Nem venném, de elfogadnám – Audi A4 Avant teszt

Audi A4 Avant 2.0 TDI Multitronic teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Aki ezt megveszi, azt nem érdekli az árcédula. Pénzéért nem akar nagyobbat, erősebbet, fullosabbat. Ez jön be neki, beleszeret, kicsengeti.



Nem igazán akartam ezt a tesztautót. Dízel, automata, drága, Audi - a kombiság volt egyetlen kívánatos tulajdonsága, mikor szóba került. Aztán beleültem, és körülbelül 1 másodperc kellett ahhoz, hogy belássam, én itt jól érzem magam, és a következő röpke hét alatt sem történhet semmi, ami ebből az álláspontból kibillenthet. Masszív, halk, jól szigetelt, ha nyomom - a fordulatszámot mindig szigorúan nevetségesen alacsonyan tartva - megy, remekül fogja az utat, harapósan kanyarodik. A csomagtartóban műanyag tálcába ülhetett a kiskutya, elmaradt a szokásos hogy és mit takarjak, hogy ne tapicskolja-szőrözze össze a tesztautót para.

És kényelmes, nagyon, nagyon, elképesztően kényelmes. Pontosan 10 évvel ezelőtt, egy távoli galaxisban járt nálam egy A4 kabrió tesztautó. Azzal egy időben találtam egy Audi hirdetést, melyben a Brit Ortopéd Sebészek Egyesülete gyógyhatásúként ismerte el az akkori A4 üléseit: az először kinevetett reklámot a teszt után kénytelen voltam szentírásnak venni, mert nemcsak kényelmet adott, hátfájást is mulasztott az akkori tesztgép. Azóta sem kellett csalódnom. Teljesen mindegy, hogy S3-ról, Q5-ről, A8-ról vagy TT-ről beszélünk, Audiban nem ülünk rosszul. Most is jó párszor kaptam azon magam, hogy elkényeztetett kandúrként dörgölőzöm az elektromos állítású bőrszék párnáihoz, melynek háttámlájába egész jól kalibrálható deréktámaszt is rejtettek.

Hirdetés
Legalább ilyen műgonddal készítették el a hátsó traktust is. Az A4 Avant nem sima bedobálós kombi. Egy dolog, hogy a hátsó könyöklő mögött sílécalagutat nyithatunk, ehhez még négykarikás, biztonsági övvel beköthető (!) sízsák is jár. A csomagtér padlója mentén két sín, benne gombnyomással bárhova rögzíthető, szükségtelenség esetén teljesen kivehető alumínium keresztpánt fut, amivel kis kerítésként barikádozhatók el egymástól a tárgyak. Szőnyeggel bélelték az egészet, a padló viszont praktikusan is kétoldalú, ha megfordítjuk, műanyag tálcaként funkcionál, ami a szőlőből vagy kutyasétáról hazajövet, vagy számtalan más alkalommal jön jól. Kutyához érdemes valami ronggyal, takaróval kibélelni, különben szerencsétlen állat kétszer eltáncolja benne a Hattyú halálát, mire az erdőbe érünk. Korcsolyázva.
Szerintem, ha két bekezdésben ennyi jót le lehet írni egy autóról, az már nem is lehet nagyon rossz, és a továbbiakban is jót hoz az ingolstadti Mikulás. A praktikussági krixkraxot a hátsó üléseken a széles, pohártartós és fedele alatt elsősegélycsomagot rejtő könyöklő és az oldalablakok leárnyékolását szolgáló rolók folytatják. A kormány fogása, a sok húzkodást nem igényelő, mégis hihetetlen ergonómiai érzékkel megformált váltó, az alumíniumot és műanyagot kombináló kapcsolók érintése és mozgása, fedelek csukódása, tekerőkapcsolók precizitása bizony megfogják az embert.
Azután is, hogy szoftveresen állítandó dolgokkal kell foglalkozni, mert a négy orientált funkció-, egy tekerő-nyomó-, egy vissza- és egy menügombot foglalkoztató MMI-vel az esőérzékelőtől kezdve a klímán át a telefonunkig bármi behangolható pillanatok alatt. A fő menüpontok kaptak külön funkciógombokat is, a hangcuccok egy másik kis tekerős pöcköt léptetésre és hangerő-szabályzásra, azaz tanultak az annak idején mindent egybe sűríteni akaró - azóta már kijavított - iDrive gyerekbetegségeiből, könnyű az A4 agyában szörfözgetni. Elsőre lelombozott az AUX és az USB hiánya, de Bluetooth-on át bemutattam egymásnak telefont és Avantot: ezen túl minden beszállásnál régi ismerősökként üdvözölték egymást, jött a zene nyolc príma hangszóróból, és telefonáláshoz sem kellett sokat matatni.

