinosabbá teszi. Persze az arányai továbbra is furcsák. Megmaradt a nyúlánk testalkata, amelyből első pillantásra arra következtettem, hogy nem lehet valami nagy élmény vele a kanyarodás. Bevallom őszintén, tévedtem, szóval továbbra is igaz a mondás, ne ítélj első látásra! Azonban nem szaladok ennyire előre.

Egy képzeletbeli tornasor elején állna a magas, de vézna EcoSport

A néhány milliméter híján 4,1 méter hosszú EcoSportot nem csak csinosabbá, de valóban sportossá is teszi az ST-Line csomag. Ha nem lenne a hűtőrácson két vízszintes vonal, akkor szinte teljesen méhsejt mintázatúvá válhatna, ami még tovább erősítené a sportos hatást. Az autó oldaláról eltűntek a fényezetlen műanyag idomok, ugyanakkor a krómdíszeknek is búcsút inthet, aki a sportosabb megjelenésre vágyik. Jár hozzá viszont látványos, 17 colos könnyűfém keréktárcsa és egy szolid kis hátsó légterelő a tető folytatásaként. Hátul azonban megmaradt az egyik legzavaróbb részlet, méghozzá az oldalra nyíló csomagtérajtó, ami igencsak kényelmetlen helyzeteket szülhet, amennyiben nem elég körültekintően választ parkolóhelyet a vezető. Öröm az ürömben, hogy a csomagtér mérete a maga 356 literes alap térfogatával átlag feletti ebben a méretkategóriában, ráadásul 1238 literre bővíthető.

Hirdetés

Jól pakolható a csomagtér, ám az SUV kategória járműveit ugye városi terepjáróknak is szokták nevezni. Nos, a városi forgatagban viszont zavaró az oldalra nyíló csomagtér-ajtó

A csomagtér-ajtó nyitógombját 10 emberből kilenc nehezen találta meg, azt ugyanis a jobb hátsó lámaburába rejtették

Az EcoSport a frissítés ellenére a Fiesta előző generációjának alapjaira épül, és az utastér anyagai sem hozzák azt a nívót, amely az aktuális Fiestában érezhető. Egyszerre van jelen a belső térben az igényes bőr és az olcsó hatású műanyag. Előbbire jó példa a nagyon kellemes fogású kormánykerék és az ülések, amelyek a bőr mellett szövetkárpitot is tartalmaznak, utóbbi pedig a középkonzolon és az ajtóburkolatokon tűnik fel. Az ülések egyébként deréktájon jól tartanak, viszont a combtámaszuk eléggé vékonyka, így az oldaltartásra kap egy közepes osztályzatot. Viszont az alumínium pedálok még ha túlzásnak is tűnnek egy kicsi SUV-ban, szerintem jól jönnek a sportos hangulat fenntartásához.

A kézifékkar és a sebességváltó gombja is bőrborítású

A magas építésmódnak hála a langaléták is kényelmesen elférnek, akár még hátul is

De hogyan viselkedik az egyliteres EcoBoost motor egy szabadidő-autóban? A Fiesta Vignale modellben meggyőzött a létjogosultságáról a kis háromhengeres egység. Azonban a Fiesta majdnem 200 kilogrammal könnyebb, mint az EcoSport. A szabadidő-autó ugyanis 1280 kilót nyom a mérlegen, ám ennek ellenére nagyon virgonc ezzel a 140 lóerős motorral.

Pörgetve jön meg igazán az ereje, de a mindennapi igényeknek tökéletesen képes megfelelni a rugalmasságával. A kormányművet, a futóművet és a váltót ebben az autóban sem tudta elrontani a Ford.

Bár talán a váltókar megvezetése a gyenge láncszem ebben a hármasban, még így is kimondottan élvezetes a fokozatok között barangolni vele, a futómű pedig nagyon kellemes meglepetés számomra, aki mint az elején leírtam, már első pillantásra elszomorodtam az autó magas építése miatt. Kiválóan fekszi az utat az autó! Természetesen nem hozza a Fiesta szintjét, nem hazudtolja meg a fizikát, ám szabadidő-autóhoz mérten minimális a dőlés vagy legalábbis az érzete a tempós kanyarokban. A feszes hangolás és a 17 colos felnik miatt határozottan érezni minden úthibát, ám mégsem kényelmetlenül pattog át rajtuk az EcoSport. Ráadásul egy sportos hangulatú autónál én ezt inkább a pozitívumok javára írom.

Kimondottan élménydús az EcoSportot vezetni az egyliteres, turbófeltöltéses motorral

A középkonzol tetején trónoló 8 colos, érintőképernyős kijelző szép felbontású képet ad, a SYNC III rendszer menüjében továbbra is egyszerű a navigálás. Piros pontot érdemel a 675 watt teljesítményű, 10 hangszórós B&O PLAY hangrendszer, amely bármilyen műfajú zenét nagyszerű hangzással játszik le

Hiányzott viszont az összkerékhajtás. Egy kiadós eső után tévedtem földútra, ahonnan épphogy sikerült kievickélnem, a 19 centis hasmagasság ugyan jól jön az aszfaltról lekanyarodva, azonban a valódi terepjárás ennél többet kíván. Mindent egybevetve azonban telekjárásra tökéletesen alkalmas az EcoSport. Persze az összkerékhajtás biztosan növelné a fogyasztást, ami egyébként teljesen elfogadható, hét liter környékén alakult vegyes használatban.

