Nem szavazták meg a dugódíjat

Pálfordulás Budapesten: mégsem lesz dugódíj

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes döntés született, az Országgyűlés nem fogadta el a fővárosi behajtási díj bevezetését lehetővé tevő törvénymódosítást.

Miután júniusra végre konkrétumokat hallhattunk a budapesti, egészen pontosan inkább pesti - ugyanis az érintett terület zöme oda esett volna - dugódíjról, s tavaly októberben még azt hallhattuk, hogy azt be kell vezetni, hiszen nélküle nem lesz talpra állítható Budapest tömegközlekedése, be kell vezetni, nélküle ugyanis elveszítjük, visszafizetni kényszerülünk a 4-es Metró EU-támogatását, mintegy 150 milliárd forintot, kiderült, hogy ahhoz senki sem ragaszkodik, az nem is annyira szükséges. Így az áprilisban még jövő nyártól biztosnak mondott fővárosi behajtási díj már biztosan nem lesz felállítva.
E hét utolsó munkanapján ugyanis az Országgyűlés elé került a György István főpolgármester-helyettes által beterjesztett módosító indítvány, mely lehetővé tette volna, hogy a Fővárosi Önkormányzat felhatalmazást kapjon a személyforgalmi behajtási díj (dugódíj) bevezetésének rendeleti szabályozására. Nem lesz azonban erre lehetősége - egyelőre, ugyanis az Országgyűlés 14 igen, 305 nem és 1 tartózkodás mellett leszavazta az említett módosító javaslatot, amely lehetővé tette volna a behajtási díj kivetését a fővárosban. Nemmel szavazott a javaslatra maga György István is, aki korábban Bagdy Gáborral, a főváros pénzügyi főpolgármester-helyettesével közösen nyújtotta be az indítványt.
Mint az az ezt követően a Budapest weboldalán publikált közleményből olvasható, sem Tarlós István, Budapest főpolgármestere, sem a város más vezetői nem ragaszkodnak a dugódíj bevezetéséhez.
Hirdetés
Teljesen azért nem javasolt rossz álomból felébredve elfelejteni a dugódíjat, mint az György István is írja "... a dugódíj bevezetésével kapcsolatos tanulmányok most készülnek, hiszen az Európai Bizottság vonatkozó határozata és a Magyar Kormány, illetve a Fővárosi Önkormányzat között a közösségi közlekedés hosszú távú finanszírozása biztosítása érdekében megkötött megállapodás szerint a fővárosnak előkészítő feladatai vannak. Amennyiben a tanulmányokból az derül ki, hogy bármilyen okból a dugódíj bevezetése idő előtti vagy alkotmányossági aggályok miatt nem javasolt, a Kormánnyal emiatt, de a 2013-as költségvetés tervszámainak ismeretében egyébként is haladéktalanul egyeztető tárgyalásokat kell folytatni a közösségi közlekedés finanszírozásának megoldására, mert a hiányzó források pótlására az elvi lehetőségek tárháza helyett most már érdemi megoldásokat kell találni. Ugyanakkor természetesen azonnal meg kell kezdeni a személyforgalmi behajtási díj bevezetésének kötelezettségét rögzítő dokumentumok módosítását előkészítő tárgyalásokat is."
Az imént olvasott hír címe az utóbbi sorok miatt nem lehet "Budapesten nem lesz dugódíj", az ugyanis csak a pillanatnyi állapot szerint igaz, immár, illetve egészen pontosan egyelőre, törvényi gátja is van a bevezetésnek, nem csupán a technikai előkészítő munka vélt kivitelezhetetlensége. A jó hír tehát csak részint jó hír, jövő nyártól mégsem lesz dugódíj, a bizonytalanság azzal kapcsolatban azonban egyelőre megmarad.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 20:36
    Permalink

    Nem kellett volna lapáttal kilapátolni és kilopni a pénz a BKV ból mi közöm nekem hozzá 92 óta nem ültem rajta és nem is tervezem.Undorító ami szaranyországban van.

Vélemény, hozzászólás?