Menet közben is képes fenntartani a tökéletesség érzetét. A TDI alig hallatszik, a Multitronic váltó folyamatosan 2000 alatt tartja a fordulatszámot, de ha haladósabbra fognánk, van dynamic mód is a drive select kapcsolón. Akkor néha fel is csap a mutató a 177 lóerős maximumot jelentő 4200-as jelzés környékére. De ilyen csak egyszer fordult elő, és akkor is utas kérésére, amúgy inkább türelmes nyomatékból hajózás folyt. Valahogy teljesen feleslegesnek érződött vagizni, elég volt a tudat, hogy ha szükséges, megtehető. A változó rásegítésű kormányzás pazar, pont ott és akkor keményedik fel, amikor arra szükség van, ha pedig azt érzi helyesnek, vajpuhának mutatkozik. És jól érzi, mikor mit szeretnénk. Ugyanilyen tökély a futómű, aminek egyetlen gyengesége, hogy a hosszanti barázdák könnyen félrevezetik, de egyenes és kanyarstabilitása, az autó egyensúlya, súlyelosztása szintén dicséretes jeles. Nagyon jó vezetni.


Tudnék még regélni puhán klattyanó ajtókról, biztonságosan körülölelő kasztniról, ügyes tárolóhelyekről, villámgyors háromzónás klímáról, ülésfűtésről és -hűtésről, finom kapcsolókról, pöpec apróságokról, és persze ekézhetném kicsit a fabetétet, de minek? Na jó, a Skyguard-örökös Celltrak berendezés a 4. napon kicsit megijesztett. Nem volt nálam a kártyája, mikor reggel kinyitottam, majd bezártam az ajtót, hogy valamit kivegyek, és erre elkezdte a régi, rettegett Skyguard-hisztit. Kód előttem, kód utánam, kód, ha kiszállt valaki, kód, ha a lámpánál újraindította a motort a stop-start. Egy riadt telefon után kiderült - a forgalmiban is volt egy eligazító kártya erre az esetre - hogy pillanatok alatt újra összepárosítható a kódkártya és a vezérlés, úgyhogy megszűnt az állandó pokoli csipogás, de ijesztő fél nap volt.

Ha valakit e pár órás horror sem tántorított el az A4 Avanttól, akkor hátha számokba öntve megretten. Első a fogyasztás: a motort mindig pihentető, adott esetben 8 előre kiosztott fokozatba kézzel is kapcsolható Multitronic - és a gyári 4,9-es kombinált átlag - ellenére 8,3 l/100 km lett a főleg városi végérték. Biztos lesznek hőbörgők, szerintem nem rossz. A másik többek torkára fogja odafagyasztani a mosolyt. A csomag ára 15,3 millió forint, ami legtöbbünknél nem esik a rendelkezésre álló kategóriába. Még azoknál sem feltétlenül autóra, akiknél egyébként igen. Pedig ez egy túlvilágian jó autó!
Értékelés
Pozitív
Kényelem, fokozatmentes váltó, biztonságérzetet adó üléshelyzet, felszereltség, kidolgozás
Negatív
Vételár, kíméletes használat mellett is meglepően magas tesztfogyasztás
Árak
Tesztmodell alapára
10 041 000 Ft (2012.10.20.)
Tesztautó ára
15 282 610 Ft (2012.10.20.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 4200 1/min-nél
Nyomaték:
380 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
Végsebesség:
221 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4699 mm
Szélesség:
1826 mm
Magasság:
1436 mm
Saját tömeg:
1575 kg
Össztömeg:
2135 kg
Tengelytáv:
2808 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
490 l
Belső szélesség elöl:
1463 mm
Belső szélesség hátul:
1442 mm
Belmagasság elöl:
1026 mm
Belmagasság hátul:
971 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
70 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1000 mm
Csomagtér magassága:
773 mm
Csomagtér hossza:
1027 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1768 mm
Raktérnyílás szélessége:
1007 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
Euro 5
Hengerűrtartalom:
1968 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
Multitronic - fokozatmentes
Nyomaték:
380 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
130 kW (177 LE) 4200 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
221 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,1 s
CO2-kibocsátás:
129 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,9 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,3 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
61 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
64 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Ezt a magas küszöb alacsony ülés problémát én egyik munkatársam 3-as BMW-jében tapasztaltam párszor, igaz nem a legújabb hármas, kicsit régebbi, de az biztos, hogy egy idősebb embernek tényleg nem lenne egyszerű kiszállni belőle. Az Audiban nincs olyan mélyen az ülés, mint a BMW-ben, de ez persze beállítás kérdése is.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Csupán a ki és beszállási kényelemről beszéltem, nem hasonlítottam mást. 2008-as Audi A4-es ilyen irányú tapasztalatom a Golfomat idézi. Ha megnézed a videót, Gruber Gergely közli, sok változás nincs ebben az új A4-ben sem az előzőhöz viszonyítva. Ha Neked megfelel ez a kialakítás, örülj neki és használd. Én meg más pozíciót preferálok.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Be hasonlítsd már a régi golfot ehhez az A4-hez. Ültél már ilyenben? Én igen. Nézd meg a galériát, látszik a küszöb is, meg nagyon jól látszik az oldalról készített képeken az ülés magassága:

    http://navigator.medija.hu/galeria/6835/76028.jpg
    http://navigator.medija.hu/galeria/6835/76029.jpg

    Ami viszont nem látszik az az, hogy milyen tág határok között állítható a magasság. Úgy fel lehet emelni az ülést, hogy neki préseli a fejed a plafonnak és olyan magasan ülsz, mintha buszt vezetnél. Szóval meg lehet találni a megfelelő kényelmes pozíciót akkor is, ha nem szeretsz a padlón ülni.

    Hogy a küszöb széles és eléggé bent van az ülés, az igaz, de sajnos “ez van”, a legtöbb új autónál már az a trend, oldalütközésnél sokat számít, illetve a kényelem érzetben is, mert nem vagy nekipréselve az ajtónak. Az enyém is ilyen, de nem szoktam összesározni a nadrágom a küszöbbel.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Az A 4-ről volt szó, akkor ne keverjük ide egy másik márka ritka speciális “(kis sport autó)” modelljét.
    Amikor prémiumkategóriáról beszélünk, meg 15 milliós vételárról, akkor az én értékrendem szerint igenis elvárható ezért a pénzért a be és kiszállási kényelem is, sok minden más mellett. Nem az Audi ritka és speciális modelljéről van szó, hanem az A 4 ről, mint szériában gyártott autóról.
    6 évig volt Golf TDI-m, tudom miről beszélek, az A4 ezeket a kellemetlen jegyeket, szintén magán viseli. Tehát: A küszöb felső vonala, és az ülőlap magassága között igen kicsi a szintkülönbség, úgy is fogalmazhatunk, magas a küszöb, mélyen van az ülés, emellett a küszöb külső vonalától meg távol, bent. A két tényező együttes hatása igen kellemetlenné teszi a ki és beszállást.
    Nem csak arról van szó, hogy kor meg üléspozíció, hanem fiatalok esetén is, őszi-téli időszakban a magyar utak igen sárosak, és szinte lehetetlenség úgy ki és beszállni ilyen kialakítás mellett, hogy a nadrág ne érjen hozzá a sáros küszöbhöz, ami eszméletlenül össze tudja sározni a nadrágot. Egy prémium márka esetén ez a helyzet igen blamás, és elfogadhatatlan, legalábbis számomra.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Be meg kiszállás: Ez kis túlzással olyan, mintha azt mondanám, hogy a peugeot nem jeleskedik a kényelemben, mert az RCZ modelljük (kis sport autó) szűk és kényelmetlen, nehéz beülni és kiszállni. Tehát kényelemben nem jeleskedik a peugeot.