Terepen csak óvatosan. A Hasmagasság biztató, az összkerékhajtás hiánya viszont furcsa kalandokat eredményezhet

Sarkalatos pont viszont az EcoSport ára. Alapfelszereltséggel 6 795 000 ezer forintért vihető haza a 140 lóerős turbómotorral az ST-Line, a gazdagon felextrázott tesztautó árcéduláján viszont már 7 938 000 forint szerepelt. Persze ebben tényleg benne volt minden földi jó. Az alapfelszereltség is tartalmazza többek között a kulcs nélküli indítórendszert, az automatikus klímaberendezést, a hátsó parkolóradart és a sebességtartó automatikát.

A tesztautóban azonban még helyet kapott - a teljesség igénye nélkül - az elektromosan nyitható napfénytető, a tolatókamera, a hátsó mellé első parkolóradar is, továbbá a keresztirányú forgalomra is figyelmeztető holttérfigyelő rendszer, adaptív Bi-Xenon fényszórók és a korábban már említett finomságok.

Ennek ellenére érdemes belegondolni, hogy a Fiesta Vignale a frissebb technikájával több százezer forinttal kedvezőbb áron vihető haza. Persze az nem a manapság oly divatos szabadidő-autó, ám muszáj elárulnom ezzel kapcsolatban, hogy jómagam sűrűn járok „telkezni” és a simább földutakon, amelyek néhol murvás és aprókavicsos karaktert öltenek, simán boldogultam az alacsonyabb hasmagasságú Fiestával is. Amennyiben mégis a magasabb szabadidő-autók között nézünk szét, akár még a nagyobb kategóriában is vadászhatunk ennyiért, igaz nem ilyen bőséges felszereltséggel.

Látványos könnyűfém keréktárcsák járnak az ST-Line modellhez

Értékelés
Pozitív
kiváló futómű és kormány, látványos dizájn, erős, mégis gazdaságos motor
Negatív
ár, nagy helyigénnyel nyíló csomagtérajtó, kilátást akadályozó A-oszlopok
Árak
Tesztmodell alapára
6 795 000 Ft (2018.08.01.)
Tesztautó ára
7 938 000 Ft (2018.08.01.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 6000 1/min-nél
Nyomaték:
180 Nm 1500-5000 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,8 s
Végsebesség:
188 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4096 mm
Szélesség:
1765 mm
Magasság:
1653 mm
Saját tömeg:
1280 kg
Össztömeg:
1730 kg
Tengelytáv:
2519 mm
Karosszéria-kivitel:
szabadidő-autó
Csomagtér:
356-1238 l
Belső szélesség elöl:
1445 mm
Belső szélesség hátul:
1435 mm
Belmagasság elöl:
925-1000 mm
Belmagasság hátul:
950 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
220 mm
Ülőlap hossza elöl:
490 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1230 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
970 mm
Csomagtér magassága:
630-960 mm
Csomagtér hossza:
640 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1220 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
910 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro6
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
6 fokozatú manuális
Nyomaték:
180 Nm 1500-5000 1/min-nél
Teljesítmény:
103 kW (140 LE) 6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
188 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,8 s
CO2-kibocsátás:
119 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,2 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,9 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
57,7 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
67 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
71 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2018.08.01. at 10:25
    Permalink

    Amennyiben nem elírás a gyorsulási érték, ez közröhej. 11.8 sec 100-ra? A Sport felirat mit keres rajta? A marketingesek megint nagyot alkottak……….

  • 2018.08.01. at 16:28
    Permalink

    Fogalmazzunk. úgy hogy elírás, de a szerző nem tehet róla: 10,2 a helyes érték. Sőt ilyen sincs benne: adaptív Bi-Xenon fényszórók – helyette statikus bi-xenon és kanyarfényszóró van.

    • 2018.08.02. at 09:19
      Permalink

      Kedves ÁB!

      Megmértem a gyorsulást. Neked is a saját mérésed alapján jött ki a 10,2?

      A fényszórót a Ford felszereltségi listájának alapján írtam, mert ugyanígy fogják megtalálni, akik ott keresik.

  • 2018.08.01. at 18:36
    Permalink

    Hát nem tudom. Nem rég láttam közelről egy ilyen EcoSportot. Keskeny, magas, kicsike kerekekkel. Olyan, mint egy indiai kisbusz, amiket lehet látni néha filmekben.

  • 2018.08.03. at 15:50
    Permalink

    mivel lett mérve az a gyorsulás? 11.8 azért az amúgy viccnek is rossz, ha igaz és SPORT, bár ott van előtte az EKÓÓÓÓ 😀 😀 😀 😀 mint zavaró tényező, de azért mégis…nah.

    ha valóban 1280 kiló és valóban 140 lovas, akkor ennek bőven 10 alatt kellene 100-on lennie, illetve “bőven”, számításaim szerint valahol 9sec (8.5-9), sofőrrel a gps 100, persze nem szentírás amit mondok.
    na néztem egy tecső videót, korrekt váltásokkal 9.4-9.5sec volt az óraszerinti 100 (ami nyilván 96 körül van valójában, óraszerinti 106km/h-n 10.2 sec alatt volt, ami a valós 100 kb.

Vélemény, hozzászólás?