Nem titkolózik tovább a Porsche 911 GT3

Szinte teljesen álca nélkül kapták lencsevégre a 992-es generációjú Porsche 911 GT3-at

A koronavírus miatt ugyan csúszott kicsit az új 911-es pályára szánt verziója, de még idén leránthatja róla a leplet a Porsche - szerencsére addig is láthatjuk friss kémfotókon.

A 911-esek egyik legkedveltebb változata az utóbbi években a GT3 lett, az Egyesült Királyságban például volt idő, amikor annyira meghaladta a kereslet a kínálatot, hogy a keveset futott használt autók többe kerültek, mint az újak, szimplán csak azért, mert voltak - szemben az újakkal, amikre jó esetben is elég sokat kellett várni (pont mint bármely autó esetén hazánkban 30 évvel ezelőttig). Az angol YouTube-sztár Shmee150 például inkább Hollandiában vett egy GT3-ast magának, mert ott egyszerűen könnyebben hozzá lehetett jutni. Nem véletlen a modell népszerűsége, mióta már nem csak a Turbo turbós (hanem majdnem az összes variáns), azóta a GT3 és a GT3 RS az egyedüli 911-esek, amiket még szívó benzinmotorral lehet kapni. Sőt, ez nem csak a 911-esek között számít ritkaságnak, egyre több rivális sportautó vált turbós motorokra, nevezetesen a Ferrari aktuális középmotoros V8-as modellje (most éppen az F8 Tributo, de már a 488 GTB is az volt), a McLarenek pedig eleve feltöltős motorokkal születtek újjá egy évtizede, az Aston Martin Vantage is turbós Mercedes motort kapott, és így tovább.
Hirdetés
Volt is ijedtség, hogy a környezetvédelmi előírások ellehetetlenítik a szívó 911-eseket, a Porsche azonban nem hagyta cserben ügyfeleit, és addig hajszolta mérnökeit a laboratóriumokban, míg meg nem oldották a problémát. A Carscoops hírei szerint ezt kettő részecskeszűrővel sikerült elérniük, ami ugyan negatív hatással is lehetne a motorhangra, de azt már korábban hallhattuk, hogy ez a GT3-as az egyik legjobb hangzású lesz. 9000-ig pörgő négyliteres blokkja 520 lóerőre is képes lehet, ami bár elmarad a Turbo teljesítményétől, annál sokkal könnyebb, aerodinamikusabb és feszesebb lesz - éppen ezért nyújt a versenypályán jobb vezetési élményt, de közutakon alaposan büntet majd. Hatsebességes kézi váltóval vagy duplakuplungos automatával is választható lesz, illetve visszatér a népszerű Touring csomag, ami eltávolítja a hatalmas hátsó szárnyat. Apropó hátsó szárny: ez lesz a 992-es generációjú GT3-as talán legnagyobb újítása, a többi aerodinamikai elemmel együtt. Ekkora szárny GT3-ason még nem volt, már az RS szpojleréhez hasonlítható, ráadásul kettő is van: egyet integráltak a hátsó motorháztetőbe, a nagyobbat pedig feljebb helyezték. Nem is akárhogy, ugyanis hattyúnyakas kialakítást kapott, 911-esen eddig ilyen még nem volt - az utóbbi években lett ez népszerű az utcai autókon, a nagyjából egy évtizede a szigorúbb szabályok hatására a Le Mans-ban alkalmazott megoldás egyik első közúti megjelenése a McLaren Sennán volt. Agresszívabb lett a diffúzor is, méretesebb a küszöbszpojler, elöl pedig minimalista kialakítást kapott a lökhárító: egy központi légbeömlőt két, oldalra rejtett nyílás egészít ki (akár légfüggönyök is lehetnek), alul teljes szélességben egy diszkrét légterelő fut, a csomagtér-fedélbe pedig két rést vágtak. Összességében nézve nem aprózták el az aerodinamikai elemeket, kíváncsian várjuk, ezt hogyan tudja majd felülmúlni a GT3 RS.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?