    Ha valakinek a kora miatt az a4 üléspozíciója nem felel meg, az majd választ másik modellt, akár a4-ben is van olyan, ami magasabb (allroad quattro), vagy vesz q5-öst 🙂

    A zaj kérdés is érdekes, csak nem tudjuk milyen korú A4-eseket hasonlítasz és mihez 🙂 Mert egy pár éves a4 olyan, mint egy süketszoba a hasonló méretű kategóriatársaihoz képest. És ha jól emlékszem pdtdi már 2008 óta nincs.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Van akinek nem számít, én a be és kiszállási kényelemre is adok. Ebben azért nem jeleskedik az Audi, prémium kategória ide, vagy oda. Több ismerősömnek is van A4 PdTDI. Azért igencsak beszűrődik az utastérbe a motorzaj, és futóműzaj is, azontúl a jobb első ülésből ami igen mélyen van és túlságosan bent a küszöb külső vonalától, abból mire egy idősebb tag kikecmereg, lemegy a nap.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Ami viszont a golf javára íródik az A4-el szemben. Sajnos az A4-es négy lengőkaros első futóműve nem rossz utakra lett kitalálva, a golf hagyományos Mc-Pershon futóművében nagy ritkán egy alsó csukló cserével megúszod. És ez nem az Audi hibája. Itt, Németországban 150-200 ezer km-et elmennek javítás nélkül ezek a futóművek. A hazai utakon ezt el kell felejteni. 🙁

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Elhiheted,hogy nem az sx4 javára ment a mosoly…
    7 éve tdi 4-es golfom van,minimum egy a4 lesz helyette,esetleg 3-as BMW,kombi.
    Legalábbis ez a terv,kinőttük a golfot.
    Ha azokon a rossz utakon járnék egy szutyukival amit a szegény golfom megjárt a 170000 alatt,már atomjaira esett volna…

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Ültem már jól felszerelt sx4-ben, de én mégis inkább az A4-et választanám egy évesen. Hidd el van különbség. Érdemes esetleg egyszer egy kereskedésben gurulnod eggyel, tudni fogod, miről beszélek.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Nekem erről az jut ezsembe, hogy kb. 17-18 éve, amikor már kezdtek lecserélődni a KGST autók, egy ismerősöm vett egy 2-3 éves Ford Escortot. Egy 15 év körüli Ladát cserélt le. Aztán egy fél évvel később egy rokonától kapott kölcsön egy hétre egy Audi 80-ast. Később azt mondta, hogy ő nagyon szereti a Fordot, főleg a Lada után, teljesen elégedett vele, de amekkora különbség átülni a Ladából a Fordba, ugyanakkor vagy még nagyobb különbség átülni a Fodrból az Audiba. Na ez a prémiumkategória fogalma.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Még annyit az autó árához, ma kaptam meg a következőnek az árlistáját: A4 attraction avant 2.0 diesel 6 seb. váltóval: kopaszon az ára 28277 euro , ami kb szűk nyolcmilla. Na, így már nem is annyira drága! 🙂

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Soha nem voltam Audi párti, nem is érdekelt. Autószerelőként minden típusú, és korú autóban ültem, vezettem. Február óta volt szerencsém használni A6 limo, és A4 avant típust, 0-km-est, mindkettőbe kb 20000 km-et belehajtva, hozzáteszem mindkettő 2.0 dízel 170, és 140 pacival. Mostmár tudom mi a különbség az audi, és az autók között. Országúton 170 lovas autóval 4,7 literes fogyasztással, ezer km alatt csak “szükségből” áll meg az ember. Ja, és aki az usb-t keresi: van helyette 2 SD-kártya hely. :))) És bizony, hozzá kell hogy tegyem, az Audi nem csak régen vívta ki magának a prémium kategória jelzőt, a mai napig erősen figyel rá, hogy így is maradjon. Nem kell hozzá szakember, elég egy jobb szemű laikus is, hogy egy új autón az eltérő illesztési hézagokon fenn akadjon a tekintete, és ilyet az Audikon nem találtam, de sok típust fel tudnék sorolni, amikben hibátlannal nem találkoztam.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Az, hogy tetszik, nem tetszik, az ízlések, és pofonok kérdése. Olyan ez mint a nőknél, van aki a vörös nagy mellűt kedveli, van aki a barna sportost, de ettől még egyik nem rosszabb a másiknál. Az árát meg azért kell kifizetned, mert az Audi egy brand, amit sok-sok év kemény munkával építettek fel, és ennek ára van, ha tetszik, ha nem.
    A km óra meg azért van 280-ig számozva, mert minden ilyen Audiban egységes a műszerfal, és egy 3 literes V6 motorral (ha forgalmazzák ilyennel) 250-ig szükség lehet a számozásra (ott le szokták szabályozni). Ez nem nevetséges, hanem logikus, ez manapság minden autónál így van.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Annyira elvagytok ájulva valamitől csak mert 4karika, hogy némely ember képes kifizetni + 5millát és még boldog is!
    Bemásolom a véleményem, mert még mindig tartom amit írtam!

    “A belseje inkább gusztustalan mint igényes, a kormány otromba, a műszerek látványa silány, a váltókar körül káosz uralkodik és karácsonyfa dísz érzést kelt!
    Ettől függetlenül biztos jó autó, de ezt a minőséget olcsóbban is megkapja az ember, sőt még többet is. pl. USB csatlakozó :)”
    +észrevétel ami gyerekesen hat: Minek bele 280-as km-óra? Gyerek koromban azt nézegettem mennyi van beleírva a km-órába, akkor annyit megy!
    De már nem vagyok gyerek, nekem ilyen apróságok már nevetségesek, és egy autó prémium mivoltát rombolja!

    Az igaz, hogy egy Golf ez mellett fostali de ez sem ér 15 milliót! Még karikákkal együtt sem!
    A műszerfal biztos nem hámlik úgy mint egy Passatnak, de unalmas és giccses, a kormány meg ronda!
    Sokkal szebb műszerfalak is vannak, és vagányabbak!

    Nekem nem tetszik, ennyi!

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Nem a 2 vagy több USB foglalattól lesz jó, vagy nem jó egy autó, a “prémiumságot” meg pláne nem ez dönti el. De még csak nem is az erő vagy a fogyasztás. De amíg nem ülsz bele és próbálod ki, addig úgysem érted meg. Egy átlag autó meg eközött az audi között minőségben fényévek vannak és ez minden porcikáján érződik.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    HA-HA-HA! Esetleg neked savanyodik a szád íze, amikor ilyet olvasol kedvenc márkád prémium változatáról! El kell, hogy keserítselek még jobban! Nekem van USB csatlakozóm,sőt több van mint amit leírtál! Plusz még:erősebb és kevesebbet fogyaszt! Erre varrjál gombot!

    Azt eltaláltad,hogy nem láttam ilyen autót közelről, de nem is vagyok rá kíváncsi!
    Az enyém olcsóbb volt, +még a legjobban felszerelt biztonsági rendszert is megkaptam az autóval együtt!

    Nyalogasd csak a VW jeledet a karikákkal együtt! 🙂

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Az, hogy az Audi prémium, vagy nem, az nem kérdés. Megér-e 15 milliót vagy nem, ez már lehet egy kérdés, de abban biztos vagyok, hogy nem fog rájuk rohadni a raktárakban. Az biztos, hogy idehaza nem fog eladási csúcsot dönteni, de egy ekkora piac nem is nagyon izgatja fel őket, hiszen Kínában egy közepes városban van ennyi lakos.
    A prémium, nem prémium kérdésnek annyi a lényege, hogy egy ilyen szintű brand felépítése sok-sok évtized kemény munkája, és ezt kell megfizetni. Éppen az előbb olvastam egy gazdasági könyvben, hogy az emberek vajon miért veszik meg a Wall Street Journal-t, amikor nem is tudják, hogy mi van benne? Hát azért, mert tegnap, tegnapelőtt, tavaly, és már sok-sok évtizede megszoktak egy szinvonalat, egy hitelességet, és pontosan tudják, hogy mire számíthatnak. Pontosan így van ez az Audi (de akár BMW, Merci) esetében is. Lehet, hogy egy KIA Optima ugyanilyen jó, sőt lehet, hogy a 7 év garanciával sokkal racionálisabb választás, de arról még nem tudják évtizedek óta, hogy “mire számíthatnak”, és ez akkor is így van, ha az utóbbi 4-5 évben egész jó kocsikat dobnak össze.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Kedves Autóstársaim!

    Igen, ez az német- vw csoport- dízel- drága kör nem egyszerű. Viszont: az audi az audi, német, precíz, és tényleg szánalmasnak tartom ha valakinek az USB a legfontosabb.

    Mesélek egy történetet.:
    Egyik barátom nagyon nagyon sok féle autó birtoklása után( új passat, mondeo, megane,avensis stb.)
    vásárolt magának egy 124-es 300 Turbodiesel automata mercit, az utolsó évekből 2,5 millioért, 300.000km-rel. Van benne szervó, klíma, bőr ülés stb. fullos darab. Ez az autó megvan 2 éve, és gyakorlatilag ezzel jár a wc-re is, a fogyasztás télen -10 fokban városba sem több 12 liternél! amugy 8-10 liter körül alakul. Gyakorlatilag a 2 év alatt ment vele 80.000 km-t és a kötelező, kopó dolgokon SEMMIT sem kellett cserélni rajta, és nem hiányzik neki sem az USB, sem több ilyen-olyan giccses extra, mert az autó az autó, és ebben gyakorlatilag minden lényeges extra benne van, klímátol- napfénytetőig, autómata váltóig. Na most nyugodtan kiszámolhatjuk hogy egy ilyen német autót nem egy olyan marha nagy dolog birtokolni, viszont örök a szavatosság, nagyon jól megy, keveset eszik. Ja és német! Van olyan jó mint sok japán, sőt!

    Ezzel a történettel annyi a mondani valóm, hogy jó-jó ez a sok agyon extrázott autó, amiből a fele extrát nem is használjuk, de gyakorlatilag nem érnek semmit. Az meg nevetséges hogy ez az audi 15 millio. Nincs bajom az audival, szép, nagyon jó a multritronik váltója, de 15 az 15. Horatiusnak igaza van: 8 millio ezért a reális, de legyen 10, az az ami még a normális kategoriába belefér egy ekkora prémiumnál.

    Üdv.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Néhány dolog, amire szükséged lesz itt az autónavigátoron:
    1. német autót védeni, vagy jót írni róla, főben járó bűn(pláne ha VW termékről van szó, az sem számít ha éppen Porsche, Bugatti, vagy Bentley van terítéken)
    2. japán autók az igaziak, amik sosem romlanak el, kb 3 millió km-t kibírnak gyertya, gumik cseréje nélkül, CD-t könyvet ír, tengeralattjáróként is használható, és átlépi a fénysebességet
    3. Az audik mindig is rondák voltak, bármit is gondolsz róluk. Csak az a szép, ami gagyi, és túlcsicsázott, egyszóval giccses (pl a legújabb honda civic, az önálló életet élő hátsó lámpáival)
    4. az autók műszaki tartalmába sose menj bele, mert itt mindenki vagy autószerelő, vagy gépészmérnök, szóval megmondják majd a tutit, hogy miért van 23 betű A és B között

    ami e legjobban tetszett: “Ülj bele, nézd meg, menj vele egy kört, aztán véleményezd.”
    Erre itt senkinek sincs semmi szüksége. A még csak prototípus gépjárműveket, vagy azokat amiket még meg sem rajzoltak is könnyedén tudja jellemezni bárki, úgyhogy ez nagy mellényúlás volt a részedről. itt egy példa, hogy bizonyítsam:
    A 2034-es VW Golf egy szánalom. Kívül belül ronda, gyenge a motorja, a konkurensek sokkal nagyobb csomagtartóval rendelkező gépjárműveket gyártanak. Technológiai téren elavult, a létező összes szempontból. Kormányreakciója nem elég meggyőző, futóműve rázós. A menetszél nagyobb a kelleténél.
    Látod, és nem kellett hogy beleüljek.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Savanyú a szőlő?

    [i]“Megnézem és van véleményem!”[/i]

    Ha ez így lenne, akkor nem írtad volna le azt a sok zöldséget. Ülj bele, nézd meg, menj vele egy kört, aztán véleményezd. Nyilván a négy karikának erős felára van (ahogy a többi prémiumnak is), de ha azt nem nézzük, akkor is a kategóriájában az egyik legjobb autó, és nem, nem kapsz olcsóbban ilyen minőséget.

    Nincs USB csatlakozó? LOL, tényleg nincs. De van DVD, van 2 SD kártya foglalat (egy lenyíló takarólemez mögött), rendelhető iPhone csatlakozó, illetve felszereltségtől függően az MMI-hez van merevlemez, amire átmásolhatod a zenéidet (audi jukebox). Ezen kívül bluetooth-on keresztül tud csatlakozni a telefonodhoz és le tudja játszani az azon lévő zenéidet is. Ez már csak ilyen “gagyi”.

    Szerintem még nem is láttál ilyet autót közelről.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Horatius véleménye áll hozzám közelebb! Sosem tudtam elájulni valamitől csak azért mert 4karika vagy mítosz lengi körül! Megnézem és van véleményem!

    A belseje inkább gusztustalan mint igényes, a kormány otromba, a műszerek látványa silány, a váltókar körül káosz uralkodik és karácsonyfa dísz érzést kelt!
    Ettől függetlenül biztos jó autó, de ezt a minőséget olcsóbban is megkapja az ember, sőt még többet is. pl. USB csatlakozó 🙂

    Azért ne a neve szabja meg egy autó árát, inkább az amit tud és ami benne van! Túl árazott autó ez egyértelmű!
    Külsőre unalmas, az eleje BMW-s, a hátulja passat-os a felni meg öregemberes(a Mercedes-től lopták)! Lehet a németek másként értelmezik a HIBRID fogalmát!

    Bocsi!!

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Az Audi az Audi, luxusautó, a nagy hármas tagja (BMW, Merci, Audi), tehát ehhez mért ára is van. A 15 millió feletti ár tényleg húzós, de azért ez egy erősen fullos felszereltség lehetett. Nekem pl. soha nem kellene automata váltó (talán majd ha megöregszem, és rossz lesz a lábam), ennek felára több, mint 700 ezer Ft. Ha pedig 8,3 liter a dízel fogyasztása, akkor erősen meggondolandó egy turbó benzines, pl. egy 1.8-as, vagy 2.0-es TSI. Az sem fogyaszt többet, és cserébe olcsóbb a szervíz, tisztább, csendesebb, nem ráz (még akkor is, ha a dízelnél ezeket a hatásokat csökkentik). Egy 1.8-as turbo benzines kézi váltós nem sokkal 9 milió Ft fölött van, az is sok, de mégsem 15.

  • 2017.10.30. at 12:38
    Permalink

    Kedves Gergely,

    Újságíróként nem szabadna ennyire előítéletesnek lenned: “Nem igazán akartam ezt a tesztautót. Dízel, automata, drága, Audi”

    Az, hogy dízel, minden belevaló, normális gondolkodású és az összefüggéseket átlátó embernél, aki használja is naponta az autóját alap. Európában sokkal népszerűbbek a dízel autók, a benzineseknél. Minden értelmes, gondolkodó ember számára nyilvánvaló, hogy lényegesen kevesebbet fogyaszt, ezáltal gazdaságosabban üzemeltethető. (Az USA-ban nem annyira számít, ott fele ennyibe, harmad ennyibe kerül a benzin, de most már ott is egyre többen kezdenek odafigyelni a fogyasztásra.)

    Az automata iszonyodról: A hagyományos automata váltónak egyetlen nagy hátránya és kényelmetlensége, hogy pörgetik a motort, csúsztatják a kuplungot és ezáltal akár 2-3 literes többletfogyasztást is produkálnak. Egyébként egy alapvető kényelmi extra, városban rengeteg előnye van, átvesz egy folyamatos műveletsort az embertől a gép. Felszabadul egy kéz, pihentetőbb ezáltal a vezetés, még akkor is, ha beidegződött rutinszerű cselekvésként váltogatunk. Csak az kattant agyú hobbiautósok szeretnek váltogatni, kuplungolgatni. A Multitronic egy fokozatmentes automata váltó, ami maga az álom! Átlagos vezetők mellett takarékosabb, mint a kéziváltó, nem pörgeti a motort feleslegesen és nem érezni a váltások közötti átmenetet. Ez egy nagyon komoly fejlesztés az Auditól. Ez a fejlődés, ez a jövő és a működése kifogástalan minden szempontból. Az autó elsősorban egy utazási eszköz és minél kevesebb dolga, teendője van a vezetőnek annál jobb. (Vonattal azért jó utazni, mert ott nem kell az utat bámulni, aludhatsz, relaxálhatsz, olvashatsz, bármit csinálhatsz. Magyarországon sajnos nem érsz oda, ezért nem versenyképes, ezért kell autóba ülni, de sokkal jobb, ha egy autóba nem kell váltogatni, mint a bolond.)
    Mondom ezt úgy, hogy több mint 1 millió km-t vezettem balesetmentesen és abszolút rutinból, tudat alatt váltogatok, semmiféle odafigyelést vagy megterhelést látszólag nem jelent ez a feladat. Mégis amikor átülök egy automata váltós autóba érezhetően sokkal kényelmesebb, kellemesebb vele közlekedni még akkor is, ha fokozatos. Az USA-ban az autók 90%-a automata. Nem véletlenül. Jobb, korszerűbb, előbbre mutató, ha a robot elvégzi helyettünk a rutin műveleteket a közlekedési eszközünkben.

    Azzal, hogy drága már maximálisan egyet lehet érteni. Irreálisan sokat kérnek érte, ennyiért már Q5-ös-t is lehet kapni. Egy A4-esnek nem szabadna 8 milliónál többe kerülnie.

    Az, hogy Audi az a gond, hogy a VW csoport tagja, aki óriáscég mivoltából adódóan visszaél gazdasági erőfölényével és a legaljasabb üzletpolitikát folytatja világszerte. A lehető leglassabban adagolja a fejlesztéseket, lásd: még odáig sem jutott el, hogy egy 15 milliós autóba 2012 végén beletegye az USB és az AUX csatlakozót. Elektromos autójuk a láthatáron sincs, mert úgy gondolják, hogy népszerűségüknek, nagyságuknak és ismertségüknek köszönhetően még jó sokáig el tudják adni a benzines szutykaikat. Az új Audi Hibridek (természetesen nem Plug-In egyik sem, nehogy a legkevesebbnél egy kicsit többet adjanak) pedig fogyasztás szempontjából nem spórolnak semmit sem. (Ahogy ez egyébként az összes sima hibridről elmondható. Ezért merték meglépni ezt a “fejlesztést”, mert a hangzatosságán kívül semmivel sem nyújt többet a vásárlónak.)

    Majd valamikor a távoli jövőben, talán 2014-ben, vagy 2015-ben lesz elektromos Golf, de természetesen csak 150 km-es hatótávolsággal (amikor a többiek már 250 – 300 km-nél fognak tartani), mert úgy gondolja a VW csoport, hogy ők ezt is megengedhetik maguknak. Minden óriás birodalom elbukik egyszer. Pont azért, mert elbízza magát.

    A Renaultnak kifejezetten jót tett, hogy néhány évvel ezelőtt 46%-kal visszaesett az eladásaik száma. Rájöttek, hogy ha életben akarják tartani a céget, akkor valami [b]ÚJ[/b]-at és valódi [b]ÉRTÉK[/b]-et kell nyújtaniuk a vásárlóknak. (ahelyett, hogy teljesen hülyének néznék őket, mint ahogy most volkswagenék teszik) Így született meg a Renault Z.E. elektromos autó család, amellyel valódi értéket teremtettek. Az, hogy csiga lassúsággal, 1 éves késéssel jut el Magyarországra és sok más európai piacra az már más kérdés, de amit ők tesznek, gyártanak, előállítanak az már valami!

  • 2017.12.25. at 15:29
    Permalink

    Sziasztok!
    Ha egy ilyen kaliberű (használt) autóban gondolkozik az ember, akkor mi az, amivel jobban jár, mint az A4?
    Ami szempont, minőség, megbízhatóság, ár, fenntartási költség stb.
    Köszi a választ!

    • 2017.12.25. at 23:10
      Permalink

      Kedves Imre!
      Nem rossz autó az A4, de prémiumautó, és ez a fenntarthatóságán, szervizköltségén is látszik. Ha minőség/megbízhatóság/fenntartás számít, jobb választás lehet egy Honda Accord 2.2 i-CTDi.

      • 2017.12.29. at 20:54
        Permalink

        Köszönöm szépen! Az A4 sokkal jobban tetszik, ez persze egyéni ízlés dolga, ami meglepett, hogy az Accord is kb ugyanannyi árban, sőt! 2014 év eleji használt autókat néztem. Ahogyan elnézem, sokkal jobb az értékelése is mint az A4-nek.
        Néztem pl. a BMW 320d (GT)-t, az viszont kifejezetten tetszik, árban talán egy picit magasabb kategória, viszont megbízhatóság, fenntartás szempontjából ennél is jobb az Accord… :/

Vélemény, hozzászólás?